کانادا به مکانی ایده‌آل برای تحصیل تبدیل شده است که بسیاری از دانشجویان بین‌المللی به دنبال آن هستند. بسیاری از دانشگاه‌های کانادا در رتبه‌بندی‌های معتبر بین‌المللی حضور دارند و استراتژی آموزشی اخیر که توسط وزارت آموزش کانادا تعیین شده است، بر افزایش تعداد دانشجویان خارجی تاکید دارد.

تحصیل در کانادا.jpeg

این بدان معناست که دانشجویان بین‌المللی که از هر نقطه‌ای از جهان می‌آیند اکنون در کانادا بیش از حد مورد استقبال قرار می‌گیرند، بنابراین جای تعجب نیست که از این نظر، این کشور بسیار محبوب شده است. برنامه آموزشی تفصیلی نیز دانشجویان خارجی را تشویق می‌کند تا در طول تحصیلات کارشناسی یا کارشناسی ارشد شغلی را دنبال کنند و پس از فارغ‌التحصیلی برای فرصت‌های کاری فراوانی که در اختیارشان قرار می‌گیرد، در کشور بمانند.

تورنتو، مونترال، ونکوور، اتاوا و کبک بیشترین جمعیت دانشجویان خارجی را پوشش می‌دهند و همگی فضایی پر جنب و جوش را فراهم می‌کنند. در واقع، در کانادا دانشجویان می‌توانند زندگی آکادمیکی را با فعالیت‌های تفریحی متنوع و سرگرم‌کننده ترکیب کنند. به همین دلیل است که این روزها تحصیل در کانادا، بهترین گزینه برای دانشجویان است. در ادامه، از پنج دلیل قانع‌کننده حرف می‌زنیم که شما را برای تحصیل در کانادا در سال ۲۰۲۱ ترغیب خواهد کرد.

  1. هرجا سر بچرخانید، به زبان انگلیسی صحبت می‌شود

انگلیسی و فرانسوی هر دو زبان‌های رسمی در کانادا هستند و وضعیت برابری دارند، اما هر جایی که در کانادا انتخاب کنید، می‌توانید به راحتی فقط با صحبت کردن و برقراری ارتباط به زبان انگلیسی زنده بمانید و کارتان را راه بیندازید. با این حال، در حالی که در کانادا هستید، می‌توانید فرصت را غنیمت بشمارید و مقداری فرانسوی یاد بگیرید یا مهارت‌های زبان فرانسه خود را تقویت کنید.

همچنین تمام دانشگاه‌های کانادا مدارک تحصیلی را به زبان انگلیسی و برای تمامی مقاطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا ارائه می‌دهند، بنابراین دغدغه اصلی شما این است که به سادگی یک رشته تحصیلی را با توجه به ترجیحات خود پیدا کنید.

  1. بسیاری از دانشگاه‌های برتر دنیا در کانادا هستند

دانشگاه‌های کانادا از نظر عملکرد تحصیلی و نرخ بالای اشتغال فارغ التحصیلان دارای سابقه و شهرت طولانی هستند. در واقع، بسیاری از موسسات آموزش عالی کانادا با دانشگاه‌های برجسته و معروف ایالات متحده و بریتانیا به عنوان مثال رقابت می‌کنند.

دانشگاه آلبرتا کانادا (Alberta)

برخی از دانشگاه‌های برتر کانادا عبارتند از:

 دانشگاه تورنتو (جزوی از ۳۰ دانشگاه برتر کانادا)

 دانشگاه بریتیش کلمبیا (جزوی از ۴۰ دانشگاه برتر کانادا)

 دانشگاه مک گیل (جزوی از ۵۰ دانشگاه برتر کانادا)

 دانشگاه مونترال (جزوی از ۱۵۰ دانشگاه برتر کانادا)

 دانشگاه آلبرتا (جزوی از ۱۵۰ دانشگاه برتر کانادا)

 دانشگاه کلگری (جزوی از ۱۵۰ دانشگاه برتر کانادا)

محیطی متنوع و جهانی را در آغوش بگیرید

کانادا یکی از متنوع‌ترین کشورهای جهان از نظر قومیتی و زبانی است که بیش از ۵۰ درصد از مردم آن زبان بومی و ملی دیگری دارند و نیاز خود را با زبان انگلیسی جبران می‌کنند.

با شمارش بیش از ۱۲۰۰۰۰ دانشجوی بین‌المللی در هر سال و در هر نقطه از کانادا، شما توسط یک محیط چندفرهنگی بزرگ، هم در کلاس‌های درس و هم در جامعه احاطه خواهید شد. این یک مزیت بزرگ برای هر خارجی ایجاد می‌کند، به این معنی که شما به راحتی می‌توانید با محیط سازگار شوید و دوست پیدا کنید.

دانشگاه کلگری کانادا (Calgary)

  1. در یک کشور امن و با کیفیت زندگی بالا زندگی کنید

کانادا یکی از امن‌ترین کشورهای جهان است که نرخ جرم و جنایت پایینی دارد. طبق گزارش گلوبال نیوز، کانادا از نظر پیشرفت و توسعه اجتماعی در رتبه دوم جهان با بالاترین کیفیت زندگی قرار گرفت.

  1. دانشگاه‌ها بر پروژه‌های تحقیقاتی تمرکز می‌کنند و بسیاری اکتشافات پیشگامانه خود را تحسین می‌کنند

اکثر برنامه‌های تحصیلی ارائه شده توسط دانشگاه‌های کانادا تمرکز زیادی بر تحقیقات دارند و دانشجویان در آزمایش‌ها و پروژه‌های جذاب شرکت می‌کنند تا یک تجربه‌ی مطالعاتی کامل را بر اساس نوآوری و آینده‌نگری به دست بیاورند.

بخش قابل توجهی از کارهای تحقیقاتی که در دانشگاه‌های کانادا انجام شده است منجر به نظریه‌های جدید جالب و اکتشافات متمایز شده است. برخی از نمونه‌ها عبارتند از دستگاهی برای بهبود تشخیص سرطان، روش‌های جدید برای محافظت از اقیانوس‌های جهان، درمان موثر و پایدار HIV/AIDS و موارد دیگر.

جالب اینجاست که اولین دکتر سیاه پوست در کانادا تحصیل کرده است و انسولین توسط Banting و Best در حین تحصیل در دانشگاهی از تورنتو کشف شد.

چرا سبک تدریس کانادایی بسیار موثر است

در کانادا، مدرک لیسانس معمولاً سه سال به طول می‌انجامد، در حالی که دوره کارشناسی ارشد (که گاهی اوقات برنامه‌ی grad  نامیده می‌شود) می‌تواند از یک تا سه سال طول بکشد. برنامه‌های دانشگاه نیز از طریق سخنرانی‌ها، کارگاه‌ها، کار گروهی، تکالیف و پروژه‌ها سازماندهی می‌شوند.

فضای کلاسی در دانشگاه‌های کانادا فوق‌العاده باز و دوستانه است، جایی که اساتید صرفاً راهنماهایی هستند که به دانشجویان کمک می‌کنند تا یادگیرنده‌هایی مستقل شوند. از بسیاری جهات، سیستم آموزش عالی کانادا بسیار شبیه به سیستم ایالات متحده است.

ویژگی‌های مشترک سیستم دانشگاهی در کانادا

۱: دانشجویان به برقراری ارتباط و بیان صادقانه احساسات و نظریات خود تشویق می‌شوند.

۲: سخنرانی‌ها معمولاً سطح معینی از سرگرمی و تعامل را به منظور جلب توجه دانشجویان و تقویت تفکر خلاق و تحلیلی ادغام می‌کنند.

۳: پس از امتحانات یا ارزیابی‌ها، اساتید بازخورد ارزشمندی را در اختیار دانشجویان قرار می‌دهند تا سطح یادگیری و پیشرفت خود را به اشتراک بگذارند.

برخی دیگر از دلایلی که باعث می‌شود سیستم دانشگاهی کانادا کاملاً موفق در نظر گرفته شود، برنامه‌های حرفه‌ای متمرکز، برنامه‌ی درسی متناسب با رویدادهای جاری و نیازهای بازار کار و نرخ بالای اشتغال فارغ التحصیلان است. این نشان می‌دهد که اگر بخواهید تحصیل در کانادا را برای ادامه‌ی زندگی خود انتخاب کنید، آینده‌ای درخشان و تضمینی خواهید داشت.

پس در کانادا تحصیل کنید و در رشته‌ی خود حرفه‌ای شوید

کانادا واقعاً تمام مواد لازم را برای کمک به شما در دستیابی به هر آنچه برای آینده خود برنامه ریزی کرده‌اید را پوشش می‌دهد: آموزش عالی آکادمیک، محیط امن و متنوع و یک زندگی فرهنگی دوستانه. پس دانشگاه مورد نظر و رشته‌ی موردعلاقه‌ی خود در کانادا را انتخاب کنید و کوله بارتان را برای یک ماجراجویی تحصیلی برجسته ببندید! دانشگاه‌های بین‌المللی کانادا، با آغوشی باز منتظر شما دانشجویان پرتلاش هستند.

کد خبر 641451

پر بیننده‌ترین اخبار بازار

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha