امروز قیمت هر قطعه سکه تمام‌بهار آزادی طرح جدید (امامی) به ۱۳ میلیون و ۱۶هزار تومان رسید که قیمت آن نسبت به آخرین روز کاری هفته گذشته ۳۸۷ هزار تومان افزایش یافت.

طلا و سکه

به گزارش همشهری ‌آنلاین، امروز‍ شنبه (۱۳ آذر ۱۴۰۰) در حدود ساعت ۱۴ قیمت هر قطعه سکه تمام‌ بهار آزادی طرح جدید (امامی) به ۱۳ میلیون و ۱۶ هزار تومان رسید که قیمت آن نسبت به آخرین روزکاری هفته گذشته - پنجشنبه ۱۱ آذر- حدود ۳۸۷ هزار تومان افزایش یافت.  

همزمان با افزایش قیمت دلار در بازار آزاد که قیمت آن امروز تا ۳۰ هزار تومان پیش رفت، قیمت طلا و سکه نیز در بازار روندی افزایشی در پیش گرفت. این در حالی است که قیمت اونس جهانی کاهشی بوده است. روند فعلی مذاکرات برجامی و پایان دور هفتم مذاکرات وین، مهم ترین عامل تاثیرگذار روانی بر بازار این روزهای ارز و طلا عنوان می شود این درحالی است که به گفته برخی کارشناسان هنوز مشخص نیست که نتیجه مذاکرات چه خواهد شد اما بازار واکنشی منفی به اخبار منتشر شده نشان داده است.

اما امروز هر قطعه سکه تمام بهار آزادی طرح قدیم با قیمت ۱۲ میلیون و ۸۰۱ هزار تومان معامله شد که نسبت به آخرین روز کاری هفته گذشته قیمت آن ۴۰۲ هزار تومان افزایش یافت.

نیم‌سکه بهار آزادی نیز با قیمت ۶ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان معامله شد که قیمت آن نسبت به آخرین روز کاری گذشته ۱۲۵ هزار تومان گران‌تر شد.

ربع‌سکه بهارآزادی نیز امروز با قیمت ۳ میلیون و  ۸۵۰ هزار تومان معامله شد که قیمت آن نسبت به آخرین روزکاری گذشته ۵۰ هزار تومان افزایش یافت.

قیمت هر سکه یک گرمی نیز به ۲ میلیون و ۳۵۰ هزار تومان رسید که قیمت آن نسبت به آخرین روز کاری هفته گذشته ۳۰ هزار تومان گران‌تر شد.

قیمت هرگرم طلای ۱۸ عیار نیز به یک میلیون و ۲۹۸ هزار  و ۲۰۰ تومان رسید که قیمت آن نسبت به آخرین روز کاری گذشته ۳۷ هزار و ۹۰۰ تومان افزایش یافت.

امروز قیمت اونس جهانی طلا نیز ۱۷۸۳ دلار اعلام شد.

سقف شکنی همزمان دلار و سکه

اما محمد کشتی‌آرای، نایب رئیس اتحادیه طلا تهران در گفتکو با تجارت‌نیوز از سقف شکنی همزمان دلار و سکه خبر داد و گفت: قیمت دلار در بازار امروز رکورد ۱۴ ماهه خود را شکست و به دنبال آن سکه به سقف ۱۴ ماهه خود رسید.

کشتی‌آرای در ادامه توضیح داد که اونس جهانی با وجود افزایش در دو روز گذشته در بازار هفته گذشته عملکرد منفی داشت.

نایب رئیس اتحادیه طلا درباره آینده بازار طلا و سکه گفت: با توجه به آن که قیمت‌ها در بازار طلا و سکه به کاهش اونس جهانی واکنش نشان نداده است، پیش‌بینی قیمت طلا و سکه دشوار است. قیمت طلا و سکه به افزایش قیمت دلار واکنش نشان داد و باید دید در روزهای آینده قیمت دلار چه مسیری خواهد داشت.

او از سقف شکنی ۱۴ ماهه دلار گفت و توضیح داد که افزایش قیمت دلار در بازار امروز موجب افزایش قیمت طلا و سکه شد. همین نوسان قیمتی در بازار طلا و ارز موجب شد داد و ستد در بازار کاهش پیدا کند و فعلا رکود در بازار شکل گرفته است.

کد خبر 641064

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار ارز و طلا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • سینا IR ۱۴:۱۱ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۳
    1 0
    به به به به ، به کجا چنین شتابان گون از درخت پرسید !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
  • IR ۱۴:۱۷ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۳
    1 0
    کارشناسان بورسی معتقدند که بورس وابستگی مستقیم به دلار داره. سوال اینجاس که چرا با وجود رشد قیمت دلار ، بورس روند منفی و نزولی بخود گرفته ؟؟؟ سال ۹۹ که دلار به ۳۰ هزار تومان رسیده بود ، بورس هم به تَبَع آن رشد کرده بود و شاخص کل به ۲ میلیون و ۲۰۰ هزار رسیده بود ولی امروزه باز هم که دلار به همان ۳۰ هزار تومان سال ۹۹ رسیده چرا بورس روند نزولی و منفی بخود گرفته و شاخص کل به ۱ میلیون و ۳۰۰ هزار نزدیک شده؟؟؟؟؟!!!!!!!!!!