محمدعلی یزدان‌پرست کارگردان مستند «بعد از ۲۲ سال» بیان کرد که این مستند روایتگر زندگی شهید خلبان اسدالله بربری است که در دوران جنگ ایران و عراق به شهادت رسیده است.

شهید بابایی

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از مهر، محمدعلی یزدان‌پرست کارگردان مستند «بعد از ۲۲ سال» که به بخش شهید آوینی پانزدهمین جشنواره «سینماحقیقت» راه پیدا کرده است گفت: این مستند روایتگر زندگی سرلشگر خلبان اسدالله بربری است، او یکی از متبحرترین خلبانان نیروی هوایی بوده که سال ۴۸ به آمریکا اعزام می‌شود، در سال ۵۲ با وجود اینکه دعوت نامه‌های زیادی از سوی کشورهای مختلف برای او ارسال می‌شده که در نیروی هوایی آن کشورها خدمت کند اما به ایران بازمی‌گردد و در نیروی هوایی کشور خودمان مشغول می‌شود. وقتی جریانات انقلاب و تسویه ارتش پیش می‌آید، مقداری به او کم لطفی می‌شود اما دوباره به ارتش بازمی‌گردد. روز ۱۸ مهرماه و در حالی که تنها ۱۸ روز از جنگ ایران و عراق گذشته بود، در عملیاتی که به موصل می‌رود، دیگر برنمی‌گردد، این عملیات تنها عملیات دفاع مقدس بود که هیچ خبری از آن مخابره نشد. آقای اسدالله بربری به همراه هم تیمی خود با نام ابراهیم دل‌حامد مفقودالاثر می‌شود و در نهایت بعد از ۲۲ سال پیکر ایشان در سال ۸۲ به ایران باز می‌گردد.

وی افزود: آقای اسدالله بربری متعلق به یکی از روستاهای دلیجان با نام روستای راونج از استان مرکزی بود. من روزی از دلیجان رد می‌شدم و تندیسی از ایشان در یکی از میدان‌های اصلی شهر دیدم. این موضوع برای من جالب بود که در شهر کوچکی مانند دلیجان چطور یک خلبان جنگنده به این شهرت می‌رسد. این شد که پیگیر و متوجه شدم قصه جذابی دارد.

یزدان‌پرست با اشاره به اینکه «بعد از ۲۲ سال» یک اثر مستند- انیمیشنی است، بیان کرد: طبق اطلاعاتی که من دارم برای اولین بار بخشی از عملیات مهم نیروی هوایی ارتش در دوران دفاع مقدس با جزییات کامل به صورت انیمیشن در این فیلم درآمده و در این مستند روایت می‌شود.

شرکت در ۴ عملیات مهم تنها در ۱۸ روز

وی عنوان کرد: آقای بربری ۱۸ روز بیشتر در جنگ نبود ولی در این ۱۸ روز در ۴ عملیات مهم شرکت کرده که ما آن‌ها را در فیلم بازسازی کرده‌ایم. اتفاق خیلی مهمی که درباره ایشان رخ می‌دهد این است که در یکی از عملیات‌ها هواپیمای آقای بربری با موشک سام ۶ مورد هدف قرار می‌گیرد، دستورالعمل جهانی هوانوردی در هنگام شلیک سام ۶ قطعاً اجکت کردن است، تمام خلبانان دستور دارند که حتماً اجکت کنند چون تقریباً فرار کردن از سام ۶ به دلیل سرعت بالا و حرارت زیادش یک امر غیرممکن است اما در پنجمین روز از جنگ یک موشک سام ۶ به سمت هواپیمای اسدالله بربری شلیک می‌شود، جزو معدود اتفاقاتی که در تاریخ جنگ‌های جهان رخ داده این است که او موشک سام ۶ را دفع می‌کند و موفق می‌شود از آن فرار کند. وقتی هواپیمای او به زمین می‌نشیند، می‌بینند که ۱۸ سوراخ روی بدنه هواپیما ایجاد شده، این در حالی است که او هواپیما را با یک موتور فرود آورده است. به محض اینکه اسدالله بربری از هواپیما پیاده می‌شود، فرمانده پایگاه می‌آید و به او درجه افتخاری می‌دهد. این مهمترین ویژگی این خلبان بوده است که با جزییات کامل این موضوع را به تصویر کشیده‌ایم.

این کارگردان مطرح کرد: ما برای ساخت این مستند به سراغ همسر و فرزند این شهید هم رفتیم. ما سه سال مشغول ساخت مستند «بعد از ۲۲ سال» بودیم گاهی آنقدر اذیت می‌شدم که چند بار بی خیال قضیه شدم، واقعاً حس می‌کردم دیگر توان ندارم که این ماجرا را ادامه بدهم به همین ترتیب به خانم شایانی همسر اسدالله بربری هم گفتم دیگر از توان من خارج است اما ایشان به من گفتند اسدالله بربری استاد شهید عباس بابایی و عباس دوران بوده است، آن‌ها شاگردان همسرم بوده‌اند اما همگان آن دو شهید بزرگوار را می‌شناسند ولی همسر من را تعداد اندکی. دلیل این موضوع این بود که اسد برادر نداشت، تو برادر او باش و این کار را انجام بده. همین حرف ایشان باعث شد من کار را ادامه بدهم. هنوز هم که هنوز است متاسفانه ارگان‌هایی که باید و وظیفه دارند با ما همکاری نکرده‌اند، هنوز حتی یک رونمایی برای این فیلم برگزار نکرده‌اند و این خیلی بد است. امیدوارم فیلم در جشنواره دیده و اسدالله بربری به مردم شناخته شود.

۲۲ سال عذاب بلاتکلیفی یک خانواده

وی توضیح داد: اسدالله بربری با وجود همه خدماتی که برای این مملکت داشته است، خیلی شناخته شده نیست. در آن ۲۲ سال هم خانواده او وسط هوا و زمین بوده‌اند؛ یک روز به آنها می‌گفتند اسد شهید شده، یک روز می‌گفتند اسیر است و هر روز یک حرف تازه به آنها می‌زدند؛ این عذاب آورترین اتفاق زندگی آنها بوده، هنوز هم که هنوز است آنها جواب دی ان ای را نگرفته‌اند. این خانواده استخوان‌هایی را که از سوی بنیاد شهید برای آنها آورده شده است، با نام اسدالله بربری به خاک سپرده‌اند اما بعد از ۱۸ سال که پیکر او بازگشته، بنیاد شهید به این خانواده جواب دی ان ای ارایه نداده است. خانواده بربری هنوز شک و شبهه دارند که آیا این استخوان‌ها متعلق به اسدالله بربری است یا نه. هرچند این شهید در حال حاضر مزاری دارد و از نظر بنیاد شهید همه چیز رو به راه است، اما خانواده بربری هنوز دلشان اطمینان پیدا نکرده است چون هیچ نشانه‌ای ندارند که به صورت قطعی مطمئن شوند.

یزدان‌پرست در بخش دیگر از صحبت‌های خود با اشاره به هزینه‌های ساخت مستند-انیمیشن بیان کرد: بخشی از هزینه‌های این فیلم را از سوی ارتش دریافت کرده‌ایم البته برخی نهادهای دیگر هم حمایت‌هایی از این پروژه داشته‌اند. اما متاسفانه هزینه‌های ساخت فیلم بسیار بالا رفته است. ساخت این فیلم از سال ۹۸ شروع شد و دو سال زمان برد تا به انتها برسد. یک گروه ۱۰ نفره انیمیشنی هم همراه ما بودند. البته این درک هم وجود ندارد که این سبک از فیلمسازی چقدر نو و جدید است و می‌تواند تاثیرگذار باشد. متاسفانه تا می‌گوییم می‌خواهیم درباره دفاع مقدس فیلم بسازیم همه تصور می‌کنند می‌خواهیم از یک سری آرشیو تکراری استفاده کنیم و با کمترین هزینه فیلم بسازیم اما به نظرم انیمیشن برای رسیدن به آن هدف و تاثیرگذاری بیشتر کمک می‌کند. بازسازی صحنه‌ها و استفاده از آرشیو جنگی برای به تصویر کشیدن رشادت‌های این خلبان و اتفاقات جنگ غیرممکن بود به همین دلیل ما مجبور بودیم برای درک لحظات حساسی که آن زمان به وقوع پیوسته بود از انیمیشن استفاده کنیم.

کد خبر 642123

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 139
  • نظرات در صف انتشار: 1
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • IR ۰۹:۱۵ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۸
    36 16
    شب خوش تا حالا کجا بودین
  • یعقوبی از اردبیل IR ۰۹:۲۲ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۸
    107 3
    خداوند پدر و مادر شما را بیآمرزد که نام شهید را که جاودانه بود ، به میان آوردید. نام نیک بودن هزینه میخواهد همچون اسدالله بربری که برای وطن جان دادند .
    • کارشناس IR ۱۲:۰۲ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۸
      32 3
      باز خدا رو شکر که این آقا بود وگرنه این هم نبود. جای تشک داره
    • زرین IR ۱۲:۴۲ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۸
      46 6
      این چه حرفیه شما میزنی. ارگانهای مسعول کم کاری میکنن وبی توجه به شهدای ارتش هستن. بودجه‌ای برای این مستند ها نمیدن. من در جنگ بودم واز نزدیک با رشادت های ارتش ونیروهای هوایی وهوانیروز آشنا هستم.
    • مهدی IR ۱۶:۳۱ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۸
      33 3
      باز خوبه الان ارتش و رشادت‌های دلاورمردان ارتش را یکی یادش اومد.. واقعاً مظلومیت های ارتش با معرفی دلاورمردانی مانند این شهید عزیز بیشتر به چشم می‌آید..
  • کاربر گمنام IR ۰۹:۴۴ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۸
    91 3
    روحش شاد
  • مهدی IR ۰۹:۴۸ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۸
    102 2
    روح دلاوران وطن و مخصوصا شهید بربری شاد .یادشان گرامی باد.
  • IR ۰۹:۵۷ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۸
    98 3
    درود بر کلیه وجدان های پاک مملکتم.
  • farhad IR ۱۰:۰۰ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۸
    103 6
    سلام و درود فراوان به روح سرباز وطن شهید سرلشگر خلبان اسدالله بربری. خدا رحمتش کند.
  • امیر خوشدل IR ۱۰:۱۷ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۸
    82 2
    به. مردم شماره حساب اعلام کنید خواهید دید که همه از شما حمایت خواهند کرد
  • ایرانی IR ۱۰:۲۰ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۸
    68 6
    درود و صدها درود به این کارگردان و صدها درود به این خانواده شهید و شهدای ارتش.
    • IR ۱۱:۳۲ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۸
      33 5
      شماره حساب بزارین
  • IR ۱۰:۳۰ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۸
    56 4
    اینومیگن آدم وطن پرست وخیلیهای دیگه که نه گفتن رو بلد بودن آفرین به غیرت ریشه دارهای وطنی.
  • Bardia IR ۱۰:۳۱ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۸
    68 3
    فقط همین که ما به شما مدیونیم وبخاطر همه چی ممنونم ، روحت شاد مرد بزرگ❤️❤️❤️❤️🌹🌹🌹🌹🙏🙏🙏
  • محمدرضایزدانی IR ۱۰:۳۷ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۸
    58 2
    اتفاقا از این شهیدان دلاور زیادن که متأسفانه نامی ازشون نیست و خیلی بی مهری نسبت به شناخته شدنشون به مردم شده....البته اکثرا برای رضای خداو وطن رفتن و شهید شدن.
  • IR ۱۰:۳۹ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۸
    56 2
    کارش 20
  • مسعود US ۱۰:۴۱ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۸
    38 2
    خداوندرحمت کندهمه شهدابخصوص شهیدخلبان عزیزبربری راشماسازنده انیمیشن بخاطررضای خداکارکنیدماراهم از ثواب خودشریک کنیدودرراه هدف صابر باشیدوالسلام
  • ناشناس IR ۱۰:۴۳ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۸
    31 2
    درود بر مردان پاک وبی نام و نشان که مردانه جنگیدند و خونشان تقدیم ازادی وطن کردند و به نامردان باج ندادند. غلام همت انم که زیر چرخ کبود / زهر چه رنگ تعلق پذیرد آزاد است,.. روحشان شاد و پر رهرو
  • علی IR ۱۰:۴۷ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۸
    19 1
    جایگاه رفیع شهید عالیقدر اسدالله بربری برتارک تاریخ انقلاب وتاریخ ایران بزرگ میدرخشد و درقلب هر ایرانی وطن دوست نقش دارد، گذشت روزگار خلوص، پاکی و شجاعت این دلیرمردان آشکارتر خواهد کرد. سلام بر این دلیرمردان و خانوادهای معظم آنها.
  • ایرانی IR ۱۰:۵۴ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۸
    21 2
    درود میفرستیم به تمامی خانواده های شهدا .الحق مرد بودن .الحق به خاطر مقام نرفتن وبخاطر ناموس مملکتمان جانانه جنگیدند .وحتی مثل همین شهید والا مقام هنوز شناخته شده نیستند درود میفرستیم به روح شهدای گمنام وشهدای جنگ تحمیلی .من دست این اقا را میبوسم که این شهید والامقام را دارند به جامعه معرفی میکنند معرفی شهدای گمنام عبادت است روحشان شاد.
  • IR ۱۱:۰۵ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۸
    15 1
    روح تمام شهیدان معزز هشت سال دفاع مقدس بخصوص روح شهید پاک و منور بربری شاد و نام پر افتخارش همیشه جاودان باد، ان شاءالله🌷🌷🌷
  • حامد IR ۱۱:۰۷ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۸
    16 4
    اگر می‌خواهید کار غیر سفارشی انجام بدید من بشخصه با جان و دل پس انداز اندکم رو تقدیم شما میکنم
  • دیوانه جنگ IR ۱۱:۰۸ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۸
    17 2
    سلام ودرودخداوندمنان برایشان باد
  • به رنگ خون،به سرخی شفق، IR ۱۱:۱۱ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۸
    18 1
    شهدای عزیز،شرمنده ایم، شمابااهدای جان وخون درراه عظمت واقتداراین ملت وکشورحق بزرگی برگردن مادارید،ازهمه حق وخون،جان ومال خودگذشتیدکه سربلندی ملت واقتداراین کشورراببینید،شمارفتیدکه این وضعیت به این کشورنیاید،شرمنده ایم که نتوانستیم راهتان راادامه دهیم وبه ارزوهایتان جامه عمل بپوشانیم،شرمنده خون به زمین ریخته شمائیم،
  • کاردان IR ۱۱:۱۸ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۸
    17 5
    الان یه بچه روستا احتمالش خیلی کمه بتونه خلبانی قبول شه با این همه سفارش ...
  • احمد IR ۱۱:۲۴ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۸
    23 1
    دم شما گرم
  • سید مهدی IR ۱۱:۲۷ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۸
    13 1
    روحش شاد و یادش همواره گرامی.
  • پیرمرد IR ۱۱:۳۱ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۸
    20 2
    این اساطیر وطن هیچگونه ارتباطی با گروگانگیری ندارند، اینان جان عزیز و مقدسشان را در راه وطن و ناموس فدا کردند نه ....
  • IR ۱۱:۳۶ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۸
    17 2
    خلبان‌ها زمان جنگ خیلی خیلی گردن ما حق دارند فقط باید سرباز آنها باشی تا بفهمی چقدر شجاع ودوست داشتنی هستند روحش شاد
  • پرویز الواری IR ۱۱:۳۷ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۸
    17 2
    درودورحمت بی انتهای خداوندپاک برروح وروان وتربت پاک همه شهدا خصوصا شهدای نیروی هوایی ودلاورمردعرصه نبردهای هوایی شهیدسرافراز وطن بربری عزیز. درودخدابرشما عزیزان که درجال تهیه این فیلم مستند هستید.
  • سهراب IR ۱۱:۴۳ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۸
    12 1
    کران بی تکرار. مردان با غیرت .مردان بی ادعا . می توانستند تو بهترین شرایط بهترین زندگی را برای خودشون و خانواده درست کنم ولی موندن جنگیدند و پر کشیدند و فراموش شدند که این آخری خیلی بده خیلی که کسی مثل اشتباه بربری را کسی نشناسه و یا فراموش بشه و ..........
  • حسین IR ۱۱:۴۵ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۸
    13 4
    ب این ارتش افتخار میکنم... درود ب شرفتان... ۸سال دفاع مقدس مدیون شما هستیم شهدا شرمنده ایم
  • یک جانباز جنگ از شیراز IR ۱۱:۵۶ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۸
    11 1
    سلام هزاران دورود به روع همه تیز پروازان وطن بخصوص این شهید عزیز بربری نامو یادتان همیشه در قلب ماست
  • سرباز IR ۱۲:۰۰ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۸
    9 1
    زنده وپاینده ارتش،درودفراوان به روان پاک وبلند شهدای ارتش وبویژ خلبانان قهرمان وطنپرست جان برکف ،شهدای ارتش شاخصند وافسران ارتش شاخصند ،ارتش مظلوم واقع شده ،ننگ برمخالفین ارتش همیشه قهرمان ،من لیاقت بوسیدن دستان پرتوان ارتشیان راندارم !اما کفش خانواده های ارتشیان دلاوررامیبوسم
  • IR ۱۲:۰۳ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۸
    8 2
    ۱۸ روز خیلی زیاده
  • کارشناس IR ۱۲:۰۳ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۸
    5 2
    جای تشکر داره
  • Vahid IR ۱۲:۰۵ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۸
    4 1
    تندیس این شهید والا مقام در شهر قوچان موجود است واین به بالابودن پرچم قوچان در احترام به شهدا رانشتن میدهد
  • Omid IR ۱۲:۰۶ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۸
    13 2
    باسلام من تو دوران جنگ تو پایگاه هوایی بوشهر زندگی میکردم و تو همسایگیمون چندین خلبان زندگی میکردن که با این عزیزان به همین واسطه هم کلام شدم چون همبازی فرزندان این عزیزان بودم پدر من یه پدافندی بود تو اون چند سال همسایگی با ایشان سه تن از خلبان‌های همسایهٔ ما متأسفانه شهید شدند که خیلی غم انگیز بود چون خیلی خوش اخلاق و با محبت بودند خلبانان عزیزی ماننده شهید غفوری وشهیدسخایی شهید فتوحی یادشون گرامی. 🙏🏻🥀
  • IR ۱۲:۲۴ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۸
    12 4
    من یک جانباز ارتش هستم جان من فدای قدم قدم این شهید خلبان برابری روح این شهید به اهل بیت حضرت علی ع مهشور شود الهی چقدر صبر جان ناچیز ما فدای این خلبان می کردی
  • علی IR ۱۲:۲۵ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۸
    5 0
    سلامبرشما سازنده ای این مستندسازوسلام درودبرشهیدبزرگ خلبان بربری وتمام شهدای هشت سال که برای ایران ایرانی جنگیدن شهیدشدند
  • IR ۱۲:۲۶ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۸
    4 0
    خدا بر درجات شهید بیفزاید کاش عکسی از شهید ارایه میدادید
  • اسماعیل IR ۱۲:۲۹ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۸
    6 0
    درود بر روح پاک این شهید عزیز
    • IR ۱۹:۳۷ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۸
      4 0
      فقط ‌ساختمان های لوکس در با لا‌شهر ‌به‌اسم‌ارگان ها‌با‌تا بلوهای‌لاکچری‌درست ‌می‌شود
  • IR ۱۲:۲۹ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۸
    6 0
    جان من فدای قدم هی آن خدای چقدر نفس کشیدن در آن موقع خوب بود بخاطر زنده بودنان نفس های آن پاکان که الان در بین ما نیستند و با قدم خود بهشت خدا را عطر افشانی کردند جانباز ارتش احمدی
  • IR ۱۲:۳۴ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۸
    7 1
    سلام درودو صد درود بر شما کارگردان شجاع ووطن پرست که روح ان شهید رو شاد کردید وباعث شناخته شدنش شدید اجرتون با خدا
  • حسین IR ۱۲:۳۶ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۸
    14 0
    تاسفش ایجاست که بعضی وقتها برا ی سری از کارهای بی ارزش چه همایش ها و هزینه های می کنند ولی برا معرفی و شناخت چنین شیرمرادنی که تمام هستی خود را فدای این سرزمین کرده آند حاضر نیستند هزینه و کمک کنند روحش شاد با اولیاع الهی محشور شود انشاالله
    • IR ۱۵:۱۴ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۸
      9 0
      داداشم اون همایشها براشون منفعت داره....
