نماینده مردم رفسنجان و انار در مجلس شورای اسلامی با انتقاد از سودهای آنچنانی در نظام بانکی، گفت:‌ بانک‌ها زندگی مردم را مختل کرده‌اند و تولیدکنندگان را به سمت ورشکستگی کشانده‌اند.

حسین جلالی

به گزارش همشهری‌آنلاین به نقل از فارس، حسین جلالی نماینده مردم رفسنجان و انار در مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز مجلس و در تذکر شفاهی خطاب به وزارت نیرو اظهار داشت: درخواست داریم مواد ۲۷ و ۲۸ قانون جامع آب اصلاح شود تا مسأله تأمین آب کشاورزی حل شود چرا که بسیاری از باغات پسته رفسنجان در حال نابودی است.

وی همچنین با اشاره به قیمت خشکبار و مشکلات صادرات آن تصریح کرد: چقدر خشکبار در قالب ارز نیمایی و پیمان‌سپاری ارزی صادر می‌شود؟ این مسأله را استثنا کنید تا مشکلات صادرات خشکبار حل شود.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس در ادامه با بیان اینکه بانک‌ها امروز زندگی مردم را مختل کرده‌اند و تولیدکنندگان را به سمت ورشکستگی سوق داده‌اند تأکید کرد: بانک مرکزی معضل سودهای آنچنانی را حل کند.

جلالی همچنین به مسأله سند آمایش سرزمین اشاره کرد و گفت: این مسأله هنوز حل نشده است و هر کسی که صدایش بلندتر باشد برای شهر و استانش امکاناتی مثل فرودگاه می‌گیرد.

وی افزود: در یک استان سه اورژانس هوایی اختصاص می‌دهند در حالی که یک استان دیگر حتی یک اورژانس هم ندارد.

نماینده مردم رفسنجان و انار در مجلس شورای اسلامی تأکید کرد: دولت کمک کند تا مسأله سند آمایش سرزمین نهایی شود و توزیع امکانات نیز عادلانه صورت گیرد.

کد خبر 640333

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 9
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • emad IR ۱۲:۲۸ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۹
    5 0
    متاسفانه مردم بيچاره اي هستيم كه بخاطر ندانم كاري عده اي بي مسئوليت و ناكارآمدي آنها ، بايد عذاب بكشيم و تاوان اشتباهات آنها را بدهيم.
  • IR ۱۶:۰۷ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۹
    4 2
    هر چیزی قانون و ارزشی دارد وقتی وامی می گیرید باید جوابگو باشید در ایران هر کس وامی می گیرد فراموش می کند باسد جوابگو باشد با خرحهای بی خودی هدر می دهند بعد تقصر را به گردن بانکها می اندازند
  • محسن IR ۱۸:۲۴ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۹
    3 3
    بیچاره بانکها لطف میکنند وام میدهند خوب بابا ازاول اگه نمیتونی قسط بدی بیخود میکنی میری وام میگیری که بمونی توش برو بازار وگیر نزول خورها بیفت تا ببینی یه من ماست چقدر کره داره
    • IR ۱۸:۳۸ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۹
      5 2
      بانک خودش اصل نزول خور هستش باز صد رحمت به نزول خورهای بازار
    • علی IR ۱۸:۴۰ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۹
      4 1
      شما که توهین میکنی حتما از وام گیرنده گان تریلیاردی با درصد کم هستی بیا جایگزین ملت عادی باش وبیست میلیون وام تقاضا کن با درصد بیست وچهار و سند وسفته ودو کارمند ضامن وام بگیر آنموقع از بانک‌ها حمایت میکنی به هیچ وجه ،،، بانک‌های ما به تمام عیار ربایی هستند،،،
  • IR ۱۸:۴۴ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۹
    1 2
    والله بانكهاي بدبخت كاري ندارن .اين خودرو سازان خونمون را كردن توشيشه
  • ناشناس IR ۱۱:۳۲ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۰
    2 0
    من موندم که هر وقت به در بسته میخورن این دولت و مجلس یقه بانکهارو میگیرن .اخه یکی نیست بگه کی بانها رو درست کرده .درستور العمل های بانک رو کی وضع میکنه کی مدیر عاملشو انتخاب میکنه ووووو.خود دولت و مجلس اینها رو وضع و انتخاب میکنه .اون مدیر عامل هم کارهای شما رو داره انجام میده .دیگخ چه حرفی دارید به مردم بزنید .بس کنید اشتباه خودتونو به گردن کسی نندازید .اگه راست میگید قانونی وضع کنید به بانکهاابلاغ کنید وام 2درصد و بدون ضامن بدن .بانکها هم از خداشونه به این مردم بدن مگه سود این وامها شخصیه همش داره به جیب دولت میره .حالا اون اقای نماینده واقعا بر چه اساسی این حرف رو میزنه خدا میداند و بس
  • علی IR ۱۱:۵۱ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۰
    3 0
    الان نرخ شورای پول و اعتبار18% و در صورتی که نرخ تورم رسمی بالا40% است.یعنی هرکس وام از بانک ها میگیره حداقل22% سود میبره در واقع بانک و سپرده گذاران بانک ها زیان میدهند.
  • IR ۰۹:۰۲ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۱
    0 0
    بانک های حرام خور ............. آقای نماینده انتظار نداری که مردم مشکل رو حل کنند ؟ پس اونجا چیکار میکنی ؟