سه‌شنبه ۲ مهر ۱۳۸۷ - ۱۷:۴۴
۰ نفر

آصف‌علی زرداری، رئیس‌جمهوری پاکستان در حالی با جورج بوش، رئیس‌جمهوری آمریکا در حاشیه نشست مجمع عمومی سازمان ملل دیدار کرد، که روابط 2 کشور بعد از تجاوزهای آمریکا به داخل خاک پاکستان دچار تنش شده است.

زرداری درحالی از 2هفته پیش قدرت را در پاکستان به دست گرفته که در یکی از مرگبارترین حملات ماه‌های اخیر، در انفجار انتحاری هتل ماریوت اسلام آباد حداقل 60نفر کشته و بیش از 260نفر دیگر زخمی شدند.

البته گزارش‌ها نشان می‌دهد مقام‌های ارشد پاکستان هدف اصلی این حمله بوده‌اند و در آخرین لحظات تنها یک تغییر برنامه، جان آنها را نجات داد.

ندیم کیانی، سخنگوی آصف علی زرداری در مورد محور مذاکرات زرداری با جورج بوش اعلام کرد که رئیس‌جمهوری پاکستان در مورد انفجار اخیر با بوش گفت‌وگو کرده و بار دیگر برای اتحاد 2 کشور برای مبارزه با تروریسم تلاش می‌کند.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، شورای امنیت سازمان ملل به هنگام ورود زرداری به نیویورک انفجار هتل ماریوت را محکوم و تاکید کرد که عدالت درباره عاملان این حمله باید اجرا شود.

از سوی دیگر در ماه‌های اخیر تجاوز هواپیماهای آمریکایی به داخل خاک پاکستان باعث خشم مقام‌های این کشور شده است و در چند مرحله این تجاوز با شلیک نظامیان پاکستان مواجه شد.

این در حالی است که بوش در ماه ژوئن مخفیانه دستوراتی را تایید کرده بود که به نیروهای آمریکایی در افغانستان اجازه می‌دهد بدون اجازه اسلام آباد، در خاک پاکستان به عملیات زمینی بپردازند.

اما زرداری در گفت‌وگوی اخیر خود با شبکهNBC اعلام کرد که تنها نیروهای پاکستان حق عملیات نظامی در این کشور را دارند.

او اعلام کرد که ارتش پاکستان بهتر از نیروهای آمریکایی می‌تواند تروریست‌ها را در مناطق مرزی با افغانستان ردگیری کند. وی گفت: اطلاعات را به ما بدهید و ما کار را انجام خواهیم داد.

نیروهای ما در مقایسه با نیروهای شما بهتر این کار را انجام می‌دهند. این در حالی است که انفجار هتل ماریوت به احتمال زیاد باعث افزایش فشار سیاسی واشنگتن بر رئیس‌جمهوری جدید پاکستان برای مخالفت نکردن با عملیات نظامی در خاک این کشور خواهد شد.

زرداری ساعاتی قبل از انفجار هتل ماریوت در نشست مشترک نمایندگان مجالس پارلمان پاکستان با اشاره مستقیم به افزایش حملات هوایی نیروهای آمریکایی در پاکستان تاکید کرد: پاکستان تجاوز هیچ قدرتی را به خاک این کشور به نام مبارزه با تروریسم، تحمل نخواهد کرد.60

کشته در حملات ارتش پاکستان

ارتش پاکستان روز گذشته همزمان با ملاقات زرداری و بوش تلاش کرد نشان دهدکه  این کشور عزم جدی برای مقابله با تروریسم دارد.

روز گذشته سخنگوی ارتش پاکستان اعلام کرد که نیروهای امنیتی تحت پشتیبانی بالگردها و توپخانه ارتش، بیش از 60شبه نظامی مظنون را در منطقه‌ ناآرام شمال غربی پاکستان کشتند.

کد خبر 64153

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز