همشهری آنلاین: رییس جمهوری روسیه پس از جنگ اخیر در جنوب قفقاز، برنامه مدرنیزاسیون نیروهای مسلح این کشور را که شامل تسلیحات هسته‌ای روسی هم می‌شود، اعلام کرد.

شبکه خبری اتریشی او ار اف گزارش داد، دمیتری مدودف در پایان رزمایش ستاد کماندویی روسیه در اورال اعلام کرد تا سال 2020 میلادی باید سیستم بازدارندگی هسته‌ای به شکل کامل بازسازی شود.

در این میان همچنین پیش‌بینی شده است که ساخت نسل جدید زیردریایی اتمی با موشک‌های کروز و همچنین هماهنگی بهتر سپرموشکی با ماهواره‌های جاسوسی در فضا انجام بگیرد.

تردید کارشناسان درباره عملی بودن طرح

وقایع اوستیای جنوبی موجب تشدید اوضاع امنیتی شده است. رییس کرملین که فرماندهی کل قوای روسیه را هم عهده‌دار است، گفت: «جنگ می‌تواند ناگهان در بگیرد و به طور کامل به حقیقت بپیوندد. این خطر وجود دارد که درگیری‌های محلی و خاموش در شعله جنگی نظامی گسترش می‌یابد.»

در جریان اقدام نظامی روسیه علیه گرجستان، کارشناسان روس این انتقاد را مطرح کرده بودند که ارتش این کشور در قرن 21 همچنان با تسلیحات قدیمی شوروی سابق می‌جنگد.
پیش از مدودف، ولادیمیر پوتین، سلف او دستور «مدرنیزاسیون بسیار عالی» نیروهای مسلح روسیه و به ویژه تسلیحات اتمی این کشور را تا سال 2015 داده بود. اما کارشناسان نظامی غربی تردید دارند نیروهای مسلح روسیه بدون افزایش آشکار بودجه نظامی بتوانند به چنین قدرتی دست یابند.

کد خبر 64377

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز