مجموع نظرات: ۰
چهارشنبه ۱۷ آذر ۱۴۰۰ - ۱۳:۱۶
۰ نفر

رئیس پلیس فتای فاتب از کشف پرونده و دستگیری مجرم سایبری که با ایجاد یک سایت جعلی صرافی دیجیتال و ارائه خدمات، کلاهبرداری کرده بود، خبر داد.

کلاهبرداری

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایسنا، سرهنگ داود معظمی گودرزی توضیح داد: با مراجعه یکی از شهروندان به این پلیس مبنی بر کلاهبرداری تحت عنوان ارائه خدمات در خصوص ارزهای دیجیتال، موضوع در دستور کار پلیس فتا پایتخت قرار گرفت.

رئیس پلیس فتای تهران بزرگ خاطرنشان کرد: شاکی در اظهارات خود عنوان داشت باتوجه به اینکه حساب کاربری ام که در آن معادل ۵میلیارد ریال ارز دیجیتال داشتم دچار مشکل شده بود، در فضای مجازی جستجو کردم و با یک صرافی ارزهای دیجیتال که در زمینه ارائه خدمات بین المللی رمز ارزهای مختلف فعالیت داشت آشنا شدم.

گودرزی ادامه داد: شاکی در ادامه توضیح داد باتوجه به اینکه سایت مورد نظر نماد اعتماد الکترونیک نیز داشت بدون اطمینان از اصالت نماد اطمینان و هویت مدیران آن برای رفع مشکل خود تمام مشخصات و مدارک هویتی خود را به همراه ایمیل، نام کاربری و رمز عبور خود را برایشان فرستادم و مبلغی هم بابت کارمزد واریز کردم اما بلافاصله بعد از واریز وجه دیگر پاسخگوی من نبودند. در نهایت با بررسی بیشتر متوجه شدم نام کاربری و رمز عبورم تغییر کرده و تمام ارزهای دیجیتال داخل آن به سرقت رفته است.

رئیس پلیس فتا اظهار کرد: با پی‌جویی سرنخ‌های دیجیتال مجرمانه و استفاده از روش‌های نوین کشف جرایم سایبری و علیرغم استفاده از روش های پنهان‌ساز هویتی، ضمن احراز هویت واقعی متهم و شیوه و شگرد مجرمانه وی، تیم عملیاتی این پلیس پس از تشریفات قضایی مجرم را در محل اختفای خود در یکی از محله های غربی تهران بزرگ دستگیر و به همراه تجهیزات هوشمند به پلیس فتا منتقل کردند. 

وی عنوان کرد: متهم پس از انتقال به پلیس فتا و مواجهه با ادله دیجیتال جمع آوری شده توسط پلیس به جرم خود اقرار کرد و پرده از نحوه اقدامات مجرمانه خود برداشت.

 گودرزی به شهروندان توصیه کرد به هیچ عنوان به هویت‌ها در فضای مجازی اعتماد نکنند و اطلاعات محرمانه خود از جمله اطلاعات هویتی، ایمیل، نام کاربری و رمز عبور حساب‌های کاربری دیجیتال و ... را در اختیار افراد ناشناس قرار ندهند و در صورت مشاهده موارد مشکوک موضوع را از طریق سایت رسمی پلیس فتا به نشانی  www.cyberpolice.ir اعلام کنند.

کد خبر 641996

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار حوادث

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha