مزاحم تلفنی‌های اورژانس در کشور نسبت به سال قبل کاهش داشته است، اما هنوز عدد قابل ملاحظه‌ای از تماس‌هایی که با اورژانس گرفته می‌شود مربوط به مزاحمت‌های تلفنی است.

اپرتور اورژانس

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از مهر، جعفر میعادفر، رئیس سازمان اورژانس کشور گفت: تعداد مزاحمین تلفنی اورژانس در سال ۱۴۰۰ نسبت به سال‌های قبل کاهش داشته است، اما بر اساس اعلام رؤسای اورژانس در ۳ استانی که بیشترین مأموریت و به طبع بیشترین تماس‌ها را دارند هنوز آمار مزاحمان تلفنی با سامانه‌های اورژانس بالاست.

بیش از ۱۱۸ هزار مزاحم تلفنیِ اورژانس در تهران

یحیی صالح طبری، سرپرست اورژانس تهران هم با اشاره به آمار مأموریت‌ها و تماس‌های اورژانس تهران در سال ۱۴۰۰ گفت: در ۸ ماه امسال یک میلیون و ۸۲۰ هزار و ۸۶۲ تماس با مرکز اورژانس تهران گرفته شده است که در مقایسه با سال گذشته ۷ درصد افزایش داشته است. در واقع در سال ۹۹ تعداد یک میلیون و ۷۰۵ هزار و ۹۹۷ تماس با ۱۱۵ در تهران گرفته شده است.

وی ادامه داد: اورژانس تهران امسال ۱۱۸ هزار و ۹۱ مزاحم تلفنی داشته است، این در حالی است که در سال گذشته این عدد ۱۳۴ هزار و ۸۴۸ نفر بوده است؛ یعنی کاهش ۱۲ درصدی داشته‌ایم، اما باز همین تعداد مزاحم وقت و انرژی کاربران را در مرکز فوریت‌های تلفنی اورژانس می‌گیرد و شاید خدایی نکرده باعث شود هم‌وطنی پشت خط معطل شود و تکنسین‌های اورژانس دیر به او برسند و جان خود را از دست بدهند.

به گفته سرپرست اورژانس تهران، در سال ۹۹ اورژانس تهران ۷۲۷ هزار و ۸۰۲ مأموریت و در سال ۱۴۰۰ تعداد ۷۷۱ هزار و ۶۴۶ مأموریت رفته است.

فارس؛ دومین استان با بیشترین مزاحم تلفنی 

محمدجواد مرادیان، رئیس اورژانس فارس هم گفت: در ۸ ماهه اول سال ۹۹ تعداد ۸۹۸ هزار و ۸۸۶ تماس با اورژانس فارس گرفته شده که این عدد در سال ۱۴۰۰ به ۸۸۳ هزار و ۱۵ تماس رسیده است، در واقع تعداد تماس‌های امسال در مقایسه با سال قبل ۲ درصد کاهش داشته است.

وی ادامه داد: اورژانس فارس در سال ۹۹ تعداد ۱۰۹ هزار و ۲۷۵ مزاحم داشته است که این عدد در سال ۱۴۰۰ به ۸۴ هزار و ۹۷۱ تماس رسیده است که کاهش ۲۲ درصدی را در مزاحمین تلفنی شاهد بودیم.

به گفته رئیس اورژانس فارس، این سازمان در سال ۹۹ تعداد ۱۴۶ هزار و ۱۹۳ مأموریت و در سال ۱۴۰۰ تعداد ۱۶۳ هزار و ۹۸۱ مأموریت رفته است.

اصفهان در  رتبه سوم مزاحمت تلفنی 

فرهاد حیدری، رئیس اورژانس اصفهان هم با اشاره به تعداد تماس‌هایی که در ۸ ماهه امسال با اورژانس اصفهان گرفته شده است، گفت: امسال تعداد ۶۶۱ هزار و ۱۹۱ تماس با اورژانس اصفهان گرفته شده است که از این تعداد ۲۴ هزار و ۵۷۵ تماس مزاحم تلفنی‌ها بوده‌اند.

وی افزود: این اورژانس در ۸ ماه ابتدای سال ۱۹۴ هزار و ۲۴۲ مأموریت رفته است.

کد خبر 643182

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار بهداشت و درمان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha