مجموع نظرات: ۰
سه‌شنبه ۲ مهر ۱۳۸۷ - ۱۸:۳۸
۰ نفر

گروه شهری: با درنظرگرفتن نخستین روز سال تحصیلی، خیابان‌های شهر تهران یکی از روان‌ترین ترافیک‌های صبحگاهی خود را تجربه کرد

با توجه به کاهش سرفاصله حرکت قطارهای مترو و افزایش تعداد اتوبوس‌های شهری، این دو بخش مجموعاً 6میلیون نفر را جا به جا کردند.

در این روز تدابیر و تمهیدات مدیریت شهری در قالب ستاد مهر رمضان به‌گونه‌ای بود که با وجود افزایش 25 درصدی سفرهای درون شهری و تردد حدود یک میلیون و 400 هزار دانش‌آموز، دانشجو و کادر آموزشی، ترافیک صبحگاهی تهران از وضعیت قابل‌قبولی برخوردار بود.

بیژنی، مدیرعامل شرکت اتوبوسرانی تهران وحومه که دیروز از ساعت 30/5 دقیقه به‌منظور نظارت بر نحوه عملکرد اتوبوس‌ها و وضعیت ترافیک، با موتور تمام سطح شهر تهران را گشتزنی کرده بود، در مصاحبه با خبرنگار همشهری گفت: در این بازدید غیر از یکی دو نقطه خاص در هیچ کجای شهر گره ترافیکی خاصی به چشم ندیدم.

وی در این خصوص که 7400 دستگاه اتوبوس واحد گشت، خدماتی یا سرویس به شهر گسیل شدند، افزود: دیروز به‌جای اینکه مردم منتظر اتوبوس باشند این اتوبوس‌ها بودند که منتظر مردم می‌ماندند.

وی در عین حال نتوانست نگرانی‌های خود را بابت پیش‌بینی افزایش ترافیک در روز شنبه آینده پنهان سازد و دراین‌باره اظهار داشت: هنوز به‌نظر می‌رسد بسیاری از خانواده‌های تهرانی در تعطیلات بسر می‌برند؛

در این صورت با پایان آخرین روزهای تعطیلات، شنبه آینده شاهد ترافیک سنگینی در ساعات پیک صبح و عصر خواهیم بود.

بیژنی تصریح کرد: شرکت واحد اتوبوسرانی 2هفته آینده را حالت ویژه برای مجموعه خود اعلام کرده؛ به همین منظورمرخصی‌ها تا 15مهرماه لغو و از حداکثر ظرفیت ناوگان شرکت واحد استفاده می شود.

همچنین رانندگان شرکت واحد به‌صورت2شیفته کار خواهند کرد. مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی خبر داد: این حالت ویژه درصورت نیاز تا برگشت شرایط به حالت عادی قابل تمدید خواهد بود.

مرتضی طلایی عضو شورای اسلامی شهر تهران نیز دیروز در بازدید از مرکز کنترل ترافیک تهران و در دیدار با اعضای ستاد مهر رمضان اظهار کرد: علت 50 درصد ترافیک تهران عدم‌رعایت مقررات راهنمایی و رانندگی و نبود فرهنگ ترافیک است.

سرهنگ سید هادی هاشمی، فرمانده پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ نیز با حضور در مرکز کنترل ترافیک تهران ضمن نظارت بر جریان ترافیک شهری از نزدیک مسئولیت هدایت نیروهای راهنمایی و رانندگی در سطح شهر را بر عهده داشت.

مدیرعامل سازمان تاکسیرانی، مدیرعامل شرکت کنترل ترافیک و مدیرکل هماهنگی معاونت حمل‌ونقل و ترافیک که مسئولیت دبیری ستاد مهر رمضان را بر عهده دارد ونیز مدیر مرکز کنترل ترافیک از نخستین ساعات صبح دیروز در مرکز کنترل ترافیک شهر تهران حضور داشتند.

کد خبر 64164

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز