نماینده تهران گفت: ما می‌گوییم باید تمام تحریم‌ها برداشته شود و اگر برداشته نشود دیگر مذاکره معنا ندارد. 

اسماعیل کوثری

 به گزارش همشهری‌آنلاین به نقل از ایلنا، اسماعیل کوثری نماینده تهران در مجلس شورای اسلامی، درخصوص گرانی نرخ دلار و افت برخی شاخص‌ها پس از پایان مذاکرات درحالی که دولت گفته بود معیشت مردم را به مذاکره گره نمی‌زنیم، گفت: ببینید این‌ها در اصل یک بازی است در بورس و سایر حوزه‌ها، اصل قضیه این است که مذاکره‌ای که ما می‌کنیم برای این است که تحریم‌ها را برداریم وگرنه ما مذاکره را با موضوعات داخلی گره نمی‌زنیم. 

وی ادامه داد: قطعا و یقیناً طرف مقابل می‌داند، از آنجا که خلاف وعده‌هایی که داده بودند و تعهداتی که داشتند، عمل کردند و ما به تعهدات خودمان در برجام عمل کردیم، اکنون موضع منطقی، موضع جمهوری اسلامی ایران است. در نتیجه ما می‌گوییم باید تمام تحریم‌ها برداشته شود و اگر برداشته نشود دیگر مذاکره معنا ندارد، لذا اینکه در داخل یک ذره می‌برند بالا و یک ذره می‌آورند پایین، این‌ها حباب است و ان‌شاالله سیاست دولت این است که جلوی این‌ها گرفته شود و این موارد به آنجا[مذاکره] گره نخورد. 

کوثری همچنین درباره نحوه برخورد با تجمع کنندگان اصفهانی گفت: نیروی انتظامی بسیار صبورانه با معترضین برخورد کرد، حتی به مردم مدام می‌گفت فریب دیگران را نخورند و تذکر هم می‌دادند. اما افراد دیگری هستند که می‌خواهند زمینه را آماده کنند و بگویند که نظام این کار را کرده است. 

وی ادامه داد: الحمدلله نظام و نیروهای مسلح برای برقراری امنیت صبر و تحمل‌شان بالاست تا جایی که کسی دست به اسلحه نبرد، هیچ اشکالی نمی‌بینند و کاری هم با تجمع ندارند، اما اگر کسی بخواهد بیاید و تجمعات آرام و حق‌خواهانه را به جایی برساند که مسلحانه باشد، آن وقت برخورد می‌شود. 

این نماینده مجلس افزود: نیروی انتظامی که اسلحه ندارد، پس این‌ها از کجا می‌آید؟ این‌ها از جایی می‌آید که ضدانقلاب دارد هدایت می‌کند و این‌ها را هم دستگیرشان می‌کنند. این‌ها چیزی نیست که خیال کنند کسی کاری به کارشان ندارد، حتما به سزای اعمالشان خواهند رسید.

کد خبر 641449

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 16
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 6
  • IR ۱۳:۵۴ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۵
    7 26
    بالا رفتن دلار کار آمریکا است ....
    • شکلری US ۱۵:۵۴ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۵
      3 1
      شما نمی توانید تحلیل بهتری ارایه دهید ؟
  • پژمان IR ۱۴:۲۱ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۵
    7 33
    درود برشما،دلار کار دلالان پول پرست و بی خداست
  • IR ۱۵:۳۷ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۵
    12 4
    شگفت آور است که تحریم ها را آمریکا اعمال کرده ما با اروپا مذاکره میکنیم. بهتر بود رو در رو به آمریکا یی ها میگفتم شما عهد شکن و غیر قابل اعتماد هستید.
  • IR ۱۵:۴۸ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۵
    4 0
    نظر دادن که سئوال و جواب ندارد.
  • محمد IR ۱۵:۴۹ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۵
    20 0
    برادر کوثری اگه بالا رفتن دلار تو مملکت یک بازیه خوب بیا کمک کن این بازی خاتمه پیدا کنه فقط نشستی و حرف میزنی
  • IR ۱۵:۵۶ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۵
    62 1
    جلل خالق. .
  • عبدالله IR ۱۶:۰۷ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۵
    3 3
    چرا و تا کی باید کالای خارجی در ایران ۱۰ برابر قیمت واقعی آن باشد؟ ملّتی که از خودش انتقام گیرد به هیچ جا هم، نمی‌رسد دولت صد البته مقصّر است ولی نامردم خارج‌نشین که زِر مفت وطن‌دوستی می‌زنند چرا رسماً از تحریمگر غذا و داروی ملل به دیوان دادگستری بین‌المملی شکایت نمی‌کنند؟ همون لژنشینها که از دور میگن لِنگش کن! همان‌ها که بچّه‌های ایران‌زمین را تحریک نموده و با آتش سوختن‌شان گرم می‌شوند همون خوانندگانی که دائم از فراق وطن و سیه‌روزی‌اش می‌نالند همان عشاق سینه‌چاکی که پس از آنکه آبها از آسیاب افتد، مثل مگسان گِرد شیرینی پیداشان میشود
  • IR ۱۶:۳۰ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۵
    11 2
    عجب !
  • CA ۱۶:۳۶ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۵
    5 0
    زورتون به دلالها نميرسد؟!!
  • مختار IR ۱۷:۳۱ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۵
    14 0
    آقای کوثری عزیز در دولت قبل هم وقتی قیمت دلار و سکه می رفت بالا مسئولین دولتی و مجلسی به مردم می گفتند اینها بازی است! اینها حباب است! اما مردم می دیدند که دلار و سکه بالا رفته دیگه پایین نمیاد و دیگه دولت و مجلس هم در قبال بالا ماندن و پایین نیامدن دلار و سکه هم سکوت می کردند! و اینها بود که کم کم مردم اعتمادشون از دولت اصلاحات و تدبیر و امید از دست دادند و دیدیم که در انتخابات مجلس و ریاست جمهوری و شهرداری ها هم عملا آنها را طرد کردند! اما الان مشاهده می شود شما هم همان روند دولت قبل در قبال مشکلات معیشتی مردم ادامه می دید! آقای کوثری اگر اینها بازی است آغا جان بازی خطرناکیه اگر بالا رفتن قیمتها و فشار به مردم بازی است بازی خطرناکیه! و وظیفه دولت و مجلس هست که جلو این بازی های ناجوانمردانه و رذیلانه بگیرد و مردم را امیدوار به نظام و انقلاب نماید ما یه مثل داریم می گوید «بازی،بازی،آخر کاری می سازی» قبل از آنکه این بازی ها برای نظام و انقلاب و ملت شهید داده هزینه درست کند لطفا با هم افزایی مجلس و دولت و قوه فضائیه جلو این اقدامات ضد انقلابی عده ای خائن بگیرید لطفا لطفا لطفا
  • IR ۱۷:۳۶ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۵
    16 0
    از آنجاییکه شما مشکلی از نظر معیشت نداری راحت شعار میدی !!! امروز قیمت لبنیات ، حبوبات ، مواد غذایی و ..... ثانیه میزنه . فکر میکنم جنابعالی و دیگر نمایندگان دستی از دور بر آتش دارید و عنوان میکنید حبابه ، کمر مردم زیر فشار تورم خرد شده حداقل با شعارهای الکی نمک روی زخم مردم نپاشید .
  • مهدی IR ۱۸:۳۵ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۵
    11 0
    آقای نماینده پس اگربالارفتن دلار بازی است پس شما جدی باش و حقوقت را براساس دلار زمان ۴۲۰۰ دریافت کن نه برای مردم لالایی بگو
  • حسن کریمی IR ۱۸:۴۳ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۵
    6 1
    وقتی اجتماعی تشکیل میشه اول مردم اجتماع کننده مسالمت آمیز خواسته های خودشان را مطرح می‌کنند ولی بعد گروهی پیدا می‌شوند که زمینه خشونت را آماده می‌کنند
  • شهرام IR ۲۳:۴۵ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۵
    2 1
    از وقتی دلار هزار تومان شد فقط گفتین بازیه !!! حبابه !! لطفا این بازی رو تمومش کنید !!!!!
  • ناشناس IR ۲۳:۵۶ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۶
    0 0
    صحبت‌های کاملاغیرمنطقی