رییس اتاق مشترک بازرگانی ایران و ارمنستان گفت: یک شرکت ارمنی برای خرید ۱۰۰ نیسان وانت مذاکراتی داشتند اما به علت افزایش قیمت ناگهانی تقریبا منتفی شد.

ارمنستان

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایلنا، هرویک یاری‌جانیان گفت:  یک شرکت ارمنی برای خرید ۱۰۰ نیسان وانت مذاکراتی داشتند اما به علت افزایش قیمت ناگهانی تقریبا منتفی شد.

به گفته او، قیمت‌های چینی‌ها الان به مراتب از محصولات ما کمتر است.

صادرات خودرو به ارمنستان

یاری‌جانیان در پاسخ به سوالی در مورد صادرات خودرو بیان کرد: در حال حاضر هم هیچ صادرات خودرویی به ارمنستان نداریم؛ قبلا سمند و پراید به این کشور صادر می‌کردیم ولی بعد از آنکه نتوانستیم LC باز کنیم، با توجه به اینکه بیشتر این خریدها دولتی بود، دیگر صادراتی به ارمنستان هم نداریم.

ایجاد شهرک های صنعتی مشترک

یاری جانیان درمورد خبر ایجاد شهرک های صنعتی مشترک بین ارمنستان و ایران اظهار کرد: طرف ارمنستانی با همکاری شهرک‌های صنعتی ایران در نظر دارند که یک پردیس صنعتی را ایجاد کنند که حدود ۵۰ هکتار وسعت دارد و یک سرمایه‌گذاری مشترک محسوب می‌شود. این پردیس برای صنایع کوچک و متوسط خواهد بود.

وی ادامه داد: این طرح را هیات دولت ارمنستان تصویب کرده و مراحل قانونی را در این کشور طی می‌کند. این پردیس در قالب قراردادی است که رییس شهرک‌های صنعتی ایران با وزیر اقتصاد ارمنستان در کمیسیون‌های مشترک منعقد کرده است.

وی  با اشاره به میزان تجارت دو کشور گفت: در حال حاضر ارمنستان پانزدهمین مقصد صادراتی کشور ما به شمار می‌رود. میزان صادرات کالاهای ما به ارمنستان در طی هفت ماه نخست سال تقریبا چیزی بالغ بر ۲۰۰ میلیون دلار است که نسبت به دوره مشابه سال گذشته ۶۰ درصد رشد داشته و عمده اقلام صادراتی ما سیمان، رب، انواع میوه، لوله و پروفیل، اوره، انواع مواد پلیمری، کاشی و سرامیک قیر و سایر اقلام بوده است.

این عضو اتاق بازرگانی تصریح کرد: واردات ما هم از ارمنستان در ۷ ماهه نخست سال ۱۵ میلیون دلار است که نسبت به دوره مشابه سال گذشته ۵۰ درصد رشد داشته است.

ماجرای جذب چوپانان ایرانی در ارمنستان

رییس اتاق مشترک بازرگانی ایران و ارمنستان در پاسخ به سوالی پیرامون جذب چوپانان ایرانی در ارمنستان گفت: شرکت‌هایی از ایران در زمینه صادرات خدمات فنی و مهندسی به ارمنستان فعال هستند، برای این کار گروه‌هایی از ایران به ارمنستان می‌روند چراکه یک کار تخصصی است. اما در مورد چوپانان ایرانی فعلا صحت و جزییات خبر برای ما مشخص نیست. بازار گوشت گرم در دنیا جذابیت دارد و ارمنستان هم با توجه به مراتعی که دارد، پرورش زیادی در دام و طیور دارد ولی اینکه در ایران چنین آگهی داده باشند عجیب است و شاید طرف‌هایی از ایران در ارمنستان سرمایه‌گذاری کرده باشند و ترجیح آنها این باشد که نیروی ایرانی را با خود ببرند.

وی همچنین خبر داد: ترانزیت دو کشور با سهولت کامل در حال انجام بوده و هیچ مشکلی نیست، جاده‌های ارمنستان به دلیل اتفاقات اخیر نیاز به تعمیر داشت که این کار انجام شده و تردد به راحتی درحال انجام است. جاده جایگزین هم در حال تدارک است که با سرمایه‌گذاری حدود ۱ میلیارد دلار که کریدور جنوب به شمال راه‌اندازی شود تا مسیر از ۸ ساعت به ۴ ساعت کاهش بیابد

کد خبر 641469

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 7
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • IR ۱۳:۲۲ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۵
    9 1
    کلا ارمنستان ۳ میلیون جمعیت دارد. تازه کشور بسیار فقیری هست . من فکر نکنم ارمنستان بازار خودروی مناسبی باشد . خود بازار خودروی ایران زمانی ۲ میلیون خودرو فروش داشت! خودروسازان عرضه رسیدگی به این بازار ندارند . حال این کشورهای کوچک هم بازار جذاب برای رشد نیستند. لااقل کشورهایی مثل پاکستان کشورهای عربی افغانستان و ... جمعیت بالا دارند .
  • محسن IR ۰۸:۰۲ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۶
    9 0
    نه عزیزم الکی پای چین رو وسط نکش.کیفیت محصولات را با جاهای دیگه حتی چین مقایسه کن.ایرانی هم اگه مجبور نبود.محصولات شما رو نمیخرید.مشک آنست که ببوید نه آنکه عطار بگوید.هرچند قیمت صادرات همان محصول ایرانی به خارج کمتر از ریع آن در داخل است.اما مردم دیگه چاره ای ندارند.
  • IR ۰۸:۵۳ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۶
    5 2
    واسه ۱۰۰ تا وانت مذاکره کردن نداره تو بازار به یکی میگفتی پولتونو میداد ارمنستان که یه کشور گداست میفروشن زندگی میکنن
  • علی IR ۰۹:۰۳ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۶
    6 2
    از کشور مفلوک ودر جنگ شکست خورده ارمنستان که در تاریخ گیر کرده وبه خاطر این گیر تاریخی با همه همسایگان ترکیه آذربایجان گرجستان مشکل داره که نمی شه کشور رو اداره کرد با سه میلیون که نمی شود 80 میلیون انسان را سیر کرد الان در منطقه کشورهایی هستند که هم اقتصاد پویا دارند هم نفت وگاز دارند نمونه اش قرارداد جدید گازی بین ترکمنستان ایران وآذربایجان از ارمنستان چیزی نصیب ما نمیشود کشورهای که در بن بست جغرافیایی است وبه خاطر چشم داشت به خاک همسایگان وسیاست های اشتباه خودش رو تحریم کرده ایران نباید روابط با آذربایجان وترکیه را فدای روابط با کشور ورشکسته ارمنستان بکند.
  • IR ۰۹:۴۴ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۷
    6 1
    همش برا ۱۰۰ وانت تیتر زدی بیار خودم میخرم
    • علی IR ۱۲:۴۳ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۹
      1 0
      آفرین خیلی قشنگ گفتی
  • IR ۱۰:۳۸ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۹
    1 0
    حالا هی بچسبید به دم این نامردا