سه‌شنبه ۲ مهر ۱۳۸۷ - ۰۵:۴۴
۰ نفر

کریم اعظمی: انتظار حسین هدایتی برای رسیدن به باشگاه پرسپولیس چندان طولانی نبود.

 این  فرد ثروتمند که فصل گذشته با استفاده از علی پروین به عنوان همه‌کاره باشگاه استیل‌آذین، به فوتبال ایران معرفی شد، پس از عدم صعود تیمش به لیگ‌برتر می خواست  از تصمیمی که برای هزینه کردن در فوتبال گرفته بود منصرف شود، ولی هدایتی از سوی سازمان تربیت بدنی به عنوان یکی از اعضای هیأت‌مدیره پرسپولیس انتخاب شد و چند روز پیش هم حکم ریاست هیأت‌مدیره را دریافت کرد.

هدایتی در حالی فعالیتش را در این باشگاه آغاز کرد که اکثر هزینه‌های باشگاه از جمله جذب ستاره‌های لیگ‌برتر در فصل نقل‌وانتقالات برعهده او بود و هزینه‌های میلیاردی هدایتی باعث شد تا بحث واگذاری سهام پرسپولیس به این مدیر ثروتمند مطرح شود و حتی خودش هم تأکید کرد که از این موضوع استقبال می‌کند. حتی می‌گویند که هدایتی مخالف است تا باشگاه حمایت‌کننده مالی داشته باشد و می‌خواهد خودش تمامی هزینه‌ها را تقبل کند.

 هدایتی: من فقط حامی هستم

حسین هدایتی با انتقاد از انتشار برخی اخبار نادرست پیرامون حضور او در باشگاه پرسپولیس می‌گوید: «یکبار برای همیشه تاکید می‌کنم که چه سهام باشگاه به بنده واگذار شود و چه نشود، تا زمانی که زنده‌ام به عنوان یک حامی در خدمت پرسپولیس خواهم بود.»
رئیس هیأت‌مدیره باشگاه پرسپولیس ضمن بیان این مطلب از انتشار اخبار غلط و نادرست مبنی بر قطع کمک مالی‌اش به باشگاه پرسپولیس انتقاد کرده و می‌گوید: «متاسفم که خبرهایی را در برخی رسانه‌های ورزشی می‌خوانم که به هیچ عنوان صحت و سندیت ندارد و تنها ساخته ذهن  کسانی است که نمی‌خواهند این باشگاه سروسامان بگیرد.»

هدایتی ادامه می‌دهد: «در پاسخ به کسانی که عنوان کرده‌اند بنده کمک‌های مالی‌ام به باشگاه را قطع یا آن را منوط به واگذاری سهام کرده‌ام باید بگویم که طی 24 ساعت گذشته 250 میلیون تومان برای تسویه حساب 70 درصد پیش‌پرداخت مربی برزیلی و تهیه مسکن یک ساله این مربی و تمامی بازیکنان خارجی و مجتبی شیری پرداخت کرده‌ام. به نظر شما آیا این کمک‌ها  با اخباری که منتشر می‌شود همخوانی دارد؟»

وی با بیان اینکه از خبرنگاران و رسانه‌های ورزشی می‌خواهم اجازه دهند در فضایی آرام و به‌دور از حاشیه‌های مرسوم به باشگاه پرسپولیس کمک کنم، می‌گوید: «همانطور که از روز اول هم اعلام کردم بنده به عنوان یک هوادار و عاشق پرسپولیس برای کمک به این باشگاه آمده‌ام و در حالی که می‌توانم سرمایه‌ام را در امور دیگری هزینه کنم اما به فوتبال آمده‌ام و از همه رسانه‌های ورزشی می‌خواهم در این راه به ما کمک کنند تا پرسپولیس و سایر باشگاه‌های دیگر بتوانند با آرامش و به دور از هر‌گونه مشکلات مالی به شکوفایی فوتبال کمک کنند.

بازهم تاکید می‌کنم که چه سهام باشگاه به‌بنده واگذار شود و چه نشود تا زمانی که زنده هستم به عنوان یک حامی پرسپولیس در کنار اعضای هیأت‌مدیره و سایر مسئولان خواهم بود و تلاش خواهم کرد برای این باشگاه منشاء خدمات مثبت باشم.» وی که از انتشار اخبار غیر‌واقع مبنی بر اختلاف با مصطفوی یا قطع کمک‌های مالی‌اش به خاطر واگذار نشدن سهام ناراحت است، می‌گوید: «از رسانه‌ها می‌خواهم که زمینه را به گونه‌ای فراهم نکنند که سایر دوستان بنده هم که خواهان حضور در فوتبال و کمک به تیم‌های بزرگ هستند از این کار منصرف شوند.»  وی ضمن تکذیب هرگونه اختلاف با داریوش مصطفوی ادامه می‌دهد: «چنین خبرهایی به هیچ وجه صحت ندارد و بنده در کمال دوستی با ایشان تا زمانی که مدیرعامل باشگاه باشند با تمام وجود از وی حمایت خواهم کرد.

بنده بازهم می‌گویم چه سهام واگذار شود و چه نشود، تا زمانی که مسئولان بخواهند و حضورم مثبت و موثر باشد، تحت هر عنوانی در خدمت باشگاه پرسپولیس خواهم بود و از هیچ کمکی دریغ نخواهم کرد. صحبت‌هایی هم که این روزها در مورد اختلاف با مصطفوی و سایر مسئولان مطرح می‌شود صحت ندارد و زاییده فکر برخی دوستان است که دلشان به حال پرسپولیس نمی‌سوزد.»

  هاشمی: سهام را به فرد نمی‌دهیم

هرچند هدایتی نمی‌خواهد به بحث خرید سهام پرسپولیس حساسیت نشان دهد ولی او همچنان در تلاش است تا به هدفش برسد. البته معاون سازمان تربیت‌بدنی در مصاحبه‌ای با ایسنا تاکید کرده که سهام پرسپولیس به فرد واگذار نمی‌شود.  کیومرث هاشمی به خبرهایی مبنی بر واگذاری باشگاه پرسپولیس به افراد خاصی اشاره کرده و می‌گوید: «چند وقتی است که خبرهایی مبنی بر واگذاری باشگاه پرسپولیس به افراد خاص  مطرح شده است که صحت ندارد، اصولا باشگاه‌های استقلال و پرسپولیس به دلیل شرایط خاصی که دارند امکان واگذاری آنها به افراد خاص وجود ندارد. برای واگذاری این باشگاه‌ها باید همه جوانب را در نظر گرفت و پس از بررسی‌های مطالعاتی و کارشناسانه، راهکارهای لازم برای واگذاری را تعریف کرد تا اگر قرار است این باشگاه‌ها واگذار شوند دچار مشکل نشویم.»

از چند ماه پیش که بحث واگذاری سهام پرسپولیس به حسین هدایتی مطرح شد، امیر عابدینی مدیرعامل سابق این باشگاه چهره‌ای معترض از خود نشان داد و در این مورد بارها علیه رئیس فعلی هیأت‌مدیره پرسپولیس مصاحبه کرد.

او در تازه‌ترین حرف‌هایش می‌گوید: «به هدایتی گفتم کاری که انجام می‌شود خلاف است و یک روز قانون جلوی شما را می‌گیرد. ما یک شرکت پرسپولیس داریم و یک موسسه پیروزی که در بحث آنها تقدم و تأخر وجود دارد. شرکت پرسپولیس قبل از موسسه پیروزی به ثبت رسیده و غفوری‌فرد در آن زمان پرسپولیس را به عده‌ای واگذار کرده بود که آن را اداره کنند. آن زمان پیروزی دست بنیاد مستضعفان بود که این بنیاد اسم این موسسه را تغییر داد و با یک ورق کاغذ آن را به سازمان تربیت‌بدنی برگرداند.»

عابدینی ادامه می‌دهد: «پس از آن آقایان عباس انصاری‌فرد و مهدی منتظرالموعود در قراردادی این موسسه را به ما واگذار کردند. غفوری‌فرد با این انتقال موافقت کرد، بعد به ثبت‌ شرکت‌ها رفتیم و با نام پیروزی سهام آن به صاحبان جدید آقایان محلوجی (70درصد)، من (25 درصد) و عباس انصاری‌فرد (5 درصد) واگذار شد.»

عابدینی تأکید می‌کند: «ما صاحب پرسپولیس هستیم و برای آن سند هم داریم. شرکت پرسپولیس متعلق به ما است و آقایان نمی‌توانند شرکتی به نام پرسپولیس را تشکیل دهند. مدت‌ها سکوت کردیم ولی حالا که می‌خواهند باشگاه را به بخش خصوصی بدهند باید بنشینند و با ما مذاکره کنند. پرسپولیس دراختیار من است و مدارکش هم به اسم من است که در ثبت شرکت‌ها موجود است، پس با این شرایط هدایتی برای خودش حرف می‌زند.»

عابدینی می‌گوید: «حکمیت خود علی‌آبادی را هم قبول می‌کنم زیرا حکم که نباید به من پاسخ بدهد بلکه باید به خدا پاسخ بدهد. علی‌آبادی بهتر می‌داند که پرسپولیس متعلق به من است و حتی فائقی زمانی که مدارک ما را دید گفت که به شما ظلم کردیم. علی‌آبادی هم آدمی نیست که بعد از دیدن مدارک و مستندات، عکس آن نظر بدهد.»

عابدینی در پایان تأکید می‌کند‌: «اگر سهام به بخش خصوص واگذار شود صددرصد اقدام می‌کنیم و شکایت خواهیم کرد. برای پرسپولیس یک بار به زندان رفتم و باز هم می‌روم. ضمن اینکه در آن زمان چهل میلیون تومان از صنایع و معادن به پرسپولیس کمک کردیم و به دادگاه رفتیم و یک شب هم بازداشت شدیم.»

کد خبر 64046

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز