مقررات جدید تصویب‌شده در پارلمان آلمان کارکنان بیمارستان‌ها، مطب‌های پزشکان و آسایشگاه‌های سالمندان را از میانه ماه مارس (اواخر اسفند) ملزم به واکسن زدن یا داشتن مدرک بهبودی از کرونا می‌کند.

German Health

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از گاردین این مقررات جدید که علاوه بر اجباری کردن واکسیناسیون برای برخی از مشاغل به ۱۶ دولت ایالتی اجازه می‌دهد که در موارد میزان بالای عفونت‌ کافه‌ها و رستوران‌ها را تعطیل و رویدادهای بررگ را ممنوع کنند.

کارل لوترباخ، وزیر بهداشت آلمان از اعمال این محدودیت‌ها برای افراد واکسینه‌نشده و واکسیناسیون اجباری برای کارکنان پزشکی و پرستاری در مقابل مجلس سفلای پارلمان آلمان (بوندستاگ) دفاع کرد.

او گفت: «مطلقا قابل‌قبول نیست که در مراکزی که مردم در آن بستری هستند یا زندگی می‌کنند و از لحاظ حفاظت‌شان به ما اعتماد می‌کنند، این افراد به طور غیرضروری به علت کارکنان واکسینه‌نشده در آنجا بمیرند.»

آلمان که در میانه موج چهام کرونا است، میزان نسبتا پایین واکسیناسیون نسبت به بقیه اروپا دارد. حدود ۶۹ درصد جمعیت آلمان به طور کامل واکسینه‌ شده‌اند و دست کم ۲۱ درصد جمعیت دوز یادآور یا تقویتی را دریافت کرده‌اند.

قانون جدید همچنین دسترسی به واکسن را آسانتر می‌کند، چرا که به دامپزشکان، دندانپزشکان و داروسازان - هر چند برای یک مدت معین- اجازه تجویز آنها را می‌دهد.

اتستیتو رابرت کخ، موسسه بیماری‌های عفونی آلمان روز جمعه ۶۱۲۸۸ مورد جدید عفونت و ۴۸۴ مورد جدید مرگ ناشی از آن گزارش کرد. در مجموع تا به حال ۱۰۴۹۹۶ نفر در آلمان به علت کرونا درگذشته‌اند.

یک نظرسنجی که بوسیله تلویزیون ZDF آلمان انجام شد نشان داد که بیش از سه‌چهارم آلمانی طرفدار محدودیت‌های شدید برای افراد واکسینه‌نشده هستند و ۲۱ درصد افراد این کار را درست نمی‌دانند.

حدود ۷۰ درصد آلمانی‌ها با اجباری‌شدن واکسیناسیون، اقدامی که اولاف شولتس، صدراعظم جدید هم حامی آن است، موافق بوند.

کد خبر 642356

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha