سخنگوی وزارت خارجه درباره خبر درگیری در منطقه مرزی سیستان با ولایت نیمروز افغانستان گفت: عصر امروز اختلاف مرزی بین مرزنشینان موجب تیراندازی در حوزه مرز سیستان شد که با هماهنگی مرزبانان دو طرف موضوع مدیریت و پایان یافته است.

درگیری در مرز با طالبان

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از  فارس، «سعید خطیب‌زاده» سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران امشب (چهارشنبه) در پی انتشار اخباری مبنی بر درگیری در منطقه مرزی سیستان با ولایت نیمروز افغانستان اعلام کرد: عصر امروز (چهارشنبه) اختلاف مرزی بین مرزنشینان موجب تیراندازی در حوزه مرز سیستان شد که با هماهنگی مرزبانان دو طرف موضوع مدیریت شده و پایان یافته است.

به گزارش فارس، عصر امروز اخباری مبنی بر وقوع درگیری در منطقه مرزی سیستان با ولایت نیمروز افغانستان منتشر شد.

جزئیات ماجرای درگیری نیروهای مرزی ایران با طالبان 

در همین خصوص خبرنگار سایت افغانستان مطلع شد که تعدادی از افراد مسلح در ولایت نیمروز افغانستان در حوالی مرز روستای شغالک شهرستان هیرمند، اقدام به تیراندازی به سوی کشاورزان ایرانی کرده‌اند و مرزبانان جمهوری اسلامی ایران نیز بلافاصله در پاسخ به این تیراندازی‌ها، به سمت افراد مسلح تیراندازی کردند که این تقابل، برای دقایقی نیز با سلاح نیمه‌سنگین ادامه یافت که این درگیری کوتاه، هیچ تلفاتی در بر نداشت و هم‌اکنون آرامش در منطقه حکمفرماست و درگیری به طور کامل پایان یافته است.

بر اساس اطلاعات دریافتی خبرنگار سایت افغانستان خبرگزاری فارس، این تجاوز مرزی، در محدوده‌ای رخ داده که مرزبانان رسمی طالبان هنوز در آن مستقر نشده‌اند و گروهک‌های اشرار و قاچاقچیان مواد مخدر همچنان در آن فعال هستند. 

 اوضاع در هیرمند آرام است

خبرگزاری صدا وسیما هم نوشت: نیروهای طالبان ساعتی قبل با شلیک مسلحانه به سمت مرز ایران در هیرمند سیستان و بلوچستان، وضعیتی ناآرام را برای مرز به بار آوردند. بر پایه شواهد مردمی در هیرمند، با تیراندازی طالبان به سوی خاک ایران، نیروهای مرزبانی ایران مستقر در هیرمند در محدوده پاسگاه شُغالک، اقدام به حفاظت از خاک کشور کردند.

معاون امنیتی انتظامی استاندار سیستان و بلوچستان با بیان اینکه نیروهای طالبان ساعتی قبل با شلیک مسلحانه به سمت مرز ایران در هیرمند سیستان و بلوچستان، وضعیتی ناآرام را برای مرز به بار آوردند، اظهار کرد: بر پایه شواهد مردمی در هیرمند، با تیراندازی طالبان به سوی خاک ایران، نیروهای مرزبانی ایران مستقر در هیرمند در محدوده پاسگاه شُغالک، اقدام به حفاظت از خاک کشور کردند.

مرعشی در ادامه با تاکید بر اینکه اکنون اوضاع آرام است و درگیری سطحی بوده و به پایان رسیده، افزود: تیراندازی متقابل کوتاه بوده که آسیبی به پاسگاههای مرزی ومرزبانان وارد نشده است و موضوع خاتمه یافته که جلسه برگزارشده و موضوع در حال پیگیری است.

کد خبر 640667

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 8
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • احمد IR ۲۱:۴۸ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۰
    80 7
    حمایت از گروه تروریستی طالبان نتیجه ای جز نا امنی در بر ندارد .
  • سهیل IR ۲۲:۴۲ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۰
    10 2
    باز بگید طالبان عوض شده .
    • صادق IR ۰۸:۵۵ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۱
      3 5
      طالبان واقعیتی است که وجود دارد و افغانستان رااشغال کرده دشمن تراشی ودشمن سازی کشور رابه سوی جنگی ناخواسته میبرد بایدباطالبان تعامل داشته باشیم
  • علی IR ۲۲:۴۵ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۰
    6 1
    از طالبان حمایت نکنید
  • امید IR ۲۳:۱۰ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۰
    6 0
    هر کسی به این سرزمین حمله کند باید بی درنگ نابود شود وکوتاهی در این خصوص نابخشودنیست
  • اتش IR ۲۳:۵۳ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۰
    8 2
    مار در استین پروراندن حال وقتشه هرانچه کشتید درو کنید
  • ممدی یابو کُش IR ۰۶:۵۳ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۱
    12 0
    نسناس های نمک خور نمکدون شکن. هم ایران پل ارتباطیه براشون ،هم میاند تو ایران پول در میارند ، هم ایران بهشون همه چی میده ! حالا شدن غده سرطانی برا ایران.
    • منصوری IR ۰۱:۰۷ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۲
      0 0
      طالبان واقعیتی ست در افغانستان وبهتر از اشرف غنی باج خور اگر خطا کرد سرکوب میشود اگر دوستی کرد؟میتوان روابط برادرانه ونزدیکی داشت ،بی جهت چرا جنگ؟