همشهری آنلاین: سامانه پیش‌بینی آلودگی هوای شهر تهران با بهره‌گیری از 9 ایستگاه سنجش آلودگی و دو دکل هواشناسی ایجاد خواهد شد.

به گزارش واحد مرکزی خبر یوسف رشیدی مدیرعامل شرکت کنترل کیفیت هوا با اشاره به وجود 9 ایستگاه سنجش آلودگی هوا و 2دکل هواشناسی در سطح شهر تهران گفت: این سامانه بر اساس اطلاعات این ایستگاه‌ها و دکل‌ها اجرا می‌شود.

وی پیش بینی آلودگی هوا تا 72 ساعت و ارائه اطلاعات از طریق رایانه به صورت آنلاین و پیامک را از ویژگی‌های این سامانه برشمرد و گفت: در این سامانه وضع هر منطقه بر اساس آلایندگی ها در روزهای متوالی مشخص می شود.

رشیدی با اشاره به این که این سامانه بر اساس آخرین استانداردهای بین‌المللی تدوین شده است افزود: این سامانه بر اساس وضع ترافیک و میزان آلایندگی در نقاط مختلف شهر برنامه ریزی شده است.

وی شناسایی نقاط آلوده و پیش بینی وضع آلایندگی در روزهای آینده در مرکز و حاشیه‌های شهر، ارزیابی مسئولان و طراحان در ارزیابی نقاط مختلف برای اجرای طرح‌های عمرانی و صنعتی را از ویژگی های این سامانه برشمرد.

مدیرعامل شرکت کنترل کیفیت هوا با اشاره به این که سال گذشته، 3 روز وضع آلودگی هوا از حد استاندارد بالاتر ثبت شد گفت: امسال تاکنون 42 روز، وضع آلودگی هوا از حد استاندارد بالاتر رفته است.
رشیدی افزود: بر اساس اعلام سازمان بهداشت جهانی، وضع هوا سالانه فقط یک بار باید از حد استاندارد بالاتر رود.

مدیرعامل شرکت کنترل کیفیت هوا، وجود گرد و غبار و افزایش خودرو و موتورسیکلت را از عوامل افزایش روزهای آلوده در سال جاری برشمرد.

گفتنی است سامانه پیش بینی آلودگی هوای شهر تهران آماده ارائه خدمات به شهروندان است.

کد خبر 64108

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز