نخست وزیر ایتالیا اعلام کرد که اتحادیه اروپا، هیچ ابزاری برای بازدارندگی روسیه در اختیار ندارد و باید به تعامل با مسکو ادامه دهد.

ماریو دراگی /  نخست وزیر ایتالیا

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان،  بلومبرگ نوشت، ماریو دراگی، نخست وزیر ایتالیا، امروز در کنفرانس مطبوعاتی پایان سال در رم، پایتخت ایتالیا به خبرنگاران گفت: «اتحادیه اروپا باید به تعامل با روسیه ادامه دهد، زیرا هیچ ابزاری برای بازدارندگی در اختیار ندارد.»

نخست وزیر ایتالیا در خصوص شرایط داخلی کشورش اعلام کرد: «صرف نظر از اینکه چه کسی دولت آینده را رهبری می‌کند، شرایط ثبات در ایتالیا فراهم است. سرنوشت شخصی من اهمیتی ندارد، من هیچ جاه طلبی خاصی ندارم. اگر دوست داشته باشید، من به عنوان یک پدربزرگ در خدمت کشور و نهادها هستم.»

دراگی در این کنفرانس مطبوعاتی که دو ساعت به طول انجامید، به بسیاری از موضوعات اشاره و عنوان کرد که ایتالیا به تمام تعهداتی که برای دریافت سهم اولیه خود از بودجه اتحادیه اروپا پس از همه گیری برعهده گرفته بود، عمل کرده است.

نخست وزیر ایتالیا درباره شرایط پساکرونایی و حمایت دولت از اقتصاد این کشور افزود:  تولیدکنندگان بزرگ انرژی که از قیمت‌های بالای کنونی سودهای فوق العاده به دست می‌آورند، باید نقش خود را در کمک به خانواده‌های آسیب دیده از بحران ایفا کنند.

دراگی در بخشی از سخنان خود به نقش روسیه در تامین انرژی اشاره کرد و به اتحادیه اروپا هشدار داد که به تعامل با روسیه ادامه دهد، زیرا هیچ ابزاری، چه اقتصادی چه ابزارهای دیگر، برای بازدارندگی در اختیار ندارد.

رئیس جمهور در سال‌های اخیر نقش فزآینده‌ای در ایتالیا پیدا کرده است و بارها از او خواسته شده است تا بن بست سیاسی پس از انتخابات ملی را حل کند و بر بحران‌های ائتلافی غلبه کند.

در حالی که دراگی مورد احترام بسیاری از ایتالیایی‌ها است و به عنوان یک گزینه نخست وزیری در دوره آتی تلقی می‌شود، تعدادی از سران حزب از او خواسته‌اند که فقط در راس ائتلاف باقی بماند.

کد خبر 644992

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اروپا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha