پنجشنبه ۲ دی ۱۴۰۰ - ۰۹:۵۹
۰ نفر

یک پروفسور ژاپنی نمونه اولیه صفحه تلویزیون قابل لیسیدن را ساخته است که می‌تواند طعم غذا را تقلید کند و این گامی دیگر برای ایجاد یک تجربه تماشای چندحسی است.

تلویزیون

به گزارش همشهری آنلاین و به نقل از خبرگزاری رویترز، این دستگاه که Taste the TV) TTTV) نام دارد، از چرخ فلکی شامل 10 قوطی طعم‌دهنده استفاده می‌کند که به‌صورت ترکیبی اسپری می‌کنند تا طعم یک غذای خاص را ایجاد کنند. سپس نمونه طعم روی یک فیلم روی یک صفحه تلویزیون صاف می‌چرخد تا بیننده امتحان کند.

«هومی میاشیتا»، استاد دانشگاه میجی در این باره می‌گوید: «در دوران کووید-19، این نوع فناوری می‌تواند نحوه ارتباط و تعامل مردم با دنیای خارج را بهبود بخشد. هدف این است که این امکان را برای مردم فراهم کنیم که تجربه چیزی مانند غذا خوردن در یک رستوران در آن سوی دنیا را داشته باشند، حتی در حالی که در خانه هستند.»

میاشیتا با تیمی متشکل از 30 دانشجو کار می‌کند که انواع دستگاه‌های مرتبط با طعم، از جمله چنگالی که طعم غذا را غنی‌تر می‌کند، تولید کرده‌اند. او می‌گوید، در سال گذشته نمونه اولیه TTTV را خودش ساخته است و هزینه ساخت نسخه تجاری آن حدود 100000875 دلار خواهد بود. او همچنین گفت که کاربردهای بالقوه، شامل آموزش از راه دور برای آشپزها و چشیدن بازی‌ها و آزمون‌ها است.

میاشیتا همچنین در مورد استفاده از فناوری اسپری خود برای کاربردهایی مانند دستگاهی که می‌تواند طعم پیتزا یا شکلات را روی یک تکه نان برشته اعمال کند، با شرکت‌ها مذاکره کرده است.

کد خبر 645089

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فناوری‌

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha