یکشنبه ۷ مهر ۱۳۸۷ - ۲۰:۲۶
۰ نفر

شمع از آن دسته کالاهایی است که همانند گل، هم در مراسم شادی و هم عزاداری به کار می‌رود و این در حالی است که تاریخ بسیار کهنی در زندگی بشر دارد.

در واقع پیش از اختراع برق این شمع‌ها بودند که تاریکی شب را برای انسان‌ها روشن می‌کردند.  بسیاری از ما، ‌شمع را تنها به عنوان یکی از عناصر تزیینی خانه به حساب می‌آوریم.

اما باید گفت که  شمع‌ها جدا از کارایی خود که ایجاد روشنایی است، منبع انرژی مثبت هستند و محیط خانه را گرم و دلپذیر می‌کنند.

برای آنکه شمع‌های شما مدت زمان طولانی‌تری بسوزند و همچنین اشک کمتری در اثر سوختن آنها حاصل شود، آنها را چند ساعت قبل از روشن کردن، در فریزر یا جایخی یخچال قرار دهید؛

این کار به لحاظ اقتصادی نیز برای شما بسیار به‌صرفه‌ خواهد بود. اگرچه این روزها شمع‌های بدون اشکی به بازار آمده‌اند که به دلیل ایجاد  تغییرات در مواد سازنده اشک نمی‌ریزند، ولی بعضی‌ها عقیده دارند شمع‌های معمولی را نیز می‌توان به شمع‌های کم‌اشک یا حتی بدون اشک تبدیل کرد.

برای این منظور، شمع را برای چند‌ساعت در محلول آب نمک خیس کنید. حتما شما هم می دانید که می توان از تکه شمع‌های باقیمانده پس از سوختن یک شمع استفاده  و آن را به یک شمع جدید تبدیل کرد.

به این منظور خرده‌های شمع را جمع‌آوری کنید و در یک ظرف فلزی حرارت دهید تا آب شود. سپس مایع را داخل قالب شمع ریخته و داخل آن یک فتیله بگذارید.

همچنین برای اینکه شمع‌ها در هوای آزاد و در معرض باد خاموش نشوند، می‌توان از لیوان یا بطری‌های پلاستیکی استفاده کرد و شمع را درون آن قرار داد. برای تمیز‌کردن شمع‌ها بهترین روش به کار بردن الکل صنعتی است.

با توجه به اینکه شمع‌ها چرب هستند به سرعت گرد و خاک را به خود جذب کرده و تیره می‌شوند.

اگر شمع شما خیلی کثیف شده است، ابتدا آن را با آب و صابون شسته و خشک کنید و سپس یک  پنبه آغشته به الکل صنعتی روی آن بکشید.

در هنگام استفاده از شمع باید برخی نکات ایمنی را هم رعایت کرد. برای مثال هیچ گاه شمع را بدون جاشمعی روشن نکنید و از قرار دادن شمع‌ها در دسترس کودکان بپرهیزید.

کد خبر 64505

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز