مجموع نظرات: ۱۶
پنجشنبه ۱۱ آذر ۱۴۰۰ - ۲۱:۵۳
۰ نفر

بسیاری از افراد وقتی به دنبال فرصت‌های استخدام هستند، به میزان درآمد آن شغل توجه ویژه‌ای می‌کنند. حتی برخی از آن‌ها بیشتر از آن‌که به علایق خود اهمیت بدهند، شغلی را انتخاب می‌کنند که درآمد آن بالا باشد و این امر در انگیزش شغلی آن‌ها نقش پررنگی ایفا می‌کند

image-20211202112621-1.jpeg

اما تابه‌حال به این فکر کرده‌اید که پردرآمدترین شغل‌های جهان کدامند و افراد شاغل در آن چه مقدار حقوق دریافت می‌کنند؟ در این مطلب قصد داریم ده شغل پردرآمد دنیا در سال ۲۰۲۱ را به شما معرفی کنیم و میزان حقوق هرکدام را نیز بیان کنیم. پس با ما همراه باشید.

۱۰. پرستار بیهوشی

پرستاران بیهوشی نقشی اساسی در بیهوشی و مراقبت‌های قبل و بعد از جراحی ایفا می‌کنند. همچنین این پرستاران مدیریت درد و سایر خدمات اورژانسی را نیز انجام می‌دهند. سایر وظایف این افراد، تعیین و ارزیابی میزان داروی بیهوشی موردنیاز برای بیماران و بررسی آلرژی‌های موجود است. توجه داشته باشید که این شغل با متخصص بیهوشی متفاوت است؛ زیرا متخصصان بیهوشی دکتر هستند؛ اما پرستاران بیهوشی در رشته پرستاری تحصیل کرده‌اند. حداکثر تحصیلات موردنیاز برای ورود به شغل پرستار بیهوشی، مقطع کارشناسی ارشد رشته پرستاری با تخصص بیهوشی است.

میزان حقوق این شغل در دنیا سالیانه به‌طور میانگین ۱۷۴۷۹۰ دلار است. همچنین بالاترین حقوق این شغل در ایالت وایومنیگِ آمریکا با حقوق سالیانه ۲۴۳۳۱۰ دلار است.

۹. متخصص اطفال

دکتر اطفال پزشک متخصصی است که مراقبت‌های جسمی، رفتاری و روانی کودکان را از بدو تولد تا سن ۱۸ سالگی مدیریت می‌کند. برخی از رایج‌ترین وظایف متخصصان اطفال عبارت‌اند از:

  • انجام معاینه فیزیکی
  • تجویز واکسن
  • تشخیص و درمان انواع بیماری‌ها، عفونت‌ها، جراحات و سایر مشکلات سلامتی
  • ارائه اطلاعات به والدین در مورد نیازهای سلامتی، تغذیه و تناسب اندام کودکان
  • جواب به سؤالات والدین در مورد رشد و تکامل فرزندان

قابل ذکر است که برای ورود به این شغل باید در رشته پزشکی و تخصص اطفال تحصیل کنید.

میانگین حقوق یک متخصص اطفال در دنیا سالیانه ۱۷۵۳۱۰ دلار است. همچنین بالاترین حقوق این شغل در کشور آمریکا در ایالت آلاسکا با حقوق ۲۶۸۰۱۰ دلار در سال است.

۸. دکتر پروتز یا ایمپلنت دندان

رتبه هشتم از ده شغل پردرآمد دنیا در سال ۲۰۲۱ دکتر پروتز دندان است. این متخصصان، دندانپزشکانی هستند که در درمان مشکلات دندان و صورت، ازجمله ترمیم و جایگزینی دندان‌های ازدست‌رفته یا آسیب‌دیده با دستگاه‌ها تخصص دارند. همچنین آن‌ها در زمینه ایمپلنت دندان، تاج دندان، دندان مصنوعی، اختلالات فک و موارد دیگر آموزش دیده‌اند.

برخلاف سایر دندانپزشکان، متخصصان پروتز در ترمیم دندان‌های طبیعی و جایگزینی دندان‌های ازدست‌رفته تخصص دارند. در حقیقت دندان‌های کشیده شده با دندان‌های مصنوعی، ایمپلنت‌های دندانی، کلاهک‌ها یا تاج‌ها توسط متخصص پروتز جایگزین می‌شوند.

میانگین حقوق سالیانه این شغل در دنیا ۱۹۱۴۰۰ دلار است.

۷. روانپزشک

روانپزشکی شاخه‌ای از پزشکی است که بر تشخیص، درمان و پیشگیری از اختلالات روانی، عاطفی و رفتاری تمرکز دارد. در حقیقت روانپزشکان در زمینه سلامت روان، ازجمله اختلالات مصرف مواد تخصص دارند و واجد شرایط ارزیابی هر دو جنبه روحی و جسمی بیماران هستند. روانپزشکان سابقه پزشکی بیماران و علائم موجود در آن‌ها را ارزیابی می‌کنند و در صورت نیاز برای آن‌ها دارو تجویز می‌کنند.

میانگین حقوق سالیانه یک روانپزشک در دنیا ۱۹۳۰۰۰ دلار است. همچنین بالاترین حقوق این شغل در کشور آلمان با حقوق ۳۶۰۰۰۰ دلار در سال است.

۶. متخصص ارتودنسی

ارتودنتیست‌ها متخصصین دندانپزشکی هستند که روی رفع بی‌نظمی‌های دندان و فک تمرکز می‌کنند. متخصصان ارتودنسی بعد از گذراندن دوره عمومی دندانپزشکی، به‌طور تخصصی سه سال آموزش‌های لازم را در این زمینه می‌بینند. دندانپزشک ارتودنسی از دستگاه‌های مختلف مانند بریس ها برای تغییر موقعیت دندان‌ها در دهان استفاده می‌کند. در حقیقت این پزشکان ناهنجاری‌های دندانی را درمان می‌کنند، سایر وظایف آن‌ها عبارت‌اند از:

  • صاف کردن دندان‌های کج
  • مرتب کردن دندان‌های شلوغ یا دندان‌هایی که خیلی از هم فاصله دارند.
  • درمان ناهماهنگی فک

میانگین حقوق سالیانه متخصصان ارتودنسی در دنیا ۲۰۲۳۰۲ دلار است.

۵. پزشک

رتبه پنجم از ده شغل پردرآمد دنیا در سال ۲۰۲۱ متعلق به پزشکان است که به‌تمامی کسانی که مدرک پزشکی دارند، گفته می‌شود. این پزشکان می‌توانند تخصص‌های متفاوتی داشته باشند. در حقیقت آن‌ها با مطالعه، تشخیص و درمان بیماری‌ها به حفظ سلامت افراد کمک می‌کنند. سایر وظایف یک پزشک عبارت‌اند از:

  • بررسی سابقه پزشکی بیمار و انجام معاینه فیزیکی
  • مستندسازی و به‌روزرسانی اطلاعات بیمار
  • نوشتن نسخه برای انجام آزمایشات مختلف برای بیمار
  • تحلیل نتایج آزمایش
  • رسیدگی به نگرانی بیماران یا جواب به سؤالات آن‌ها
  • ارائه مشاوره در مورد رژیم غذایی، بهداشت و مراقبت‌های پیشگیرانه
  • معاینه بیماران
  • تجویز داروها

میانگین حقوق سالیانه یک پزشک در دنیا ۲۰۶۵۰۰ دلار است. همچنین بالاترین حقوق این شغل در کشور لوکزامبورگ با حقوق ۳۵۲۳۰۰ دلار در سال است.

۴. جراح فک و صورت

جراحان فک و صورت جراحی‌های مربوط به ‌صورت، دهان و فک را انجام می‌دهند. این متخصصان، دندانپزشکانی با حداقل چهار سال آموزش جراحی فک و صورت هستند؛ بنابراین می‌توانند هر درمانی اعم از آسیب صورت تا رفع شکاف لب را انجام دهند. همچنین آن‌ها می‌توانند بیماری‌های مربوط به سرطان‌های گردن و دهان را تشخیص داده و درمان کنند و جراحی‌های زیبایی مانند لیفت صورت را انجام دهند.

میانگین حقوق سالیانه این شغل در دنیا ۲۳۱۲۷۶ دلار است.

۳. دکتر متخصص بیهوشی

سومین شغل از ده شغل پردرآمد دنیا در سال ۲۰۲۱ دکتر متخصص بیهوشی است. متخصصان بیهوشی، مسئول بیهوشی عمومی یا موضعی بیماران در اتاق عمل هستند که به جراحان و سایر پزشکان اجازه می‌دهد تا عمل‌های جراحی بسیار سخت و پیچیده را بدون ایجاد درد و ناراحتی برای بیمار انجام دهند. متخصصان بیهوشی همچنین روی علائم حیاتی بیمار قبل، در حین و بعد از عمل جراحی نظارت می‌کنند.

پزشک متخصص بیهوشی همچنین در مراقبت از بیمارانی که ممکن است نیازی به بیهوشی عمومی نداشته باشند؛ اما نیاز به مدیریت مؤثر درد دارند، مانند زنان در حال زایمان، نقش کلیدی ایفا می‌کنند. آن‌ها همچنین به بیمارانی که دردهای جدی ناشی از آسیب یا دردهای مزمن مانند میگرن دارند، کمک می‌کنند.

میانگین حقوق سالیانه یک دکتر متخصص بیهوشی در دنیا ۲۳۵۰۷۰ دلار است. همچنین بالاترین حقوق این متخصصان در کشور سوئیس با درآمد ۵۷۴۰۰۰ دلار در سال است.

۲. متخصص زنان و زایمان

متخصصان زنان و زایمان کسانی هستند که از سلامت باروری زنان مراقبت می‌کنند. در حقیقت این متخصصان هم می‌توانند دانش مامایی داشته باشند و جراح باشند و هم به‌عنوان پزشک در تشخیص و درمان بیماری‌های مربوط به زنان فعالیت کنند. این افراد معمولاً در زمینه‌های زیر تخصص دارند:

  • زنان و زایمان نوجوانان
  • سرطان دهانه رحم و تخمدان
  • غدد درون ریز
  • حفظ سلامتی در دوران بارداری
  • ناباروری
  • جراحی زنان و زایمان
  • بارداری و زایمان

میانگین حقوق سالیانه این شغل در دنیا ۲۶۵۰۰۰ دلار است. همچنین بالاترین حقوقی که متخصصان زنان و زایمان دریافت می‌کنند، در کشور سوئیس با مبلغ ۴۴۸۰۳۳ دلار در سال است.

۱. جراح مغز و اعصاب

جراح مغز و اعصاب متخصصی است که در تشخیص و درمان اختلالات سیستم عصبی مرکزی ازجمله ناهنجاری‌های مادرزادی، تروما، تومورها، اختلالات عروقی، عفونت‌های مغز یا ستون فقرات، سکته مغزی یا بیماری‌های ستون فقرات تخصص دارد. طول دوره تحصیل و آموزش برای تبدیل ‌شدن به یک جراح مغز و اعصاب معمولاً بیشتر از سایر تخصص‌ها است و این افراد بعد از اتمام دوره عمومی پزشکی باید ۵ تا ۶ سال در این تخصص آموزش ببینند.

میانگین حقوق سالیانه یک جراح مغز و اعصاب در دنیا ۳۸۱۵۰۰ دلار است. بالاترین حقوق دریافتی جراحان مغز و اعصاب در کشور آمریکا با میزان درآمد ۸۲۳۲۱۳ دلار در سال است.

شما می‌توانید برای مشاهده سایر پردرآمدترین شغل های جهان اینجا را کلیک کنید.

جمع‌بندی

در بین میلیون‌ها شغلی که در دنیا وجود دارند، برخی از آن‌ها از پردرآمدترین مشاغل در دنیا محسوب می‌شوند. در این مقاله ده شغل پردرآمد دنیا در سال ۲۰۲۱ را بر اساس رتبه‌بندی سایت‌های آنلاین و معتبر تهیه کردیم. همان‌طور که مشاهده کردید، تمامی این مشاغل مربوط به رشته پزشکی بودند که نشان از پردرآمد بودن مشاغل رشته پزشکی است. بر اساس این رتبه‌بندی‌ها، شغل برتر و پردرآمد در دنیا در سال ۲۰۲۱ شغل جراح مغز و اعصاب با حقوق میانگین ۳۸۱۵۰۰ دلار در سال است.

سایر مشاغل پولساز در دنیا شغل وکالت، خلبان، مهندس نرم‌افزار و مشاغل مرتبط با مدیریت است. همچنین ۵ کشور برتر دنیا که بالاترین حقوق را در این مشاغل پرداخت می‌کنند و برای مهاجرت کاری مناسب هستند، کشورهای آمریکا، آلمان، استرالیا، سوئیس و نروژ هستند.

کد خبر 640742

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار بازار

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 16
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • یه دریانورد IR ۱۲:۲۰ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۲
    10 2
    از دریانوردان، و مهندسین صنایع سنگین و نفت نباید چشم پوشی کرد.
    • یکی بود که دیگر نیست DE ۱۷:۰۹ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۲
      7 4
      یه دریانورد بدبخت با اینهمه خطر و استرس و مسئولیت و دوری چندین ماهه از خانواده(گاه تا ۹ ماه)،مگه چقدر حقوق میگیره؟؟ خوده شما تا بحال سوار بر کشتی ۱ متر از ساحل دور شدی؟؟ دریانورد پولی که میگیره،پول خونشه،هرچند نسبت به خطرات و شرایطی که بالا توضیح دادم،اصلا حقوقی دریافت نمیکنه. دلاری که قراره بهش بدن و ۱۵ هزارتومانی باهاش حساب میکنن،یعنی نصفش و خوده دولت ازش میگیره. قبل نظر دادن،لطفا یکم فکر کنید.
  • IR ۱۴:۳۲ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۲
    10 1
    اینها همش کشک است
  • ناشناس IR ۱۴:۵۲ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۲
    9 3
    خو همش شد پزشکی
  • T IR ۱۴:۵۴ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۲
    15 0
    فقط مهندسی هوافضا عالی
  • IR ۱۷:۰۸ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۲
    6 4
    تک تک اینها پزشکی هست و مبلغ درآمد در ایران مهم هست
  • علی IR ۱۷:۲۶ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۲
    21 6
    اینا همش پزشکی شد در صورتی که مثلا یه بلاگر شبکه های مجازی شاید روزانه چندین برابر یه پزشک درآمد داشته باشه.اصلا بلاگری رو هم بیخیال شاید بعضیا بگن اینا که شغل نیست به نظر شما درآمد یه تاجر از پزشک کمتره؟درآمد یه مهندس هوافضا از اینایی که گفتید کمتره؟والا یه پزشک عمومی اگه ماهانه الان ۲۰ میلیون در بیاره،روسری فروش سر کوچه ما هم الان داره تقریبا همون قدرو در میاره.لطفا اینقدر محدود نگاه نکنید سعی نکنید از سوراخ کلید دنیارو ببینید با تشکر.
    • Lnd IR ۱۸:۱۱ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۲
      6 3
      دوست عزیز مشاغلی که داری میفرمایی مشاغل هستن که نمیشه حداکثر حداقل براش تایین کرد ولی پزشکی اینطور نیست یه شغل هستش که درامد نسبتا معین تری داره تا تاجر
  • محمد رجب پور IR ۲۲:۴۰ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۲
    3 4
    شغل پر درآمد فقط حسابداری البته اگه مالیات بدونی
    • .. US ۱۹:۵۲ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۳
      3 0
      حسابداری تو ایران اصلا خوب نیست
  • amir IR ۰۹:۴۶ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۳
    0 0
    خب طبیعتا همه ی این شغل ها خوبن ولی خب شغلی هم هست که میشه بیشتر از این مبالغ رو در آورد و حتی حداقل و حداکثر حقوق هم کاملا واضح و آشکار هستش مثل سیاست مدار ، مهندسی هوا و فضا ، و حتی وکالت
  • IR ۱۲:۱۷ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۳
    7 0
    همش شد پزشکان ..... بهشت پزشکان در دنیا ایران است ..... برای هم بیماری 3 بار باید بری ویزیت بشی تا بفهمن چه دارویی باید بدن .... اینه که پولدار میشن
  • مامور مخفی IR ۱۷:۵۸ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۳
    7 0
    هیچ کدامشان ،،،،،اگه همشون هم باهم حساب کنی،،انگشت کوچیکه اختلاس گر نمیشه،،،،اینویادت باشه
  • IR ۲۰:۱۶ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۳
    4 0
    همش مال دکتراست کع من به این آمار اعتماد ندارم 👎👎
  • حسین پناهی IR ۲۲:۵۶ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۳
    1 1
    سلام، بنظرم این آمار کلی هست و درسته چون همه کسانی که این شغل هارو دارند تقریبا میشه گفت این درآمد رو دارند ولی مثلا تا یک مهندس داریم که درامدش از پزشک زیبایی و .. بهترباشه هزارتا مهندس بیکار داریم تو ایران البته
  • IR ۰۰:۱۴ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۴
    0 0
    چه بیخود