اگر به‌ دنبال یک ایده خلاقانه برای تزیین سفره شب یلدا هستید، حتماً دستور پاناکوتای انار را امتحان کنید.

Pomegranate Panna Cotta - دسر پاناکوتا انار

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از اکالا، اگر به‌ دنبال یک ایده خلاقانه برای تزیین سفره شب یلدا هستید، حتماً دستور پاناکوتای انار ما را بخوانید؛ یک دسر پاییزی بسیار خوشمزه و ساده و در عین حال زیبا برای سفره‌آرایی شب یلدا. این پاناکوتا را به فرم انار که از میوه‌های اصلی در شب یلدا هست درست کنید تا با طرح و رنگ زیباش سفره یلدایتان را ماندگار کنید.

پاناکوتا نوعی دسر ایتالیایی است که بافت نرم و لطیفی دارد و در طعم‌های مختلفی تهیه می‌شود. این دسر محبوب بین المللی از شیر و خامه تهیه می‌شود. واژه پاناکوتا به معنی خامه پخته شده است. 

مواد لازم برای تهیه پاناکوتای اناری

در ادامه مواد لازم برای تهیه دسر پاناکوتای تزئین شده با انار آمده است:

  • شیر۲ پیمانه
  • خامه صبحانه یک چهارم پیمانه
  • پودر ژلاتین یک و نیم قاشق سوپ‌خوری
  • شکر ۶ قاشق سوپ‌خوری
  • وانیل یک هشتم قاشق غذاخوری
  • انار دانه‌شده دو عدد
  • پودر ژله یک بسته
  • روغن برای چرب کردن قالب به مقدار لازم

طرز تهیه پاناکوتای اناری | دسری خوشمزه ویژه پذیرایی در شب یلدا

برای تهیه میکس پاناکوتا و ژله انار، انواع و اقسام اشکال و تزیین‌ها را متناسب با سلیقه‌تان می‌توانید انتخاب و به‌راحتی اجرا کنید. در این دستور، ما به دو مدل بسیار زیبا و کاربردی برای شب یلدا اشاره خواهیم کرد. کافی است مراحل تهیه را به دقت اجرا کنید.

همان‌طور که گفتیم به مناسبت یلدا برای تزئین دسر از انارهای دانه‌شده استفاده می‌کنیم. استفاده از دانه‌های یاقوتی انار در بافت شفاف ژله، ترکیبی زیبا برای سفره‌آرایی در اختیار شما قرار می‌دهد که در جاهای مختلف می‌توانید از آن استفاده کنید.

طرز تهیه و مراحل درست کردن دسر با انار

۱. برای شروع ابتدا قالب دسر رو با کمک برس و روغن کاور می‌کنیم. جوری که تمام قسمت‌های ظرف چرب شود، این کار را برای این انجام می‌دهیم تا موقع جدا کردن دسر از قالب دچار مشکل نشویم و ژله به‌راحتی از ظرف جدا شود. حتماً در قالب‌های پیچیده این اصل را رعایت کنید چون ممکن است نتیجه زحماتتون در مرحله آخر از بین برود.

نکته: اگر محلول پاناکوتا داغ باشد در زمان انتقال آن به ظرف دسر اصلی (که ژله انار درون آن قرار دارد) موجب آسیب زدن به بافت ژله می‌شود و اصطلاحاً ژله وا می‌رود. همچنین در حین ریختن مواد توجه داشته باشید سطح پاناکوتا که پایه دسر ما را تشکیل می‌دهد به‌صورت کاملاً صاف و یک‌دست توزیع شود. سه تا چهار ساعتی زمان می‌دهیم تا دسر پاناکوتای خوشمزه ما خوب سفت شود و حالت جامد به خودش بگیرد.

۲. ژله آلوئه‌ورا را با یک لیوان آب جوش به‌خوبی به‌هم می‌زنیم تا دانه‌های ژله کاملاً در آب حل شوند و به محلول شیشه‌ای و شفافی تبدیل شوند. بعد از اینکه مطمئن شدید دانه‌های ژله کاملاً در آب حل شدند، نصف لیوان آب سرد را به محلول اضافه می‌کنیم. مجددا محلول را به‌خوبی به‌ هم می‌زنیم تا مخلوط شوند. در این قسمت انارهای دانه‌شده را به مخلوط اضافه می‌کنیم. کمی به‌هم بزنید تا مواد با هم ترکیب شوند. مواد را به‌آرامی درون قالب می‌ریزیم و آن را در یخچال می‌گذاریم. یک ساعت زمان می‌دهیم تا ژله کاملاً شکل جامد به خود بگیرد.

۳. تا اینجا طرح روی دسر آماده شده است. اما ما به یک پشت زمینه برای جلوه‌نمایی بیشتر دانه‌های انار در ژله نیاز داریم. این پشت زمینه سفید که از جنس پاناکوتای وانیلی درست می‌شود؛ در حقیقت حکم پایه اصلی دسر را دارد. به این دو مزیت مهم باید طعم بی‌نظیر خود پاناکوتا را هم اضافه کنید. بنابراین دسر امشب ما علاوه بر زیبایی حاصل از تضاد رنگ قرمز و سفید، طعمی به‌یادماندنی را مهمان خانه شما می‌کند.

۴. در اولین قدم باید پودر ژلاتین را روی یک پیمانه شیر (به دمای محیط رسیده) ریخته و به روش بِن‌ماری آن را در شیر حل کنیم. در روش بن‌ماری، مخلوط شیر و ژلاتین را به مدت یک دقیقه یا کمتر، در ماکروفر در دمای ۱۵۰ درجه قرار می‌دهیم تا اصطلاحاً پودر ژلاتین در شیر، عمل بیاد. اگر به ماکروفر دسترسی ندارید، مخلوط مورد نظر را چند دقیقه‌ای روی بخار آب کتری در حال جوش قرار داده تا نتیجه‌ای مشابه حاصل شود.

۵. بعد از آن خامه را با چنگال مقداری به‌هم می‌زنیم تا بافت رقیق‌تری به خود بگیرد و آن را با یک پیمانه شیر باقی مانده، شکر، وانیل مخلوط می‌کنیم. این مخلوط را ابتدا به ظرف مناسب منتقل کرده و روی حرارت بسیار کم به‌آرامی به‌هم می‌زنیم تا دانه‌های شکر به خوبی حل شوند. در این مرحله پودر ژلاتین حل شده و شیر را به موادمان اضافه می‌کنیم و به‌هم می‌زنیم. مقداری زمان می‌دهیم تا مخلوط دسر ما خنک شود و بعد به‌آرامی آن را روی ژله انار می‌ریزیم و به یخچال منتقل می‌کنیم.

این دسر خوشمزه را می‌توانید در لیوان های تک نفره سرو کنید و یا داخل قالب ریخته و به صورت قالبی تهیه کنید. 

کد خبر 641285

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار تغذیه و آشپزی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بهار IR ۱۷:۵۷ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۷
    0 0
    به به