  • مهدی NL ۱۲:۳۷ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۸
    8 4
    روحش شاد.خلبان شهید علی خسروی معروف به شاهین ممسنی دقیقا همینجور بودن با اینکه استاد خلبانهایی چون شهیدعباس دوران بوده اما دریغ از نام و نشانی از آن در زادگاهش ..
  • خدابنده IR ۱۲:۳۸ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۸
    6 1
    خداوند روح این عزیز وطن اسداله بربری را قرین رحمت خود کند که حافظ خاک وناموس ایران بودند درود براین عزیز
  • شریف IR ۱۲:۳۹ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۸
    8 1
    درودخدابرشهدا...ایکاش بودجه ای که صداوسیمابرای خرید وپخش فیلمهاوسریالهای آمریکایی وغربی خرج میکندبرای ساخت چنین برنامه هاومستندات واقعی ازشهداوایثارگران هزینه میکرد...
  • IR ۱۲:۴۷ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۸
    20 0
    روحت شاد ای بزرگ مرد
    • عباس IR ۱۴:۵۴ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۸
      2 0
      روحش شادویادش همیشه جاودان
    • فیض اله مرادی IR ۱۵:۲۲ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۸
      4 0
      بنازم به عظمت این عزیزان ،که افتخار و عظمت ایران را در وجود این عزیزان میشه دید وبه عظمت وابهت این عزیزان غبطه خورد.روحشان شاد باد .
    • حبیب اله استوار IR ۱۵:۲۸ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۸
      2 0
      درود به روان پاک این قهرمان وطن و هم رزمان شهیدش
  • DE ۱۲:۵۷ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۸
    8 0
    درود بر مردان و شیر زنان این مرزوبوم که مردانه جنگیدن و بی ادعا بودن و هنوز هم جانبازان و آزادگان و ایثارگرانی هستن که هنوز با این همه بی توجهی و بی لطفی در حقشان می‌کنند بی ادعا هستن
  • خوش نشین IR ۱۳:۲۳ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۸
    6 0
    درود و سلام بر شهید والا مقام بر فرزند دلاور وکلگون کفن این وطن مظلوم خلبان شهید اسداله بربری،من به شخصه دست و بازوی این مستند ساز عزیز را که این همه زحمت کشیده اند برای نشان دادن رشادت فرزندان وطن و همچنین مظلومیت آنها می بوسم وحاظرم هر کمکی در این راه بکنم،همه شهدای گرانقدر وطن برای ما عزیز و محترم وقهرمان ملی ماهستند اما تبعیض در این موارد دردناک وعذاب آور است،مجددا به فرزندان گلگون کفن ودلاور وقهرمان میهنم ووطن عزیزم و مخصوصا شهید عزیز بربری درود میفرستم
  • جوزی فتلکی IR ۱۳:۲۵ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۸
    4 0
    همه شهدا از قهرمانان ملی وعزیزند یادشان گرامی وراهشان مستدام وروحشان قرین رحمت پروردگار متعال .
  • اهورا IR ۱۳:۴۴ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۸
    3 1
    درودبرشرف اقای کارگردان ودربرشهیدخلبان یزرگ
  • بیژن رستمی IR ۱۳:۵۰ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۸
    4 0
    فرماندهان جوانی مثل من وقتی با غربت خود روی زمین با حداقل امکانات وپشتیبانی ضعیف در خفای خودمان دربغضی مچاله می شدیم که نیروهای ما پرپر می شدند از جایی خودمان را ریکاوری می کردیم که خلبانان ما درست به فاصله سایش با کلاه اهنی از بالای سرما عبور می کردند،دیگر ارتشیها نبودند که احساس غرور می کردند بلکه همه ایران تحت هر عنوانی که پای به جبهه گذاشته بودند تا از خاک ونوامیس خود دفاع کنند همه مسخ ومسحور از شجاعت وبی باکی این پرندههایی می شدند که شاید اخرین سفرانها بود ،ولی چرا کهجور وگمنام نمی دانم ،هنوز برای گفتن دلایل پیروزی انقلاب در ظرف چهار ماه بعضیها به نا کجا اباد می زنند ،
  • محمدرضا علیزاده IR ۱۳:۵۶ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۸
    7 0
    سلام متاسفم برای کسانی که هنوز ایران را مقصر جنگ میدانند.رحمت خدا بر تمامی کسانی که سعی در شناساندن قهرمانان واقعی ایران را دارند.
  • IR ۱۳:۵۷ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۸
    5 1
    باید به احترام این مردان بزرگ که در آمریکا آموزش دیدند و آمریکارا ندیدند وبه خاطر این مردم و وطن همه چیز خودرا فراموش کردندهمه درد وبلای خانوادهاشان بخوردسرآنان که برای یک الو از آنطرف آب ۸سال تمام مردم این مملکت را به هیچ دادند بی عرضه هایی که روی خوانین قاجاری را سفید کردند وبرای همیشه تاریخ رنگ بنفششان به سیاهی گرایید رویشان همیشه سیاه و مکدر باد انشالله
  • IR ۱۴:۱۷ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۸
    5 0
    سلام دوستان عزیز،نیروی هوایی از این عزیزان خیلی به خودش دیده هر کدومش در زمان خودشون اعجوبه بودن کاش میشد ی نگاهی به زندگینامه شهید خلعتبری بزنید،اولین ضربه رو نیروی هوایی به عراق زد ولی اسمی ازش نیس
  • محمد علی مطوفی IR ۱۴:۲۱ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۸
    4 0
    شهیدان زیباترین واژ در فرهنگ عشق و استوار ترین معنی در کتاب ایثار می باشند که با غروب خونین خویش به جامعه ما رنگ خون دادن
  • داریا IR ۱۴:۴۳ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۸
    4 0
    درود به روان همه شهیدان مظلوم و گمنام ارتش بویژه سرلشگر وطن پرست اسدالله بربری و درود به صبر و عظمت خانواده محترمش انشالله خداوند به خانواده بزرگش شکیبایی عطا کند.
  • داود IR ۱۴:۴۴ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۸
    3 0
    ارواح طیبه شهدای عزیز بویژه شهدای مفقود الاثر صلوات پاینده باد نام پاک وطنم ایران که خون چنین دلیرمردانی برای سرافرازیش ریخته شد.
  • IR ۱۴:۴۸ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۸
    3 0
    خداو‌ند روحشان(شهید بربری) باشهدای دشت کربلا وشهدای وطن عزیزمان محشور نماید ممنون که برادری در حق وی انجام دادی وخانواداش را شاد وخوشحال کردی شهدا احتیاج به نام ونشان ومدال نداشتن آنانبرای هدف وآرمان مقدس والای خود که اسلام ووطن بود جان عزیز خود را نثار کردن ما احتیاج به شناخت و نیت وهدف ودفاعشان برای نسلهای آینده داریم شهدا قهرمانان واقعیند روحشان شادو یادشان گرامی باد
  • سرباز وطن IR ۱۵:۰۱ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۸
    2 1
    درودبرشهیدان پاک وطنم
  • آرش IR ۱۵:۰۲ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۸
    2 0
    نام و یاد جان بر کفان‌ و شهدای این سرزمین همیشه جاوید باد . امید وارم تمام مسئولین قدری به خونی که برای این سرزمین هزینه شده است بیندیشند و خدمتگزار مردم باشند که همان هدف شهدا و ایثارگران بوده است .
  • یوسف IR ۱۵:۰۴ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۸
    3 0
    ما به این شهید ودیگر شهدا و خانواده هایشان افتخار می کنیم .
  • میرزایی IR ۱۵:۲۳ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۸
    5 0
    پدر بنده هم تکنسین هوانیروز بود ولی بابت آن چیزی ندیدیم خود من هم در لباس سربازی ناقص شدم بابت شغل حمایت امتیازی از آقایان مسؤل ندیدم در عملیات مرصاد این ارتش بود کمر عملیات خم کرد اینها بررسی نمی ‌شود
  • نجات زینالی IR ۱۵:۲۵ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۸
    3 0
    خدا رحمتش کنی وقتکیه از خلبان صحبت میشود افتخار می‌کنم از خداوند متعال خواستارم سلامتی بازماندگان محترم و روح تمام شهیدان جنگ شاد باشد دست بوس تمام خانواده ها محترم شهیدان هستم
  • فرهاد IR ۱۵:۲۷ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۸
    3 0
    یادش گرامی و جاودان.خدا بهتون کمک کنه که تو این راه پایدار و استوار باشین
  • م ز IR ۱۵:۳۵ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۸
    3 0
    هزاران رحمت خداوند بر این شهدای ۸ سال دفاع مقدس وسربازان بی ادعا من ۴۰ ماه در جنگ بودم ودیدم رشادتهای نیروی هوایی وهوانیروز را هزاران مرحبا
  • مرتضی حیرانی IR ۱۵:۵۷ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۸
    3 0
    سلام درودخدابربندگان شایسته او،دلاورمردانی همچون شهید بزرگوار اسدا..بربری وتمام شهدای اسلام تا ابد.صمیمانه از کسانیکه تلاش می کنند تا نام این شهدا زنده بماند سپاسگزارم،خیر دنیا وآخرت رو برای اونها آرزومندم.
  • یا علی IR ۱۶:۰۸ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۸
    3 0
    روحش شاد از اینطور دلاور مردا ن گمنام زیاد داریم برای شادی ارواحشان درود می فرستیم
  • محمد IR ۱۶:۱۶ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۸
    3 0
    درود به این دلاور وطن پرست، شزیف، متخصص، دانا، آگاهی به وطن ستیزان نادان، اجنبی پرست، متوهم به روشعن فکری...
  • محسن IR ۱۶:۳۹ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۸
    5 0
    بله اینها مرد بودن وانقلابی ک برای دفاع از تمامیت عرضی میهنشون رفتند و مردانه شهید شدند آدم برای این غیور مردان غصه میخوره که جون خودشون رو گذاشتن برای امنیت ما ولی حالا یه عده هم دارن خون مردم رو توشیشه میکنم مسیر نمیشن خوش باحال اونها که مردانه قدم در راه اقتدار کشور برداشتم وننگ نفرین ابدی به غاصبان بیت المال و سرمایه این کشور
  • حسن IR ۱۶:۴۰ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۸
    5 0
    خداش بیامرزه ـ و احسنت به این انیمیشین عالی ـــــــــــ روحش شاد
  • کماندوی عدالت IR ۱۶:۴۱ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۸
    5 0
    خیلی دیر بیاد خلبانهای شجاع و بهترین انسانهای قربال شده اون زمان از نظر فیزیکی و هوش واستعداد...ولی مظلوم افتاده اید
  • محسن IR ۱۷:۱۵ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۸
    3 0
    خدا رحمتش کند از این مردها خیلی کم داشتیم که دیگر جایشان پر نمی‌شود روحش شاد صبر به مادر وپدر بدهد که ۲۲سال تحمل کردند باید جلوی سر خم کنیم و
  • IR ۱۷:۲۴ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۸
    4 0
    درود به ارتش و سپاه دلاورمون که مردانه ۸ سال در برابر کشوری ایستادند که بیش از ۴۰ کشور جهان تجهیزش میکرد. شهدای بی کفن شهدای گمنام پیکرهایی که هرگز باز نگشتند و طلبی از سفره انقلاب نداشتن. لعنت به هر کس که وطنش رو به امریکا و انگلیس بفروشه
  • IR ۱۷:۲۶ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۸
    6 0
    واقعا متاسف ومتاثرم چرا انقد مظلوم وای برشمایی که قدر نمیدانید
  • مجید IR ۱۷:۲۹ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۸
    3 0
    سلام من یه بسیجی بودم تو عملیات کربلای 5 شاهد رشادت بچه‌های هوانیروز و نیروی هوایی بودم چقدر روحیه می‌گرفتیم دمشون گرم زمین فوتبال نبود که صدای تشویق ما بسیجی ها رو بشنوند ولی از تمام وجود صوت و کف میزدیم و با صلوات براشون آرزوی موفقیت و تندرستی می کردیم خداوند همه شهدا رو با شهدای کربلا محشور فرماید خصوصاً خلبانان نیروی هوایی و هوانیروز و به اونایی که سلامت گذر کردند اجر شهدا عنایت فرماید ما عاشق صیاد شیرازی بودیم و صیاد هم عاشق ما بسیجی ها هنوز داغ بوسه اش رو گونه ام و عطرش در مشمامم احساس می کنم خدا رحمتش کند
  • خادم الرضا IR ۱۷:۵۷ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۸
    4 0
    خداوند متعال این شیر مرد ایران زمین را مورد الطاف خود قرار دهد و به خانواده محترمشان صبر و آرامش عطال فرمایید اگر تصویری از خلبان غیور ایران زمین ضمیمه می‌کردید خیلی خوب بود قطعا کسی استاد خلبانان قهرمان بابایی و دوران باشد باید که نامش گوش فلک را کر کند و از شما عزیزی که تلاش دارید این بزرگ مردان بیشتر شناسانده کنید متشکرم زنده باد ایران و نکو باشد نام قهرمانان آن.
  • یاور IR ۱۸:۰۵ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۸
    6 0
    من ۳ سال حضور مستمر در جبهه های جنوب داشتم در چندین عملیات مهم در خط مقدم جنگیدم در عملیات فتح المبین آر پی چی زن بودم ۱۲ تانک دشمن رو منهدم کردم و مورد هدف گلوله مستقیم تک تیر انداز عراقی قرار گرفتم و از ناحیه کتف راست مجروح شدم بارها تا مرز شهادت رفتم متاسفانه کسی اهمیت به ما رزمنده ها هم اهمیت نمیده
  • خادم IR ۱۸:۲۹ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۸
    3 0
    یک عکس ازاین شهید نبود
  • یک شهروند IR ۱۸:۵۲ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۸
    3 0
    درود بی پایان به شجاعان شهید ، مردانی که در راه حفظ ایران و ایرانی مردانه جنگیدن ، جاودان باد نام سرلشکر خلبان شهید اسدالله بربری ما قدردان زحمات هنرمندانی که نام این دلیرمردان را زنده میکنند بوده و هستین.آفرین بر شما
  • اقبال IR ۱۹:۰۲ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۸
    3 0
    روحش شاد.خداوند در اعلی علیین جای دهد.
  • صمد IR ۱۹:۳۳ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۸
    4 0
    درود بر شهیدان عزیز و یادشان گرامی اللخصوص این شهید بزرگوار
  • IR ۱۹:۵۱ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۸
    4 0
    سلام فقط شهدا شرمنده ایم دورد بر شرفتان بازم میگیم شهدا شرمنده ایم درضمن بعضی از این مسواین کارای به نف اهسن برای مردم انجام بدن که شرمنده شهدای عزیزمون نشن ولی بعضی ازاین مسولین دل سنگ دارن انگارنه انگار
  • حسن IR ۱۹:۵۳ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۸
    4 0
    باتمام کم کاریهای مسئولین اما نرود ازیادمان دلاورمردیهای شهیدان وجانبازان ورزمندگان که واقعا جانفشانی کردند.برای همیشه با نام نیک از آنها یاد خواهد شد.
    • قنبر IR ۲۱:۰۸ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۸
      2 0
      چنین افرادی از معاینه کمتر نیست آسمانی بودنمهمترازانست که فکرکنیدنیاچقدرارزشداردارزشدنیاعیرتهمچین مردانیست
  • الخلج IR ۲۰:۱۰ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۸
    5 0
    شهدای نیروی هوایی خیلی نا شناس ومظلومانه به شهادت می رسیدند ولی ایران تا ابد به شماها افتخار خواهد کرد
  • IR ۲۰:۲۱ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۸
    3 0
    درودبرشهدای وطنم وبخصوص شهیداسدالله بربری خدارحمتش کنه
  • مهدی بگلری IR ۲۰:۲۶ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۸
    4 0
    خداوند شهیدان مارو قرین رحمت کند
  • اسماعیل سدادی IR ۲۰:۲۶ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۸
    6 0
    درود خدا به‌ روان پاک این شهید و همه شهیدان راه وطن........ولي ..از اینکه ما ملت عجیبی هستيم.. و حافظه تاریخی نداریم...شکی نیست...
  • iran257890 IR ۲۰:۴۵ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۸
    7 0
    سلام، واقعا چه خلبانهای ما داشتیم همه دوره دیده تو آمریکا،ولی حیفوحیف که الان نیستن، چنین خلبانهای واقعا ارزش دارن، روحشون شاد، درسته که از دولت مردان دل وخوشی نداریم، والا چنین خلبانها و حتی رزمنده های ما جون خودشونو از دست دادن که چنین آدمهایی باشن و به مردم خودشون خیانت کنن،هزار، هزار میلیارد ببرن، پولهای که باید برای کشور عزیزو مردم عزیز ماهزینه میشد، فقط باید آه کشیدو بگیم حیف دیگه کار دیگه ای نمیشه کرد
  • مسلم IR ۲۱:۰۱ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۸
    4 0
    من هم روستایی شهید بربری هستم ای کاش سکانسی از فیلم رو در روستا ی راونج میگرفتید تا جهانیان بدانند روستایی که این شهید را تقدیم نظام کرده کجا هست .آدرس ما جاده قم اصفهان ۱۵ کیلومتر مانده به دلیجان روستایی کوهستانی وگردشگری درخدمت هموطنان عزیز
  • علی IR ۲۱:۰۴ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۸
    10 0
    هر قدر از خانواده این بزرگوار شهید دلجویی شود باز هم کم است اف و لعنت بر اونهایی که قدر ناشناس هستن و بودن و بنا به هر دلیلی در بزرگداشت این شهدای مظلوم کوتاهی کردند واقعا جای تاسف داره اونوقت فرزندان بعضی از همین مسئولین تشنه دنیا خدا عالمه که چه کارهای ناشایستی میکنن شهدا نظاره گر هستند ....
  • سید مجید هاشمی IR ۲۳:۲۱ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۸
    0 0
    لطفا شماره حساب اعلام کنید تا مردم به شما کمک کنند نام این شهید بزگوار باید در دل وزبان مردم جای بگیره
  • علیرضا صدیقی IR ۲۳:۴۰ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۸
    0 0
    درود بر غیرت و شرف خلبان شهید بربری ، روح پاکش شاد
  • عباس شجاعی IR ۲۳:۴۰ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۸
    0 0
    روحت شاد ای خلبان رشید. بعداز سالها نامی ازین شهید وطن پرست برده شده.ضمنن انیمیشن بهترین کاری که موردتوجه قرار میگیره.
  • علی IR ۲۳:۴۰ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۸
    0 0
    اجرت با سید و الشهدا
  • IR ۲۳:۵۶ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۸
    0 0
    همین الان هم نمیشه ازدست این موشک فرارکرد باامکانات اون موقع ،جنگنده ها نسبت به الان کاربریشون پایین بود.زنده شجاع دلان نیروی هوایی ارتش که اگه نبودن الان ایران ما ویران بود نه ایران.
  • حسن IR ۰۱:۰۸ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۹
    0 0
    روحشان شاد.
  • IR ۰۱:۴۴ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۹
    0 0
    روحشان شاد و یادشان تا ابد گرامی
  • رضا IR ۰۲:۳۹ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۹
    0 0
    افتخار میکنم که همشهری شهید بربری هستم.روح همه شهیدان ایران زمین شاد.درود به آقای کارگردان و همکاران محترم ایشان.
  • ستارسیرت.پژویشگر.سیاسی..۰۹۱۳۵۰۶۵۶۴۶ IR ۰۲:۵۸ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۹
    0 0
    ولا.هرکسی.برا.وطنش.فداکاری.کنه.قابل.قدر.واحترام.بعدالموت.است.من.عاشق.وطن.پرستانم.در.تمام.دنیا
  • حبیب اله منصوری IR ۰۵:۱۸ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۹
    0 0
    درود وسلام بر خلبانان و شهید بزرگوار( اسدالله بربری)
  • عین اله از استان فارس IR ۰۷:۴۱ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۹
    0 0
    باسلام...درود برغیرت وشرفتان که مستند شهید بربری که به ناحق باتمام جان فشانی های که برای کشور انجام داد گمنام مانده راساختید..اگرشما باشهدا... ازشما خواهش میکنم برای شناخت بیشترمردم ازاین شهید دلاور وگمنام تمام تلاشتان را انجام بدهید تا این شهید بزرگوار وخانواده محترمشان چون شهیدان بابایی،ستاری،ودوران برای مردم شناخته ترشود.. درود برشرفتان...حق نگهدارتان
  • علی IR ۰۸:۵۴ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۹
    0 0
    من خودم بیش از پنجاه ماه در جنگ حضور داشتم انصافا نیروی هوایی ارتش وهوانیروز قهرمان ارتش زحمت زیاد کشیدند اگر حمایت نیروی هوایی وهوانیروز قهرمان نبود ما جنگ را باخته بودیم
  • IR ۰۹:۱۷ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۹
    0 0
    روح شهدا وطن شاد
  • وطن IR ۰۹:۳۶ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۹
    0 0
    فق باید گفت یاد باد ان روزگاران ،،،،،؟؟؟؟؟
  • IR ۰۹:۴۴ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۹
    0 0
    سلام چرا از ایشون عکسی نذاشتین البته جای تشکر داره زنده نگه داشتن این عزیزان یادش گرامی
  • مهدی IR ۰۹:۴۹ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۹
    0 0
    با سلام خدا رحمت که شهید اسدالله بربری ایشان همشهری من حقیر هستن و سالها از ایشان هیچ خبری نداشتن شهید وقتی گرفتار رژیم بعث عراق میشه بر اثر شکنجه زیاد یه شهادت میرسن و تا سال ۸۱ یا ۸۲ بود که وقتی عراق از دست صدام آزاد شد پیکر ایشان شناسایی و به میهن عزیزمان برگشت
  • Mz IR ۰۹:۵۷ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۹
    0 0
    خداوند رحمت کند همه شهیدان والامقام وبی ادعارا.به خصوص شهیدان ارتشی ونیروی هوایی دلیرش.روحت شاد سرلشگر بربری.
  • محمد IR ۱۰:۰۵ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۹
    0 0
    واقعا شهدا زنده هستن و ناظر اعمال ما ، شما هم که اینهمه سختی و مشقت کشیدید مطمئنم باشید از نظر خدا و شهدا مخفی نیست و خودشون یاور شما هستن.یا علی
  • حسین IR ۱۰:۱۳ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۹
    0 0
    تصورکنید که وقتی یه مستند ساختن دوسال طول میکشه و شما خسته میشید به طوریکه چندبار خواستین انصراف بدین! پس ببینید این شهیدای ما چقدر مقاوم بودن که هشت سال استقامت کردن،ماباید ازاین چیزها درس بگیریم! شماهم شک نکن کاری که برای رضای خداباشه حتما و حتما عجرشو میگیرین،خوشا به سعادت شما که تونستین این کوچک کار بزرگ رو انجام بدین! من پدرم سه سال در بستر بیماری بودن و برای ما خیلی سخت بود نگهداری از ایشون! همیشه یکی از دوستان من میگفت کاربزرگی داری میکنی و خداخیرت بده وخوش به سعادتت،من خیلی وقتها میگفتم پیش خودم که واقعا دیگه خسته شدم نمیتونم،ولی الان که دیگه پدرم درکنارم نیست،میگم خدایا ای کاش میشد باز همونجوری روی تخت میبد پدرم ولی میبودفقط.....
  • فرح شایانی IR ۱۰:۳۰ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۹
    0 0
    با سلام درود بر تمامی دوستان کوچیک همه شما هستم بزرگوارانی هم چون شهید بابایی ودوران و….جای مخصوص به خود دارند واگرگله ای هست نه به خاطر استاد وشاگردی بلکه به جهت کم رنگ جلوه دادن وکم لطفی در رابطه با شناخت آرمان ها واهداف و کم توجهی عده ای ار ارگان ها به از جان گذشتگی تمامی خلبانان شهید ،جانباز ،آزاده، رزمنده وشاغل وکلا تمامی رزمندگان دوران دفاع مقدس ومی باشد هر چند که با این اوصاف همگان می دانند در امتداد آن سلحشوری های تمامی شهدا ورزمندگان بود که مقاومت ها ی امروزه شکل گرفت با تشکر از هنرمند وکارگردان توانای استان مرکزی جناب یزدان پرست به خاطر به تصویر کشیدن نمونه ای از خاطرات شهید بربری در مستند پس از ۲۲سال وتشکر از همه مسئولین ودوستان محترم جهت همکاری درود به روح پاک تمامی شهدا
  • عباس IR ۱۰:۳۱ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۹
    0 0
    خدا قوت روحش دعا گوی شما امیدوارم خداوند همه شهیدان رو با اعمه مهشور کنه
  • بابک IR ۱۰:۳۸ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۹
    0 0
    خداوند روحش را شاد و در جوار رحمت خویش در ارامش ابدی قرار دهد ولی نکته اینجاست که این عزیزان جان خود را دررراه دفاع از وطن از دست دادن ولی بقیه اوندن و با کارهاشون وطن و سرمایه های اون را به باد دادن خدا ازشون نگذره هرانکسی که به وطن و مردم خویش خیانت کند
  • محسن. شیراز IR ۱۰:۴۰ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۹
    0 0
    سلام؛ من خودم یک بسیجی جانباز هستم. جانباز۷۰% اما برایم مسجّل شده است که عزیزان ارتش در دفاع مقدس مظلوم ترین و بی ادعا ترین رزمندگان بودند... بویژه نیروی هوائی قهرمانش... روح شهید والامقام بربری شاد و مأجور شهدای کربلا باد.... عمر شما هم بلند... احسنت... چه انتخاب وزینی....
