یک گروه بین‌المللی می‌گوید کمبود جهانی پرستار با ادامه پاندمی کرونا تشدید شده است و کشورهای غربی در حال جذب کارکنان مراقبت بهداشتی از کشورهای فقیرتر و آفریقایی هستند.

nurse

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از رویترز هاوارد کاتن، مدیر عامل «شورای بین‌المللی پرستاران» که در ژنو مستقر است، روز جمعه اعلام کرد بسیاری از پرستاران در نتیجه پاندمی کرونا دچار «فرسودگی شغلی» شده‌اند و میزان پرستارانی که «قصد ترک شغل» خود را دارند با افزایش دو برابری نسبت به سال قبل به ۲۰ تا ۳۰ درصد رسیده است.

او گفت: «به نظرم ما به یک نقطه عطف رسیده‌ایم... اگر روندی را که ما مشاهده می‌کنیم، ادامه یابد، ممکن است با خروج دسته‌جمعی افراد از این شغل مواجه شویم.»

او افزود:‌«به نظر من، دولت‌ها باید به فکر ارائه مجموعه‌ای از اقدامات حمایتی برای کمک به پرستاران و سایر کارکنان مراقبت بهداشتی در سال آینده باشند.»

دست‌کم ۱۱۵۰۰۰ پرستار به علت دچار شدن به کووید-۱۹ درگذشته‌اند، اما کاتن گفت این برآورد سازمان جهانی بهداشت که از شروع پاندمی تا ماه مه (اردیبهشت) امسال را در برمی‌گیرد، تخمینی محافظه‌کارانه است و رقم واقعی ممکن است دو برابر این مقدار باشد.

او گفت قبلا از شروع پاندمی جهان با کمبود ۶ میلیون پرستار مواجه بود و حدود ۴.۷۵ میلیون پرستار در چند سال آینده در آستانه بازنشستگی هستند.

به گفته کاتن، در کشورهای ثروتمندتر نسبت به کشورهای فقیرتر، شمار پرستار نسبت به جمعیت تقریبا ۱۰ برابر بیشتر است، اما بسیاری از این کشورهای ثروتمند پرستاران مورد نیازشان را از کشورهای خارجی جذب می‌کنند و کشورهای فیلیپین و هند صادرکننده‌های سنتی پرستار هستند.

کاتن گفت که افزایش جذب پرستاران در انگلیس و آلمان در اروپا و در ایالات متحده و کانادا در آمریکای شمالی مشاهده می‌شود و افزود که پرستاران در کشورهای آفریقایی مانند کنیا، اوگاندا، نیجریه دارند به این کشورها جذب می‌شوند.

کد خبر 642565

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار مجامع‌ جهانی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha