مستند «برفگیر» با هدف روایت حادثه تلخ جمعه سیاه کوهنوردان که بهمن پارسال رخ داد، به کارگردانی مشترک کیارش اشراقی و مرتضی قاضیان یکشنبه ۵ دی از شبکه ۵ پخش می‌شود.

مستند برفگیر

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از روابط عمومی صدا و سیما، مستند «برفگیر»‌ روایتی متفاوت از حادثه تلخ پنجم دی ۱۳۹۹ را به تصویر می‌کشد که طی آن ۱۲ نفر از کوهنوردان کشورمان در سه منطقه کلک‌چال، دارآباد و آهار دچار سرمازدگی و بهمن شدید شدند و جان خود را از دست دادند.

این مستند عملیات جستجو و نجات جمعیت هلال احمر با کمک سازمان‌های متولی مثل فدراسیون کوهنوردی، سازمان آتشنشانی، شهرداری تهران، امدادگران داوطلب و ... برای پیدا کردن و نجات دادن حادثه‌دیدگان پنج دی را نمایش می دهد.

تصویربرداری مستند «برفگیر» در همان روزهای نخست حادثه، با وجود شرایط بسیار سخت آب و هوایی در ارتفاعات تهران آغاز و پس از ۱۰ روز تصویربرداری و پوشش عملیات امداد و گفت و گو با بیش از ۳۰ نفر از افراد مرتبط با این حادثه در اسفند ماه ۱۳۹۹ وارد مراحل پس از تولید شد.

مستند بلند «برفگیر» از تولیدات گروه اجتماعی شبکه پنج سیما، به عنوان یکی از ۲۳ اثر برتر ملی بخش بلند جشنواره بین المللی سینما حقیقت است و به زودی در پانزدهمین دوره این جشنواره اولین نمایش خود را تجربه می‌کند.

مستند «برفگیر» امشب ۵ دی، ساعت ۲۲ از شبکه 5 سیما پخش می‌شود و تکرار آن ساعت ۱:۳۰ بامداد روز بعد است.

کد خبر 645730

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار رادیو و تلویزیون

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha