مجموع نظرات: ۰
سه‌شنبه ۹ آذر ۱۴۰۰ - ۱۰:۵۵
۰ نفر

واژه کرتین وال در معنای لغوی یعنی دیوار پرده‌ای، این دیواره‌ها در حالت کلی نوعی سیستم پوشش‌دهنده غیر سازه‌ای هستند که موجب کاهش بار مرده وارده بر ساختمان می‌شوند.

اجرای نمای کرتین وال در تهران

اجرای نمای کرتین وال در تهران به زیر شاخه های فراوانی تقسیم بندی شده است که از جمله مهمترین آنها می توان نمای کرتین وال فیس کپ، نمای کرتین وال نیم فیس کپ، نمای کرتین وال فریم لس یوچنلی و نیز نمای کرتین وال فریم لس استپ یونیت اشاره نمود. جالب است که بدانید هر یک از این نما ها دارای قابلیت ها و مزیت های مخصوص به خود می باشند که بسته به نوع پروژه، سلیقه طراحان و مکان استفاده از آنها در انواع پروژه های ساختمانی کاربرد دارند.

پروسه ساخت کرتین وال

همانطور که میدانید اجرای نمای کرتین وال در تهران بسیار گسترش یافته و در اصل بر روی نمای ساختمان به عنوان دیواره ثانویه قرار می گیرد که یکی از تاثیرگذار ترین مسائل در زیباسازی ساختمان بوده و جلوه ویژه ای به آن می بخشد. این نکته قابل ذکر است که کرتین وال به منظور بالا بردن میزان استحکام و مقاوم سازی بنای ساختمان مورد استفاده قرار نمی گیرد. در واقع کرتین وال به عنوان وسیله ای محافظتی در برابر فشار های خارجی عمل کرده و قادر است بر میزان ایمنی ساختمان بیافزاید.

در ساختمان هایی با ارتفاع بالا که بیشتر در معرض شرایط جوی و تابش مستقیم خورشید قرار می گیرند، می توان از کرتین وال استفاده نمود که علاوه بر افزایش سطح ایمنی ساختمان، بر زیبایی آن نیز می افزاید.

اجرای نمای کراتین وال در تهران

اجرای نمای کرتین وال در تهران

در واقع اجرای نمای کرتین وال در تهران به عنوان یک نمای خشک شناخته شده و برای بار اول در المان طراحی و ساخته شد. در این نوع نما، در قسمت های جلویی ساختمان، شاسی و لامل هایی قرار می گیرند. بر روی این شاسی و لامل ها شیشه هایی قرار گرفته است که وزن آنها هیچ تاثیری بر روی وزن سازه ندارد. امروزه طراحی و اجرای نمای کرتین وال در تهران در سازه های جدید بسیار پرکاربرد می باشد. در این سازه ها، لامل ها اغلب از جنس آهن، آلومینیوم یا چوب هستند که از دو جهت افقی و عمودی بر روی سازه قرار می گیرند و در نهایت صفحات شیشه ای بر روی آنها نصب می گردند.

هزینه اجرای نمای کرتین وال در تهران

این نما در اصل حالت صنعتی داشته و یکی از زیبا ترین و مدرن ترین مدل هایی می باشد که در سازه های در حال ساخت بسیار مورد استفاده قرار می گیرد. اجرای نمای کرتین وال در تهران در قیمت های متنوعی و متفاوتی صورت می گیرد. به عبارتی دیگر قیمت اجرای این نمای ساختمانی، به نوع اجرا و انتخاب نوع نمایش بستگی دارد که در این میان، کیفیت آنها نیز باعث ایجاد اختلاف در قیمت های اجرایی می شود. هزینه خرید و اجرای نمای کرتین وال در تهران متناسب با مدل آن، مانند استیک و یونیتایز، همچنین بسته به داخلی و خارجی بودن آنها و پرفیل و اکسسوری های آنها، متفاوت می باشد.

در حالت کلی هزینه تهیه کرتین وال استیک بسیار کمتر از یونیتایز می باشد، این در حالی است که سرعت نصب و راه اندازی یونیتایز بیشتر از استیک بوده، در نتیجه سرعت نصب بالا و کاهش هزینه های پروژه از دیگر مزیت های این مدل کرتین وال می باشد. 

مزیت های استفاده از نمای کرتین وال

براساس مطالب ذکر شده در بالا، اجرای نمای کرتین وال در تهران بسیار گسترش یافته و به دلیل قابلیت هایی که نمای کرتین وال دارد، ویژگی های به خصوصی به سازه می بخشد. در این بخش از مقاله به بررسی بخشی از مشخصات و ویژگی های اجرای نمای کرتین وال در تهران پرداخته شده است که به شرح زیر می باشند؛

۱.   کاهش وزن سازه و سبک سازی ساختار آن

۲.   بالا بودن سرعت اجرایی در ساختمان

۳.   قابلیت ترکیب آن با دیگر پوشش های نمایی موجود در بازار

۴.   جلوگیری از مصرف بی رویه انرژی

۵.   زیباسازی نمای ساختمان در شب و روز

۶.   کاهش میزان نگهداری و بهره برداری

۷.   افزایش راحتی و آسایش ساکنین ساختمان

۸.   بهترین عایق رطوبتی و حرارتی

۹.   جلوگیری از ایجاد آلودگی صوتی در فضای داخلی ساختمان

اجرای نمای کراتین وال در تهران (2)

تاریخچه نمای کرتین وال

نمای کرتین وال مانند نمای اسپایدر، که نوع نمای مدرن از جنس شیشه می باشد، بوده و مصالح مورد نیاز جهت تهیه و ساخت آن به طور کلی از شیشه و آلومینیوم استفاده می شود. اولین باری که از این نوع نمای ساختمانی استفاده شد، قرن ۱۹ میلادی بود که تا پیش از آن نما های ساختمان، تنها نقش تکیه گاه و در واقع نوعی باربر را برای سازه ایفا می کردند. همین امر موجب می شد که کسی از نما های ساختمانی از جنس شیشه استفاده نکند.

سپس با گذشت زمان و انقلاب صنعتی، مهندسان با استفاده از ستون های باربر درونی، فشار وزنی که بر روی نمای ساختمان وارد می شد را کم رنگ تر کردند و با استفاده از ذهن خلاق خود و ایجاد تغییرات گسترده، نمای زیباتری را به ساختمان بخشیدند. در واقع اجرای نمای کرتین وال در تهران در سال های اخیر بسیار محبوب شده، به طوری که امروزه مهندسان و طراحان خلاق و خوش ذوق، با اجرای نمای کرتین وال در تهران و دیگر شهر های کشور، موجب مدرن شدن سازه های ساختمانی و گسترش آنها در مدل های متنوع شده اند.

شرکت کارماوین

شرکت کارماوین یکی نام آشناترین برندها در حوزه انواع پنجره دوجداره ها مانند وین تک و ویستابست و پنجره هافمن میباشد دیگر شرکت های برند در این زمینه فعالیت حرفه ای دارند شرکت طهران وین و پنجره المان است. 

شماره تماس مدیریت شرکت

۰۹۱۲۹۵۱۸۴۵۱

کد خبر 640285

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار بازار

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha