همشهری آنلاین: رییس مجلس شورای اسلامی درگفت‌وگوهای جداگانه تلفنی با روسای مجالس سنگال ، قطر و گامبیا آخرین تحولات سرزمین‌های اشغالی فلسطین را مورد بررسی قرار داد.

به گزارش ایسنا، لاریجانی در گفت‌وگوی تلفنی با رئیس مجلس سنگال با بیان این که رفتار وحشیانه رژیم اشغالگر قدس، مناطق فلسطینی به ویژه نوار غزه را در آستانه بحران انسانی قرار داده است، گفت: جهان اسلام باید بر ضد اقدامات و جنایات وحشیانه رژیم صهیونیستی و ارسال کمک‌های انسانی به غزه اقدام جدی به عمل آورد.

بر اساس این گزارش، "مکی سال" رئیس مجلس سنگال نیز در این گفت‌وگوی تلفنی با قدردانی از نقش پیشروانه جمهوری اسلامی ایران در دفاع از آرمان فلسطین گفت:‌ دولت سنگال همواره حامی ملت مظلوم فلسطین بوده و سیاست‌های غیرانسانی رژیم صهیونیستی را تقبیح کرده است.

وی همچنین آمادگی کشورش را برای همکاری با ایران در جهت حمایت از ملت مظلوم فلسطین مورد تاکید قرار داد.

 رئیس مجلس شورای اسلامی در ادامه گفت‌وگوهای تلفنی خود با روسای مجالس کشورهای اسلامی و عربی جهت رایزنی پیرامون اوضاع جاری در سرزمین‌های فلسطین اشغالی با محمدبن مبارک الخلیفی رئیس مجلس شورای قطر گفت‌وگو کرد.

لاریجانی با اشاره به تلاش‌های صورت گرفته از سوی مجلس شورای اسلامی برای کمک به رفع مشکلات حاد و محدودیت‌های مردم فلسطین گفت: رژیم صهیونیستی در ایام ماه مبارک رمضان با اعمال محدودیت‌های شدید و غیرانسانی علیه مردم بی‌پناه فلسطین زندگی را بر آنان بسیار دشوار ساخته است.

وی یادآور شد: وظیفه انسانی و اسلامی تمام کشورهای مسلمان، حمایت از مردم تحت محاصره فلسطین است که حتی از مواد غذایی و دارویی نیز محروم شده‌اند.

وی علت این سخت‌گیری‌ها علیه مردم فلسطین توسط رژیم صهیونیستی را تلاش این رژیم برای سرپوش نهادن به مشکلات داخلی‌اش ارزیابی کرد و گفت: باید با حمایت‌های معنوی و کمک‌های انسان دوستانه به مردم فلسطین، آنان را در رهایی از شرایط ناگوار و دشوار کنونی یاری داد.

محمدبن مبارک الخلیفی رئیس مجلس شورای قطر نیز با تقدیر از تلاش‌ها و اقدامات جمهوری اسلامی و اهتمام خاص مجلس شورای اسلامی در حمایت از مردم مسلمان فلسطین گفت: من با رئیس مجلس شورای اسلامی هم عقیده هستم که مساله فلسطین یک موضوع حیاتی است و در شرایط کنونی این کشور، اقتضاء می‌کند که آحاد امت اسلامی، صفوف حق را در حمایت از مردم مظلوم فلسطین یکپارچه سازند.

وی خاطر نشان ساخت: قطر آماده هرگونه همکاری دراین ارتباط با جمهوری اسلامی ایران است.

همچنین رئیس مجلس شورای اسلامی در ادامه رایزنی‌های سیاسی خود با روسای پارلمان‌های کشورهای اسلامی ظهر امروز با فاطمه سیسه رئیس مجلس گامبیا گفت‌وگو کرد.

لاریجانی در این گفت‌وگوی تلفنی با بیان این که این روزها رژیم صهیونیستی به علت تشدید بحران داخلی خود با محاصره مناطق فلسطینی و جلوگیری از ارسال دارو و کمک‌های غذایی به این مناطق فشار و ستم زیادی به مردم بی‌گناه فلسطین به ویژه نوار غزه می‌آورد، گفت: کشورهای اسلامی در مجامع بین‌المللی باید برای جلوگیری از وقوع فاجعه انسانی در غزه اقدام کنند.

وی خواستار اعمال فشار جامعه جهانی برای جلوگیری از اقدامات غیرانسانی و وحشیانه رژیم اشغالگر قدس شد.

لاریجانی ملت فلسطین را قربانی سیاست‌های تروریستی و غیرانسانی رژیم صهیونیستی عنوان کرد.

فاطه سیسه رئیس مجلس گامبیا نیز در این گفت‌وگوی تلفنی از تلاش‌های رییس مجلس شورای اسلامی جهت دفاع از آرمان فلسطین تقدیر کرد و افزود: کشورهای اسلامی با تلاش دسته‌جمعی نباید اجازه دهند چنین مشکلات و جنایاتی در فلسطین به وقوع بپیوندند.

وی با تاکید بر حمایت قاطع کشورش از آرمان فلسطین گفت: گامبیا در موضوع فلسطین پشت سر ایران حرکت می‌کند و از سیاست‌های ایران در دفاع از ملت مظلوم فلسطین حمایت می‌کند.

رئیس مجلس گامبیا در این گفت‌وگوی تلفنی همچنین خواستار توسعه همکاری‌های فی‌مابین در تمامی زمینه‌ها به ویژه روابط پارلمانی شد.

کد خبر 64237

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز