سخنگوی شورای نگهبان گفت: طرح ساماندهی صنعت خودرو در جلسه اخیر این شورا مورد بررسی قرار گرفت و هیچ ابهام و ایرادی در این باره نداریم.

طحان نظیف

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از فارس، هادی طهان‌نظیف سخنگوی شورای نگهبان امروز (شنبه ۱۳ آذر ماه) در گفت‌وگوی تلویزیونی در مورد نظر شورای نگبهان در خصوص طرح ساماندهی صنعت خودرو اظهار داشت: طرح ساماندهی صنعت خودرو که ماده ۴ آن مربوط به واردات خودرو به ازای صادرات خودرو یا قطعات خودرو و یا سایر کالاها و خدمات مرتبط با انواع صنایع نیرومحرکه بود، در جلسه اخیر شورای نگهبان مورد بررسی قرار گرفت.

وی افزود: شورای نگهبان در مرحله قبل مغایرت شرعی و یا قانون اساسی نسبت به طرح ساماندهی صنعت خودرو نداشت و فقط سه ابهام داشتیم که با بررسی‌هایی که در شورای نگهبان به عمل آمد این ابهام‌ها از نظر اعضای شورای نگهبان برطرف شده است و شورای نگهبان نسبت به طرح مذکور هیچ ابهام و ایرادی ندارد.

سخنگوی شورای نگهبان تصریح کرد: هیات عالی نظارت مجمع تشخیص مصلحت نظام ایراداتی از جهت سیاست‌ها به طرح ساماندهی صنعت خودرو داشت که ما بایستی بر اساس مقررات این موضوع را به مجلس منتقل کنیم، ‌اما در مجموع شورای نگهبان نسبت به این طرح هیچ گونه ابهام و ایرادی ندارد.

کد خبر 641033

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 5
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • IR ۱۴:۱۹ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۳
    21 0
    دور باطل
  • IR ۱۵:۲۲ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۳
    15 0
    منع واردات باعث گرانی خودرو شده ایران خودرو هم سواستفاده کرده تولید رابسته باید منتظر پراید یک میلیاردی باشیم
  • طیور ماشین ابزار IR ۱۷:۱۸ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۳
    3 1
    انشالله اگه ماشین خارجی وارد بشه، با رقابت کارخانه های تولیدی ایرانی و خارجی کاهش قیمت رو حتما خواهیم داشت
  • محمود IR ۱۰:۲۷ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۴
    0 0
    بازار سیاه ماشین در ایران باید سریعا جمع شود.
  • FR ۱۳:۰۲ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۴
    0 0
    اقای طحان نظیف میشه بگید اگه از نظر شما طرح قبلی هم مغایر با شرع و نظام نبود پس چرا بند 4 که به نفع مردم بود و موجب کاهش شدید قیمت میشد از طرح حذف شد مگه نه اینکه شما فقط ابهام داشتین پس چرا حذف شد کلا؟ خب یه پرانتز باز توضیح میدادن ابهام شما هم برطرف میشد. در ضمن میشه به مردم توضیح بدین که چرا شورای عالی مجمع تشخیص کلا مخالفه؟اینکه بگن با سیاست های کلی مغایره که نشد .اصلا چرا مغایره؟