عربستان سعودی و امارات متحده عربی به عنوان نخستین کشورهای حوزه خلیج فارس می‌گویند نخستین موارد عفونت با سویه‌ی جدید اومیکرون کروناویروس را شناسایی کرده‌اند.

test

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از الجزیره خبرگزاری دولتی عربستان سعودی روز چهارشنبه عفونت با سویه‌ی اومیکرون کرونا را در یک شهروند این کشور که از یک «کشور آفریقای شمالی» بازگشته بود، به عنوان نخستین مورد ثابت‌شده عفونت با این سویه‌ جدید در منطقه خلیج فارس اعلام کرد. 

بر اساس این گزارش فرد دچار عفونت و افراد در تماس نزدیک با او قرنطینه شده‌اند.

امارات متحده عربی نیز روز چهارشنبه نخستین مورد عفونت با سویه‌ی اومیکرون کرونا گزارش کرد. خبرگزاری دولتی این کشور این بیمار را یک زن آفریقایی توصیف کرد که از یک کشور آفریقایی به امارات بازگشته بود، اما نام این کشور آفریقایی را نبرد.

هنوز اطلاعات کاملی درباره سویه‌ی جدید اومیکرون کرونا که تا به حال در بیش از ۲۰ کشور جهان شناسایی شده است، از جمله درباره واگیرتر بودن، شدیدتر بودن بیماری ناشی از آن و مقاومت آن به واکسن‌های موجود در دست نیست.

لبنان در آن سوی خاورمیانه نیز پیش از فصل تعطیلات مقررات منع رفت‌وآمد شبانه را برای افراد واکسینه‌نشده اعلام  کرد. وزیر بهداشت لبنان روز چهارشنبه اعلام کرد که این منع رفت‌وآمد را یکی از اقدامات برای جلوگیری از افزایش اخیر در شمار عفونت‌های کروناویروس در این کشور و یک اقدام احتیاطی در برابر ظهور سویه‌ی جدید اومیکرون اعلام کرد.

کد خبر 640755

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار تندرستی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha