مجموع نظرات: ۰
دوشنبه ۱۵ آذر ۱۴۰۰ - ۱۲:۰۷
۰ نفر

سیم و کابل نسوز را می توان یکی از مهم ترین انواع سیم و کابل معرفی کرد که در صنایع مختلف کشور مورد استفاده قرار گرفته اند.  این ابزارها در برابر حرارت زیاد، مقاومت بالایی از خود نشان داده و علت نامگذاری آنها هم همین است

سیم و کابل نسوز.png

معرفی کابل نسوز

به عبارت دیگر اگر این سیم ها در برابر حرارت قرار گیرند، نسوخته و شعله ور هم نخواهند گشت.  در نتیجه با وجود سیم و کابل نسوز، خطر آتش سوزی به حداقل میزان ممکن رسیده و دیگر خطری افراد را تهدید نخواهد کرد. اما خوب است بدانید که تفاوت سیم و کابل نسوز که هر دو از مقاومت خیلی زیاد برخوردار می باشند، این است که سیم متشکل از یک رشته بوده و کابل دارای چند رشته است، پس نباید تصور کنید که این دو یکی هستند.

انواع کابل نسوز

سیم و کابل نسوز که از جنس سیلیکونی برخوردار می باشد، با برخورداری از این روکش، چنین ویژگی ای را پیدا کرده است، این کابل در محیط هایی مورد استفاده قرار می گیرد که در معرض حرارت بالا قرار داشته و هر آن ممکن است خطر آتش سوزی در آنها رخ دهد که البته با وجود این کابل، این خطر به طور کلی دفع خواهد شد.

اما بپردازیم به انواع کابل نسوز که باید عنوان داشت این محصول به طور کلی کابل نسوز سیلیکونی شیلد دار را در بر می گیرد، همچنین باید بگوییم همین کابل شیلد دار، خود به نمونه های متعددی طبقه بندی می شود که در قسمت زیر به آنها اشاره کرده ایم:
۱. کابل نسوز شیلد بافت: این کابل علاوه بر اینکه از انعطاف پذیری مناسب برخوردار می باشد، فاقد نویز بوده و از ایجاد تداخلات الکتریکی هم جلوگیری به عمل خواهد آورد.
۲. کابل نسوز شیلد بافت چند لایه: دارای تعداد لایه های بیشتر بوده که این ویژگی باعث افزایش مقاومت این کابل گشته است.
۳. کابل نسوز شیلد نواری: دارای یک عایق محافظ در ساختار داخلی خود بوده و نسبت به کابل های معمولی، ضخیم تر به نظر می رسد.
۴. کابل نسوز شیلد ترکیبی: این کابل نه تنها در مقابل حرارت، بلکه در برابر شرایط جوی نامساعد هم تاثیر ناپذیر بوده و مواد شیمیایی و روغن هم تاثیری در آن باقی نخواهند گذاشت.
 

انواع سیم نسوز

اما در ادامه می خواهیم تا انواع سیم نسوز را هم نام ببریم، در این خصوص می توان اعلام داشت این سیم، تنها از حیث نوع روکش دسته بندی شده است که به ذکر آنها خواهیم پرداخت:
• سیم با روکش نسوز سیلیکونی: سیم نسوز سیلیکونی، قابلیت استفاده به مدت زیاد در محیط هایی را خواهد داشت که دارای دمای دویست درجه سانتیگراد می باشند.
• سیم با روکش نسوز پی وی سی: مقاومت آنها نسبت به حرارت، به مراتب کمتر از سیم نسوز سیلیکونی بوده و از همین رو در رتبه دوم قرار گرفته اند.
• سیم با دو روکش: دارای دو نوع روکش بوده که روکش دوم آنها از فایبرگلاس است؛ این کابل از تحمل بسیار زیادی برخوردار بوده و تا دمای ۷۵۰ درجه را هم تحمل می کند.

روکش کابل نسوز

این کابل دارای روکش های متفاوتی بوده که بهترین روکش موجود، سیلیکونی است، کابل نسوز سیلیکونی، انعطاف خوبی را از خود نشان داده و در عین حال نسبت به عواملی مثل پارگی هم مقاوم می باشد، یعنی حتی اگر فشار زیادی هم به این کابل وارد شود، دچار آسیب نشده و پاره نخواهد شد.

کاربرد کابل نسوز

کابل نسوز سیلیکونی که تبدیل به یک کابل مقاوم در مقابل تغییرات دمایی شده است؛ دارای کاربردهای گسترده ای در صنایع بوده و چنین صنایعی برای کابل کشی تجهیزات صنعتی، از این محصول بهره برده اند:
۱. صنایع ساخت اتومبیل
۲. صنایع ساخت تجهیزات هوایی و فضایی
۳. مراکز تولید کننده تجهیزات گرمایشی
۴. مراکز ساخت و تولید فولاد
۵. واحدهای پتروشیمی و گاز
۶. واحدهای ساخت لوازم خانگی از جمله لوازم پخت و پز
۷. صنایع ساخت تجهیزات پزشکی
۸. صنایع غذایی

ویژگی و مزایا کابل نسوز

در این بخش می خواهیم تا کمی راجع به ویژگی و مزایای کابل نسوز صحبت کنیم تا به اطلاعات بیشتری راجع به این محصول دست یابید؛ به این موارد در بخش زیر اشاره شده و توجهتان را به آنها جلب خواهیم کرد:
ویژگی های کابل مقاوم به حریق:
اشعه های مادون قرمز و فرابنفش، هیچ تاثیری در آن نخواهند داشت، رطوبت هم در آن بی تاثیر است، نسبت به خوردگی مقاومت نشان داده و دچار این حالت نخواهد شد، همچنین دارای شیلد یا محافظ عالی می باشد.
مزایای کابل ضد حریق:
این کابل، فاقد گازهای اسیدی است، دمای بسیار کم که به زیر ۶۰ درجه هم می رسد را تحمل کرده و دمای بسیار بالا مانند بالای ۲۵۰ درجه را هم به خوبی تاب خواهد آورد، همچنین توسط این کابل، جریان، پایدار باقی خواهد ماند.

استاندارد کابل نسوز

کابل نسوز از استانداردهای داخلی و بین المللی برخوردار می باشد، البته سیم و کابل نسوز، هر دو دارای این مشخصه می باشند.
در توضیحات بیشتر می توان گفت این محصول دارای استاندارد داخلی ISIR و استاندارد بین المللی IEC است و این یعنی اینکه سیلیکون به کار رفته در این محصول، از خلوص زیادی برخوردار می باشد، همچنین به موجب این استانداردها، تحمل کششی و دمایی این کابل هم به میزان قابل ملاحظه ای افزایش خواهند یافت.

تولید کننده سیم و کابل نسوز

در حال حاضر کشور عزیزمان به توانمندی های کثیری در حوزه تولید سیم و کابل نسوز دست پیدا کرده و تجارب خوبی را در این زمینه کسب کرده است؛ یکی از علت های آن را می توان تحریم های ظالمانه بر علیه ایران دانست که البته از سویی این تحریم ها موثر واقع شده و واحدهای تولید کننده این محصولات را به فکر تولید و استقلال بیشتر انداخته است. به طوری که می بینیم تولید کنندگان خوب کشورمان بدون نیاز به محصولات خارجی، انواع سیم و کابل نسوز با کیفیت را تولید کرده و در بازار عرضه ساخته اند که حتی سطح کیفی آنها از سیم و کابل نسوز وارداتی هم بیشتر است.

یکی از برندهای محبوب سیم و کابل، متعلق به شرکت راهدار صنعت کیهان با نام Silcable می باشد. این شرکت محصولات با کیفیت و استاندارد تولید و ارائه می نماید و از تنوع محصول بالایی برخوردار است. مهم​ترین مزیت این برند نسبت به سایر برندها داشتن قیمتی کاملا رقابتی است. این برند جزو اولین برندهای تولید کننده انواع سیم و کابل در ایران می باشد که در سال ۷۷ تولیدات خود را شروع کرده است. همچنین این برند یکی از اولین برندهای بود که توانست نشان استاندارد ایران ISIRI و تاییدیه سازمان آتش نشانی را دریافت کند که دارای ارزش و اعتبار بسیار بالایی می باشد.

جهت مشاهده محصولات و استعلام قیمت انواع سیم و کابل به وب سایت این شرکت به نشانی https://rsk-co.com/ مراجعه نمایید.

کد خبر 641454

پر بیننده‌ترین اخبار بازار

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha