همشهری آنلاین: رئیس ستاد مدیریت حمل و نقل و سوخت کشور گفت: وزارت نفت مکلف است که تا پایان سال ‌تعداد جایگاه‌های عرضه سوخت گاز طبیعی (CNG) را به یک جایگاه برای هر 1000 خودرو دوگانه سوز برساند.

به گزارش واحد مرکزی خبر، سید محمد رویانیان امروز پس از مراسم رسمی رونمایی نخستین موتور پایه گاز سوز و آغاز تولید‌ان، در مصاحبه با خبرنگار واحدمرکزی خبر با بیان اینکه وزارت نفت باید در این زمینه پاسخگو باشد، افزود : این موضوع به طور جدی در دستورکار ستاد مدیریت حمل و نقل و مصرف سوخت است و پیگیری می‌شود.

وی با بیان اینکه تعداد کنونی خودروهای دوگانه سوز کشور یک میلیون دستگاه است، گفت : این تعداد تا پایان سال افزایش خواهد یافت.

رئیس ستاد مدیریت حمل و نقل و سوخت کشور افزود: از نظر وزارت نفت هم اکنون تعداد جایگاه‌های عرضه سی ان جی ‌540 جایگاه است اما از نظر من درصد قابل توجهی از این تعداد هنوز راه اندازی نشده است.

رویانیان گفت: آمار ما در این زمینه کاملا به روز است و به عنوان رییس ستاد مدیریت حمل و نقل و سوخت از دستگاه ها و سازمان‌های مختلف آمار و اطلاعات را دریافت می‌کنم که یکی از این دستگاه‌ها وزارت نفت است.یانیان با اعلام تشکیل کارگروهی ویژه به دستور رئیس جمهور گفت: افزایش تعداد جایگاه های سی ان جی به یک جایگاه در ازای هر 1000 خودرو، رفع مشکل کمبود جایگاه‌های گازوییل و بنزین و عرضه این فرآورده های نفتی در کلان شهرها، توسعه جایگاه‌های سی ان جی اتوبوسرانی‌ها وتاکسیرانی‌های کلان شهرها و نیز اجرای سیاست موثر برای کاهش مصرف انرژی در کشور، چهار ماموریت این کارگروه است که نخستین جلسه آن ، هفته جاری برگزار خواهد شد.

رئیس ستاد مدیریت حمل و نقل و سوخت کشور افزود: مصوبات این کارگروه در حکم مصوبات دولت است.

رویانیان درباره تاخیر دراجرای سراسری طرح عرضه گازوییل با کارت هوشمند گفت: وزارت نفت مکلف بود تا تیر امسال عرضه گازوییل با کارت هوشمند را آغاز کند.

وی افزود: هم اکنون برای حدود 500 هزار دستگاه خودرو گازوییلی کارت هوشمند صادر شده است و فقط مالکان درصد کمی از این خودروها به علت قدیمی بودن پلاک، برای دریافت کارت هوشمند خود مراجعه نکرده اند.

رئیس ستادمدیریت حمل و نقل و سوخت کشور با بیان اینکه مشکل کارت خوان ها و سیستم نرم افزاری و سخت افزاری شبکه هوشمند گازوییل در شرف برطرف شدن است، گفت: وزارت نفت قول داده است آبان ماه، عرضه سراسری گازوییل با کارت هوشمند را آغاز کند.

رویانیان درباره آنچه به نقل از وی مبنی بر تعیین راهکارهای تشویقی برای صرفه جویی در مصرف سهمیه بنزین منتشر شده است گفت: روزنامه ها به نقل ازمن نوشته‌اند که بنزین سهمیه‌ای باقیمانده را از مردم می خریم، درحالی که من به این صراحت نگفتم.

وی افزود: راهکارهای مختلف برای تشویق به کمتر مصرف کردن بنزین در دست بررسی وکارشناسی است و ممکن است، موضوع ذکر شده یکی از این راهکارها باشد

کد خبر 64596

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز