مجموع نظرات: ۰
شنبه ۱۳ آذر ۱۴۰۰ - ۱۳:۱۸
۰ نفر

تکنولوژی برش لیزر فناوری است که در آن از اشعه لیزر که پرتو نوری متمرکزی است جهت حکاکی و برش لیزری متریال گوناگون بهره می گیرد. حکاکی و برش لیزری بر روی متریال گوناگون اعم از فلزات و غیر فلزات توسط دستگاه لیزر صنعتی انجام می‌شود.

تکنولوژی برش لیزر.jpg

دستگاه های لیزر صنعتی بسته به نوع متریالی که مورد حکاکی و برش قرار می‌دهند به دو دسته دستگاه لیزر فلزات و دستگاه لیزر غیر فلزات تقسیم‌بندی می‌شوند. درواقع میتوان گفت این نوع صنعت و متریال هدف شماست که تعیین کننده دستگاه برش لیزر متناسب با کسب و کار شماست.

در این مقاله قصد داریم به معرفی و بررسی مزایا و معایب دستگاه های لیزر فلزات پرداخته و نحوه عملکرد آن ها را بررسی کنیم.

نحوه عملکرد دستگاه برش لیزری

در ارتباط با نحوه عملکرد دستگاه برش لیزری می‌توان گفت که در این دستگاه ‌ها از اشعه لیزر که یک پرتو نور متمرکز است جهت ایجاد حکاکی و برش بر روی متریال گوناگون استفاده می‌شود. اشعه لیزر در این دستگاه‌ها در تیوب لیزر تولید می‌شود. اشعه تولید شده در تیوب لازم است جهت پرتاب به سمت متریال به سمت هد دستگاه فرستاده شود. ارسال اشعه از تیوب به سمت هد توسط آینه‌های تعبیه‌شده در دستگاه انجام می‌شود. اشعه لیزر بعد از برخورد به این آینه ‌ها (معمولاً تعداد آن ها 3 آینه در هر دستگاه است) از تیوب به هد دستگاه می‌رسد. هد در دستگاه برش لیزر وظیفه تقویت اشعه لیزر را جهت ایجاد برش و حکاکی بر روی متریال برعهده دارد. بر اساس میزان سختی و ضخامتی که متریال مورد هدف دارند توان دستگاه لیزر قابل تنظیم می‌باشد.

دستگاه لیزر فلزات

دستگاه لیزر فلزات ازجمله پراستفاده ترین دستگاه‌های صنعت حکاکی و برش لیزری است که از تکنولوژی لیزر فایبر جهت حکاکی و برش متریال بهره می‌گیرد. در این دستگاه ‌ها اشعه لیزر در تیوب لیزر تولید شده به وسیله آیینه‌ها به سمت هد فرستاده می‌شود و در هد دستگاه تقویت می‌شود. هد اشعه تقویت‌شده را به سمت انواع فلزات ارسال می‌کند.

 ازجمله فلزاتی که امکان حکاکی و برش با استفاده از این دستگاه برای آن‌ها وجود دارد می‌توان به آلومینیوم، استیل، فولاد ضد زنگ، مس، روی، برنج و همچنین فلزات گرانبهایی همچون طلا و نقره اشاره کرد.

 دستگاه لیزر در توان‌های مختلف جهت ایجاد برش بر روی تمامی این متریال وجود دارد. بسته به صنعتی که در آن شاغل هستید و متریالی که قصد ایجاد حکاکی و برش بر روی آن را دارید نوع دستگاه انتخابی شما متفاوت است. از دیگر تفاوت‌های موجود در دستگاه لیزر فلزات می‌توان تفاوت در توان دستگاه، ابعاد و اندازه دستگاه و کیفیت قطعات به کار رفته در آن ها اشاره کرد.

کاربرد دستگاه برش لیزری فلزات

از جمله کاربردهای بی‌شمار این دستگاه‌ها می‌توان به برشکاری و خمکاری انواع فلزات و همچنین آلیاژ فلزات، مونتاژ انواع سازه ‌های فلزی، صنعت خودروسازی، صنعت کشتی‌سازی، صنعت هواپیماسازی، ساخت لوله و پروفیل، در دکوراسیون داخلی، ساخت کابین آسانسور، صنعت لوازم خانگی، ماشین‌آلات صنعتی و ... اشاره کرد.

 مزایای دستگاه برش لیزری فلزات

دستگاه‌های برش لیزری فلزات دارای مزایای بی‌شماری هستند که مهم‌ترین آن را می‌توان دقت، سرعت و کیفیتی که به صنعت حکاکی و برش لیزری فلزات وارد کرده اند دانست. ازجمله دیگر مزایای این دستگاه ها عبارتند از:

  • هزینه تعمیر و نگهداری بسیار مقرون‌به‌صرفه‌
  • کاهش برق مصرفی
  • نحوه استفاده آسان
  • افزایش کیفیت خروجی
  • کاهش نیروی انسانی
  • افزایش تیراژ کار در تولیدات انبوه

انواع دستگاه برش فلزات

از جمله برترین دستگاه های لیزر فلزات موجود درکشور میتوان به دستگاه های برش فلزات سری نوین مدل  LF-E،  مدل  LF-EX، مدل  LF-H، مدل  LF-PEو مدل  LF-STاشاره کرد. تمامی دستگاه های نامبرده از برترین و به روز ترین تکنولوژی لیزر که موسم به نسل چهارم لیزر فایبر است بهره می برند. این دستگاه ها مربوط به برند لیپیون (Leapion) می باشند.

هزینه دستگاه برش لیزری فلزات

دستگاه های  برش لیزر صنعتی با توجه به تکنولوژی که در آن‌ها به‌کاررفته شده‌است عموماً دستگاه‌های گران‌قیمتی هستند، اما با توجه به ارزش افزوده‌ای که این دستگاه ‌ها بدنبال داشته و سودآوری که وارد صنعت و حرفه شما می‌کنند می‌توان گفت که این دستگاه‌ ها دارای هزینه معقول و مقرون به صرفه ای هستند. ضمن این‌که کیفیت بالای قطعات به‌کاررفته در این دستگاه‌ها سبب می‌شود هزینه تعمیر و نگهداری در این دستگاه به‌شدت کاهش پیدا کرده و با پرداخت هزینه ابتدایی جهت خرید تا سالیان سال نیاز به تعمیر و یا تعویض قطعات وجود نخواهد داشت.

دستگاه لیزر فلزات

 خرید دستگاه برش لیزری فلزات

عوامل متعددی در تعیین قیمت یک دستگاه برش لیزری تأثیرگذار هستند که از جمله این عوامل می‌توان به نوع و توان تیوب لیزر، ابعاد و اندازه سطح کار مؤثر دستگاه، برند قطعات به‌کاررفته در دستگاه، وجود ویژگی‌های خاص همچون میز متحرک در دستگاه، ارائه خدمات پس‌از فروش و گارانتی را نام برد.

امروزه شرکت‌های بسیاری هستند که انواع دستگاه لیزر صنعتی را در اختیار صنعتگران گرمی قرار می‌دهند. ازجمله این شرکت‌ها می‌توان به گروه صنعتی نوین تاک لیزر به‌عنوان یکی از بهترین و معتبرترین شرکت‌های تولیدکننده و ارائه‌دهنده انواع دستگاه‌های لیزر صنعتی اشاره کرد که دارای بیش‌از 15سال سابقه فعالیت درخشان در این حوزه می‌باشد.

 در این مجموعه کارشناسان همواره آماده ارائه مشاوره و راهنمایی به شما صنعتگران گرامی در مسیر انتخاب و خرید دستگاه لیزر صنعتی متناسب با کسب‌وکار شما هستند. ارائه خدمات نصب و راه‌اندازی رایگان، شرایط فروش فوق‌العاده هم به‌صورت نقد و هم به‌صورت اقساط، ارائه آموزش‌های لازم به اپراتور جهت کار با دستگاه توسط تکنیسین‌های حرفه‌ای مجموعه، ارائه برترین خدمات پس‌از فروش و گارانتی دستگاه ‌ها و همچنین قطعات به‌کاررفته در دستگاه‌ها، پیوستگی در موجودی انبار دستگاه ها و قطعات یدکی آن ها و همراهی همیشگی با شما خریداران محترم تنها گوشه‌ای از ادعای این مجموعه برای بهترین بودن است.

 در صورت نیاز به کسب اطلاعات بیشتر می‌توانید به وب‌ سایت رسمی نوین تاک لیزر به آدرس https://ntjet.com/ مراجعه نمایید.

کد خبر 641061

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار بازار

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha