مجموع نظرات: ۰
چهارشنبه ۱۷ آذر ۱۴۰۰ - ۱۹:۰۴
۰ نفر

طراحی سایت یکی از زیرشاخه های دیجیتال مارکتینگ است که در آن افراد کاربلد و آگاه در زمینه طراحی سایت اقدام به طراحی سایت‌های متفاوت برای مشتریان خود می کنند. امروزه درست کردن سایت اینترنتی برای کسب و کارهای اینترنتی باعث رونق و رواج بیشتر کار می‌شود

طراحی سایت.jpg

زیرا به دلیل پیشرفت بیماری کرونا بسیاری از افراد ترجیح می‌دهند خریدهای خود را از راه دور انجام دهند و نیازی به مراجعه به محل نداشته باشند به همین دلیل طراحی سایت برای کسب و کارهای مختلف از اهمیت بالایی برخوردار بوده و باعث می شود مشتریان شما درحدود ۳۰ درصد بیشتر شوند. در این مقاله قصد داریم به مسائل و اطلاعاتی درباره طراحی سایت بپردازیم، به همین دلیل اگر به دنبال طراحی سایت برای فروشگاه و یا کسب و کار خود هستید، خواندن این مقاله را از دست ندهید.

انواع مختلف طراحی سایت

طراحی سایت در انواع متفاوت انجام می پذیرد که به صورت کلی می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • طراحی سایت فروشگاهی: یکی از موارد و زیر شاخه های طراحی سایت، طراحی سایت فروشگاهی است. در این نوع طراحی حتماً سعی می شود که از انواع مختلف قالب های فروشگاهی استفاده شود تا کیفیت کار بالاتر برود. یکی از مهم ترین مسائلی که در طراحی سایت فروشگاهی حائز اهمیت است رفتن به درگاه پرداخت است به همین دلیل در طراحی این سایت ها حتماً درگاه های مختلف اینترنتی برای پرداخت در نظر گرفته می شوند و محصولات بر اساس رتبه بندی های مختلف و یا انواع مختلف طبقه بندی می شوند.

طراحی سایت فروشگاهی

  • طراحی سایت شرکتی: شرکت هایی مانند شرکت های خدماتی به طراحی سایت شرکتی برای تبلیغ کسب و کار خود می پردازند و کسب و کار خود را در تمامی نقاط معرفی می کنند. برای مثال طراحی سایت در تهران برای موارد شرکتی مانند شرکتهای خدمات پرستاری رواج زیادی پیدا کرده است و پرستاران مختلفی از سراسر نقاط تهران و کرج در سایت های شرکتی مربوط به پرستاری معرفی می شوند.
  • طراحی سایت های معمولی: در برخی از موارد افراد به دلایل معمولی اقدام به طراحی سایت می کنند، برای مثال سایت های مختلفی که برای دلنوشته هستند از این نوع سایت ها هستند. سایت های مانند سایت نمناک که برای دادن اطلاعات بیشتر به افراد طراحی شده‌اند، از انواع سایت های معمولی و یا سایت های متفرقه به شمار می‌روند، اما تعداد آنها در اینترنت بسیار زیاد است.

انواع مختلف طراحی سایت 

طراحی سایت را می‌توان در دو نوع کلی دسته بندی کرد:

  • طراحی ایستاتیک: طراحی استاتیک یکی از انواع طراحی های سایت می باشد که در آن مدیران سایت تنها به صورت یکباره اقدام به جمع آوری اطلاعات و گذاشتن اطلاعات بر روی سرورهای سایت می کنند و در نهایت کار خود را به اتمام می رسانند. در طراحی ایستاتیک همانطور که از نامش پیداست بعد از انجام مراحل عملکرد دیگری بر روی سایت انجام نمی‌شود و ایجاد هرگونه تغییر نیاز به استفاده از ابزارهای خاص دارد.
  • طراحی دینامیک: برترین و بهترین نوع طراحی سایت را می توان طراحی دینامیک دانست که در آن سایت حالت کاملا پویا به خود می‌گیرد و در موارد متعدد می توان تمامی مطالب سایت را به روز رسانی نموده و یا مطالب جدیدی را به سایت اضافه کرد. امروزه در اکثر سایت های اینترنتی برای طراحی سایت از طراحی دینامیک استفاده می شود که قابلیت تغییر به صورت روزانه را داراست.

هزینه طراحی سایت 

در طراحی سایت علاوه بر اینکه شما باید به طراحان هزینه پرداخت کنید، عوامل متعدد دیگری نیز می توانند بر روی قیمت طراحی سایت تاثیر گذار باشند، برای مثال برخی از نکات تاثیرگذار در این زمینه را می توان موارد زیر دانست:

هزینه دامنه

در مرحله اولیه یکی از مهمترین نکاتی که بر روی هزینه طراحی سایت تاثیرگذار است، هزینه دامنه مربوط به آن است. دامنه به نامی گفته می شود که سایت اینترنتی شما در صفحات وب سایت با آن نام شناخته می شود و انتخاب نام زیبا برای سایت شما می تواند بر روی عملکرد آن تاثیر بسزایی بگذارد.

همانطور که می دانید دامنه هایی که در انتهای آنها عبارت .com به کار رفته است، از جمله دامنه های جهانی هستند و قیمت آنها تا حدود زیادی بالاتر است، اما اگر برای سایت اینترنتی خود از دامنه .ir استفاده کنید، قیمت دامنه تا حدود زیادی مناسب‌تر خواهد بود.

هزینه هاست 

یکی دیگر از هزینه هایی که بر روی قیمت طراحی سایت تاثیر گذار است، هزینه هاست است. هاست به یک محیط مجازی اطلاق می شود که برای یک سایت بر روی سرور اصلی تدارک دیده شده است.‌ در واقع هاست به شما کمک می کند که هر کس در هر ساعتی از شبانه روز آدرس اینترنتی شما را وارد کرد، بتواند به آسانی به سایت شما وارد شود.

امروزه هاست های مختلفی در داخل ایران وجود دارند که کیفیت کار آنها به بالاتر رفتن کیفیت سایت شما و همچنین سرعت سایت کمک می کند، به همین دلیل هر چه هاست شناخته شده تر باشد و کیفیت آن بهتر باشد، قیمت تمام شده آن برای طراحی سایت بالاتر می رود.

 هزینه طراحی وب سایت

علاوه بر موارد بالا هزینه طراحی وب سایت به عنوان دستمزد طراحان به صورت جداگانه در نظر گرفته می‌شود. طراحان سایت با توجه به توان و قابلیت های خود دستمزد های متفاوتی برای طراحی سایت دریافت می کنند، به همین دلیل دستمزد دریافتی توسط آنها ممکن است از بین ۵ میلیون تومان تا ۱۰۰ میلیون تومان متغیر باشد و همین موضوع یکی از عوامل تاثیر گذار بر روی هزینه طراحی سایت است.

سئو

هزینه سئو و پشتیبانی 

در هنگام طراحی سایت برخی از طراحان کارهایی مانند سئو و پشتیبانی سایت را نیز انجام می دهند که بر روی قیمت طراحی سایت تاثیر گذار خواهد بود.

برای مثال برخی از طراحان سایت به شما این اطمینان خاطر را می‌دهند که بعد از طراحی سایت سئو و پشتیبانی را به صورت یک ساله برای سایت شما انجام دهند و در صورت ایجاد ایراد در سایت آن را بازبینی کنند. این ضمانت به سهولت کار شما کمک فراوانی خواهد کرد و در نهایت باعث بالاتر رفتن قیمت هزینه طراحی سایت خواهد شد.

سخن آخر 

طراحی سایت کاری کاملاً تخصصی است که نیاز به یادگیری زبان های مختلف برنامه نویسی و تسلط به وردپرس دارد و افراد باید برای طراحی سایت مهارت های مختلفی را یاد بگیرند، به همین دلیل استفاده از طراحان با تجربه در این زمینه می تواند بسیار کمک کننده باشد و به بهبود سایت اینترنتی شما و بهتر شدن نتیجه کمک فراوانی کند.

امروزه طراحی سایت در شهرهای بزرگ مانند تهران و کرج رواج بیشتری پیدا کرده است زیرا سایت های فروشگاهی در این شهرها به دلیل ازدحام جمعیت سعی می کنند محصولات را به صورت غیر حضوری به دست مصرف کنندگان برسانند و در زمان خرید محصول صرفه جویی خواهد شد. به همین دلیل اگر به دنبال طراحی سایت در تهران و یا طراحی سایت در کرج هستید، می توانید از شرکتهای خدمات دهنده طراحی سایت  کمک بگیرید.

شرکت های خدمات دهنده معمولاً هزینه های مختلفی برای طراحی سایت دریافت می کنند که بسته به نوع وبسایت متفاوت است، اما به هیچ عنوان به طراحی سایت به عنوان هزینه نگاه نکنید، زیرا طراحی سایت در بلند مدت می تواند نه تنها تمامی هزینه ها را به شما بازگرداند، بلکه باعث ایجاد سودهای کلان و بالاتر رفتن فروش در کسب و کار شما خواهد شد.

سئوکاربرتر ۰۹۱۲۶۱۰۸۵۱۵

کد خبر 641971

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار بازار

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha