سخنگوی دولت با بیان اینکه ما تقریبا به ۱۰۰ روزگی دولت رسیده‌ایم، گفت: البته دولت سیزدهم الزام قانونی برای ارائه گزارش عملکرد ۱۰۰ روزه‌ ندارد.

علی بهادری جهرمی سخنگوی دولت شد

به گزارش همشهری‌آنلاین به نقل از مهر، علی بهادری جهرمی سخنگوی دولت صبح امروز (سه‌شنبه) در اولین نشست خبری خود با بیان اینکه ما تقریبا به ۱۰۰ روزگی دولت رسیده ایم و شنبه آتی موعد ۱۰۰ روزه دولت سیزدهم است و باید ببینیم در این مدت چه گام‌هایی برداشته شد، گفت: البته دولت الزام قانونی برای ارائه گزارش عملکرد ۱۰۰ روزه‌ ندارد اما مطالبات عمومی و رسانه ای، دولت را موظف به تشریح و پاسخگویی می کند.

وی با طرح این پرسش که دولت در این سه و ماه و ۱۰ روز چه کرده است؟، افزود: برای ارزیابی باید به دوران قبل از ۱۰۰ روز بازگشت تا دانست دولت به اجمال چه کرده‌است. شهریور ماه معضل اساسی مردم و شرایط ناشی از کرونا بود که دو سال است حاکم بر شرایط زندگی همه ما شده است. ما شاهد آمار گسترده ای از عزیزان از دست رفته بودیم. آماری که تلخی زیادی برای شهروندان به همراه داشت.

سخنگوی دولت تصریح کرد: باید تلخی از دست دادن هم وطنان خود، تلخی نبود داروها و کالاهای اساسی و نبود واکسن را اضافه کنیم. صنوف مختلف برای واکسن صف کشیده بودند و برای دسترسی به واکسن وحفاظت از خود با یکدیگر رقابت داشتند.

بهادری جهرمی افزود: علی رغم تلاش دولتمردان سابق مردم در دسترسی به سرم عادی مضیقه داشتند. آزادی های عمومی به شدت کاهش پیدا کرده بود و ممنوعیت تردد داشتیم. کرکره ها بسته شده بود و مردم تلخی فشار اقتصادی هم می چشیدند.

وی خاطرنشان کرد: حتما مدیران سابق دغدغه مردم را داشتند و تلاش هایی هم انجام دادند، اما با این شرایط دولت کار را تحویل گرفت و امروز فردی در کشور استرس دسترسی به واکسن ندارد و در سریع ترین زمان و نزدیک ترین مکان میتواند به آن دسترسی پیدا کند. امروز دیگر تردد شبانه ممنوع نیست و آمار تلفات ما به زیر ۱۰۰ نفر رسیده و ما ۷ برابر بیشتر می توانیم به حفظ جان عزیزان خود امید داشته باشیم.

سخنگوی دولت با بیان اینکه امروز سبدهای کالا با احترام درب منازل تحویل داده می شود، گفت: مردم با سفارش اینترنتی مرغ، تخم مرغ و برنج و روغن می‌توانند آنها را درب منازل تحویل بگیرند. رئیس جمهور پیش از نشستن بر کرسی دولت ورود واکسن به کشور را آغاز کرد.

بهادری جهرمی اضافه کرد: سرعت تزریق واکسن کرونا ۴۰ برابر شده و مردم می‌توانند طعم خوش میهمانی‌های دور همی را راحت‌تر بچشند، علاوه بر آن کادر درمان نیز می‌توانند نفسی بکشند و روحیه تازه کنند؛ فشار کاری کادر درمان کاهش پیدا کرده و مضاعف بر آن دیگر مشکل مطالبات معوق را ندارند. امروز همچنین فرزندان ما طعم شیرینی حضور در ورزشگاه‌ها را می‌چشند.

وی بیان کرد: این موارد نتایج کار بخش خاصی از دولت نیست و همه دست به دست هم دادند تا این اهداف محقق شدند، البته همه این اقدامات بدون استقراض از بانک مرکزی  انجام شده است که محصول تلاش و کار شبانه‌روزی است؛ اینها موفقیت دولت نیست بلکه موفقیت دولت و مردم است.

سخنگوی دولت با تاکید براینکه استمرار این شرایط منوط به همکاری مردم و رسانه‌ها است، گفت: اگر در تمام حوزه‌ها الگوی همدلی دولت، مردم و رسانه‌ها را داشته باشیم نتیجه موفقیت آمیز خواهد بود. امروز در حوزه سیاست داخلی، مردم ما دولتمردان را در کنار خود می‌بینند و خیالشان راحت است که مقامات عالی دولتی در کوتاه‌ترین زمان ممکن، از نزدیک و در صحنه به ارزیابی مسائل خواهند پرداخت و مسائل را صحت‌سنجی می‌کنند.

بهادری جهرمی تاکید کرد: امروز مردم عالی‌ترین مقام کشور پس از رهبرانقلاب را در کنار خود می‌بینند. امروز مردم امیدوار و مطالبه‌گر هستند. امروز دیوار میان مردم و مسئولان دولت شکسته شده است و در بازدیدها دیگر شاهد تشریفات زائد نیستیم؛ دیگر آمارسازی و گزارش‌سازی‌ها رئیس جمهور را فریب نخواهد داد.

وی با اشاره به نزدیکی سالروز تصویب قانون اساسی، گفت: امروز به تصمیمات شورایی رسیده ایم و دیگر تصمیم گیری ها شورایی انجام می‌شود و قرار است با کارشناسان موضوعی تحقق باید و این باعث می شود خود مردم راهی برای حل مشکلات بیایند. امروز دولتمردان با پشتوانه کارشناسی در صحنه، تصمیم گیری می کنند. 

سخنگوی دولت بیان کرد: در حوزه دیپلماسی، تصور این بود که بحران کرونا پاسخی بیرون از مرزها دارد در حالی که امروز با دیپلماسی فعال خارجی دیگر با کمبود واکسن مواجه نیستیم بلکه شاهد انبارهای انبوه واکسن و انتظار برای مطالبه واکسن مردم هستیم. بدون استقراض بانک مرکزی و با فروش بهتر نفت و دیپلماسی فعال خارجی محقق شده است.

بهادری جهرمی با بیان اینکه شاهد اکو و شانگهای و دیپلماسی فردی رئیس‌جمهور هستیم،افزود: با این تفاسیر اگر قرارداد دو روز پیش در اکو نبود، علاوه بر قطعی برق که سابق بر این رخ می داد باید نگران قطعی گاز هم می بودیم اما در این سفر تدابیر لازم برای جلوگیری از این امر اتخاذ شد. 

وی خاطرنشان کرد: ما در گمرک، رکوردهای روزانه صادرات و ترخیص کالا را دو مرحله شکسته ایم. بحران افغانستان در منطقه، بحران ساده‌ای نبود که دولت با تدبیر و مدیریت از کنار آن گذشت و در طول همین سه ماه، بیش از ۲۰ سند بین المللی با سایر کشورها امضا کردیم و بیش از ۱۰۰ گفتگو و ملاقات تلفنی با مقامات عالی کشورها داشتیم. 

سخنگوی دولت با تاکید بر اینکه دیپلماسی خارجی ما امروز منفعل نیست، تصریح کرد: کشورهای دیگر پیام فعال شدن دیپلماسی خارجی ایران را دریافت کردند. در کنار این اخبار امروز ما خبر فعال شدن ورود گردشگران خارجی و صدور ویزا برای آنها را شاهد هستیم و این مسائل دارد به مسیر عادی خود باز می گردند. 

بهادری جهرمی اظهار داشت: اگر مردم و پس از آن رسانه ها و پس از همه اینها دولت، در کنار هم جمع شوند هیچ گره‌ای نخواهد بود که با همت آن ها باز نشود.

وی با اشاره به اینکه نشاط دارد به جامعه باز می گردد و اگر دست به دست هم دهیم اهداف و آرمان های جدی ما در کوتاه مدت قابل وصول خواهد بود،افزود: در هفته آینده گزارش های مستمر و مفصلی نسبت به عملکردهای تفکیکی بخش های مختلف خواهیم داشت. 

سخنگوی دولت اظهار داشت: برای مثال تدوین سند تحول دولت کار ساده ای نبود که از ابتدای تشکیل دولت شروع شده بود و شامل ۳۷ بند می شود. در حوزه فعال شدن حیاط هیئت دولت، اولین خواسته من پس از حضور در دولت، بازگشایی آن بوده است.

بهادری جهرمی افزود: اولین جلسه شورای اطلاع رسانی برگزار شد و مقدمات حضور و پاسخگویی وزرا فراهم شده است و حتما از نظرات و دیدگاه هایی که بیان شد در آینده استفاده خواهد شد. 

وی با بیان اینکه دولت رسانه را بخشی از خود می داند که برای شناخت مسائل اساسی و انعکاس نظرات مردم به آن کمک می کند،افزود: امروز شرایط کشور به گونه ای نیست که بخواهیم درگیر حواشی شویم. اگر رسانه ها برای تمرکز در مسائل اساسی در کنار سخنگوی دولت باشند، دولت می تواند مسئولان را به پاسخگویی موظف کند. 

سخنگوی دولت در پایان گفت: سخنگوی دولت پل ارتباطی مسئولان و مردم و نماینده افکار عمومی در جلسات دولت خواهد بود. خواهش من این است که رسانه ها در حد توان نیازهای اصلی مردم را مطالبه جدی خود قرار دهند و کمک کار دولت باشند.

کد خبر 640325

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دولت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 4
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • IR ۱۲:۴۹ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۹
    8 0
    ملزم به گزارش صد روزه نیستید چون دستاوردی جز گرانی بیشتر نداشتید
  • علی IR ۱۳:۳۸ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۹
    8 0
    حالا یکم از افزایش قیمت ها هم می گفتید و وضعیت بورس و....
  • ناشناس IR ۲۳:۱۷ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۹
    4 0
    گرانی وتورم بسیاربیشترشده است،موردمثبتی وجودندارد
  • ایرانی US ۰۴:۱۰ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۰
    3 0
    یه فردی بهتر رو سخنگو میکردید امیدوارم نشر دهید