  • آشتیانی IR ۱۱:۱۷ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۹
    0 1
    اون آشغالهای وطن فروش بی غیرتی که میان از آمریکا و انگلیس خبیث طرفداری میکنن کجان که ببینن بزرگمردانی چون بربری عزیز آمریکای اون روز رو ندید چون چیزهای حقیر رو نمیدیدن و چشمانشون چیزهایی بزرگ و والا رو میدید که هرکسی قادر به دیدنشون نیست... کجان این فرومایگان غربزده که نظری در اینجا ازشون نیست؟ اصلا میبینن و میخون اینهارو که نظر بدن؟ درود بر شرف خدمتگذاران به نظام و اسلام و ایران عزیز از ارتش سربلند تا سپاه غیور و همه فداکاران و ایثارگران در تمامی عرصه ها... مدافعان وطن، دین، امنیت، حرم، سلامت،.... جانم فدای اسلام، ایران، اهل بیت(ع) و رهبری عزیزتر از جانم.
  • IR ۱۱:۲۵ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۹
    0 0
    سلام بر شما کارگردان که اجرشما مانندشهیدبربری هست چون به ما بی خبران شناساندی این ابرمردتاریخ رو همیشه برای شما وشهیدبربری صلوات میفرستم و قرآن میخوانم
  • عدل IR ۱۱:۵۳ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۹
    0 0
    روح مطهر ایشان وشهدای عزیزمان شاد
  • بابک IR ۱۲:۴۹ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۹
    0 0
    روحشان شاد و یادشان گرامی باد ، واقعا از خلبانان رشید و دلیری همچون شهیدوالامقام جناب آقای اسدالله بربری باید تجلیل بعمل آورد و نباید نام و خاطرات این بزرگواران به فراموشی سپرده شود اینها رستم های واقعیه زمانه ما هستند
  • محمد IR ۱۲:۵۰ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۹
    0 0
    متاسفانه کم کاری صدا وسیما تواین سالها باوجود دهها سردار و دهها خلبان شجاع که یک بار خاطراتشون رو در مورد جنگ میخوندم احساس غرور عجیبی بهم دست میداد الان یه مینی سریال درمورد پدر موشکی کشور دارن نشون میدن درحالیکه یه سریال نیم بند حالا اسمشو یادم نیست که خانم مهراوه شریفی نیا بازی میکرد ساختن که نود قسمت نشون مردم میداد درحالیکه زندگی سرداران دفاع مقدس یکسره درس برای نسل امروز ماست
  • IR ۱۴:۳۹ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۹
    0 0
    خداوند همه شهدای ارتش و نیروهای مسلح را بیامرزد.سپهدولی الله قره نی [سید محمد ولی قرنی] روحش شاد و راهش پر رهرو .ارتش فدای ملت.
  • مقصود IR ۱۴:۴۰ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۹
    0 0
    اگه نیروی هوایی نبود چی میشد ؟! خدا همه شهیدان رو رحمت کند تا ابد در تاریخ ایران خواهند درخشید
  • حبیب IR ۱۵:۲۶ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۹
    0 0
    خداوند او وامثال او را با مولایشان حسین و شهدای راه خدا در بهشت محشور بفرماید. امین رب العالمین
  • بهمن شیخی IR ۱۶:۳۶ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۹
    0 0
    دورود به شرف غیور مردان ارتش روحش شاد ویادش همیشه جاو دانه باد
  • محرم IR ۱۶:۳۸ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۹
    0 0
    درود بر شرفت قهرمان ایرانی
  • سام IR ۱۷:۰۷ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۹
    1 0
    کلا در شناساندن نقش ارتش وژاندارمری در جنگ کم لطفی شده، نود درصد فیلمهای ساخته شده در رابطه با جنگ مربوط به نهادهای دیگر بود در حالی که همه این دلیر مردان در کنار هم جنگیدند و بخصوص خلبانان نیروی هوائی و هوانیروز در چند ماه ابتدائی جنگ تغریبا یک تنه مقابل کل ارتش عراق ایستادند و ازپیشروی سریعتر آنها در داخل خاک کشور را گرفتند. تا همه نیروهای عمل کننده زمینی سازماندهی و مستقر شوند. بیشترین خلبانان شهید مربوط به چند ماهه نخست جنگ است. شاید کم کاری از بخش فرهنگی تبلیغاتی خود ارتش باشد باید مردم با این دلیرمردان را بیشتر بشناسند و بفهمند که خلبانان ارتش چه کردند و چگونه از آسمان کشور حراست کردند
  • Keshavarzia IR ۱۷:۵۲ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۹
    1 0
    روحش شاد واقعا تحت تاثیر قرار گرفتم زنده باد این مستند سازعزیز.
  • احمد IR ۱۸:۰۹ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۹
    1 0
    اگر هوانیروز و نیروی هوایی ارتش نبود ، صدام واقعا ۳روزه تهران رو میگرفت ، بعنوان نمونه عملیات کمان نیروی هوایی که همون اول جنگ ۶ ماه نیروی هوایی صدام رو زمین گیر کرد
  • ناصر IR ۱۸:۴۶ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۹
    1 0
    چه جوونایی چه دسته گلایی پرپر شدن
  • IR ۱۹:۰۰ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۹
    1 0
    خسته نباشی خدا قوت امیدوارم موفق باشی
  • محمد IR ۲۲:۲۱ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۰
    0 0
    روح شهدای ارتش شادمخصوص نیروهوای که کسی ازاینهایادنمیکن
  • سید علی IR ۱۶:۵۳ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۱
    0 0
    مستند" بعد از 22 سال" از تولیدات صدا و سیمای استان مرکزی _شبکه آفتاب_ می باشد که به کارگردانی آقای محمد یزدانپرست تولید شده است. برای ایشان آرزوی توفیقات روز افزون داریم.