امروزه وسایل و دستگاه‌های گرمایشی زیادی وجود دارد که در بازار عرضه می‌شوند معمولا اکثر افراد آپارتمان‌نشین به خصوص آن‌هایی که ساکن کلانشهرهای بزرگ هستند از پکیج‌های دیواری که امروزه جزء لوازم خانگی محسوب می‌شوند استفاده می‌کنند.

رایج ترین مشکلات پکیج دیواری و نحوه برطرف کردن آن.png

این نوع پکیج‌ها سیستم گرمایشی هستند که برای گرم کردن آب مصرفی می‌توان از آن‌ها استفاده کرد همچنین از این پکیج‌ها به جای موتورخانه‌های مرکزی استفاده می‌کنند که علاوه بر تامین آب گرم دارای ویژگی‌هایی از جمله ایمنی بالاتر، مصرف سوخت کمتر، بازدهی و راندمان بالاتر و همچنین اشغال نکردن بخشی از فضای خانه مورد استفاده عموم قرار گرفته است.

همه ما می‌دانیم که استفاده از انواع دستگاه‌های گرمایشی دارای یک سری محاسن و معایب می‌باشند همان‌طور که در بالا به محاسن پکیج‌های دیواری اشاره کردیم مسلماً این پکیج‌ها دارای یک سری معایب هم می‌باشند.

اغلب ما به گوش‌مان خورده که می‌شنویم پکیج‌های دیواری از کار می‌افتند یا به خوبی کار نمی‌کنند و عملکرد درستی ندارند. اما به این نکته توجه کنیدکه پکیج‌های دیواری دارای سیستم‌های پیچیده هستند که ممکن است یکی از قطعات این پکیج‌ها خراب و از کار افتاده شود.

هرساله مصرف کنندگان به دلیل مشکلات رایج پکیج دیواری هزینه‌های زیادی را صرف تعمیر پکیج می‌کنند که این پکیج‌ها عملکردی درست در گرم کردن آب مصرفی داشته باشند.

 در این مطالب قصد داریم شما را با انواع پکیج‌های دیواری و رایج‌ ترین مشکلات پکیج دیواری و همچنین نحوه برطرف کردن این مشکلات آشنا کنیم و با اشاره به چند نکته ساده اما ضروری به عملکرد این سیستم‌های گرمایشی کمک کنیم. شما با رعایت کردن نکاتی که در این مطالب می‌خوانید می‌توانید در هزینه‌های تعمیر پکیج هم، صرفه جویی به عمل‌آورید.

انواع پکیج های دیواری

رایج‌ترین مشکلات پکیج دیواری و نحوه برطرف کردن آن

  • پکیج گاز سوز
  • پکیج برقی

هرکدام از این موارد خود دارای محاسن می‌باشند اما در اینجا لازم به ذکر است که پکیج‌های دیواری چه از نوع برقی و چه از نوع گازسوز به دو شکل تک مبدل و دو مبدل در بازار تولید می‌‍‌شوند.

اگر چه ممکن است سرویس پکیج  دو مبدل دارای هزینه بیشتری باشد ولی این سرویس کارکرد و طول عمر بیشتری نسبت به تک مبدل دارد.

و اما یکی از مشکلات رایج پکیج‌های دیواری که ممکن است سیستم گرمایشی  را از کار بیندازد و متوقف کند فشار بار است فشار بار هر پکیج دیواری درجه استاندارش ۵/۱ است اگر این درجه به صفر برسد این امر باعث خاموش شدن پکیج های دیواری می‌شود پس درجه فشار بار یک امری ضروری در پکیج های دیواری است که در صورت چنین مشکلی باید سعی در بالا بردن درجه فشار بار کنیم.

اما فشار بار فقط یکی از مشکلاتی است که برای این سیستم‌های گرمایشی ممکن است پیش بیاید، ما در اینجا دیگر مشکلات این سیستم‌های گرمایشی را بیان می‌کنیم.

رایج ترین مشکلات پکیج های دیواری

  • خاموش شدن
  • گرم نشدن رادیاتورها
  • کم بودن درجه فشار بار
  • روشن شدن به صورت انفجاری
  • گرم نکردن آب
  • سر و صدایی بیش از اندازه
  • عدم دمای ثابت آب (گرم و سرد شدن)

اگر شما با این مشکلات رو به رو شدید اولین و مهم‌ترین کار این است که معنی کدهای خطایی را که بر روی پکیج ظاهر می‌شود بدانید. پکیج ها در بازار به صورت دیجیتال و آنالوگ عرضه می‌شوند که با دانستن کدهای خطا می‌توانید راحت‌تر به مشکلات پکیج‌ها رسیدگی کنید.

بیشتر این مشکلات در فصل‌های سرد مانند پاییز و زمستان رخ می‌دهد جهت جلوگیری از بروز مشکلات و خرابی‌ پکیج‌های دیواری به این نکات نوجه کنید:

  • سعی کنید از پکیج‌های دیواری در دمای ۶۰ درجه استفاده کنید.
  • استفاده از صافی در قسمت شلنگ رادیاتور ها یکی دیگر از موارد ضروری است.
  • در صورت نیاز و در مواقع ضروری شیر آب گرم را به صورت طولانی باز کنید  زیرا سیستم گرمایشی فعالیت‌های خود را رها کرده و به گرم کردن آب مصرفی می‌پردازد و این امر باعث فرسوده شدن پکیج می‌شود.
  • شست و شو هر ۳ سال یک‌بار رادیاتورها و استفاده از ضد یخ جهت جلوگیری از زنگ‌زدگی رادیاتورها
  • استفاده از یک رسوب زدایی مغناطیسی که دارای قدرت جذب بالا رسوب باشد.

رایج‌ترین مشکلات پکیج دیواری و نحوه برطرف کردن آن

در این مطالب مشکلات رایج پکیج دیواری و همچنین ذکر چند نکته جهت جلوگیری از بروز این مشکلات را برای شما بیان کردیم امیداریم این مطالب برای شما سودمند و مفید باشد در صورتی که بهترین پکیج را خریداری کردید و قصد، نصب پکیج دیواری در منازل مسکونی خود را داشتید می‌توانید از تیم تخصصی و حرفه‌ای زرین سرویس جهت نصب یا مشاوره برای مشکلات پیش‌آمده در پکیج دیواری کمک بگیرید.

کد خبر 640289

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار بازار

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha