شهردار تهران با اشاره به اینکه شهرداری یکی از چند دستگاه متولی آلودگی هوای پایتخت است، راهکارهای کاهش آلودگی هوای تهران را تشریح کرد.

زاكاني

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از شهر، علیرضا زاکانی گفت: در زمینه رفع آلودگی هوا همه مسئول هستند و شهرداری هم قطعاً در این زمینه مسئول است و وظایفی دارد؛ اما حدود ۲ ماه است که مدیریت شهری را به دست گرفته‌ایم و آلودگی هوای پایتخت میراثی است که از گذشته باقی مانده است.

او با تاکید بر اینکه قطعاً بخشی از سهم رفع آلودگی‌های پایتخت به شهرداری مربوط است، اضافه کرد: اما در این بحث تنها شهرداری مسئولیت ندارد و دیگر دستگاه‌ها نیز در این زمینه مسئولند. به علاوه محیط‌های دیگری نیز در شهر وجود دارند که منجر به آلودگی هوا می‌شوند و این محیط‌ها و مراکز، مسئولان مختلفی دارند.

زاکانی با بیان اینکه شهرداری در بحث رفع آلودگی هوا در ابعاد مختلف می‌تواند اثر گذار باشد،افزود: شهرداری در حوزه حمل و نقل شهری، تنظیم چارچوب و مقررات شهری برای کاهش آلودگی، ایجاد فضای سبز برای مقابله با آلودگی و در دیگر موضوعات کمک کننده به کاهش آلودگی هوا مسئولیت و وظیفه دارد.

راهکارهای شهردار تهران برای کاهش آلودگی هوای پایتخت | زاکانی: درحال تجدید نظر در سیستم حمل و نقل عمومی هستیم

شهردار تهران اضافه کرد: یکی از مشاورین خود را در شهرداری ناظر به زیست‌پذیرتر کردن شهر و کاهش آلودگی هوا تعیین کرده‌ایم.

او ادامه داد: به منظور کمک به کاهش آلودگی هوا و در راستای تجدید نظر در سیستم حمل و نقل عمومی شهر، اولین قرارداد ورود ۵۰ دستگاه اتوبوس برقی به ناوگان اتوبوسرانی شهر منعقد شده است.

شهردار تهران تاکید کرد: برای اینکه بتوانیم سهم خودمان در کاهش آلودگی هوای پایتخت را محقق کنیم، به سمت ایجاد امکانات برقی و هیبریدی در سیستم ناوگان حمل و نقل عمومی حرکت خواهیم کرد.

زاکانی ادامه داد: برنامه ما این است که بتوانیم قواعد و مقرراتی را دنبال کنیم که به ازای آن منشاء‌های آلاینده هوا در تهران به سمت حداقلی برود. به علاوه در تلاش هستیم تا با تعامل با سایر دستگاه‌های کشور نیز شرایط بهتری را برای آب و هوای پایتخت رقم بزنیم.

کد خبر 640188

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهردارى

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 4
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • IR ۱۷:۱۲ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۸
    0 0
    حل الودگی هوا و بحران انرژی یک شبه حل نمیشوند ، بلکه یک فرایند طولانی مدتی هستند به شرطی که پیوسته مستمر باشند . بمانند درخت گردو ، اجداد ما کاشتند ما خوردیم و ما میکاریم تا ایندگان بخورند. حل الودگی هوا بیشتر مستلزم ایجاد یک نوع سیستم حاکمیتی و مدیریتی خاص هست که بخش از ان فقط امکانات هست و بخشی هم تغییرات نوع رفتار اجتماعی هست منظور از تغییر رفتار بطور مثال افزایش استفاده حمل و نقل عمومی پاک(برقی، هیبریدی ،کم مصرف) ، دوچرخه، بجای خودروی شخصی هست. بخش دیگر هم بهره بردن از ابزار تکنولوژی و فناوری هست ، این را زمان با پیشرفت فناوری تسهیل تر خواهد کرد . بخشی هم قانون گزاری و اجرا و برخورد هست بمانند سه قوه ، شهرداری دولت مجلس،پلیس،قوه قضاییه باهم همکاری بکنند.
  • محمد IR ۱۷:۳۲ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۸
    0 0
    با سلام پیشنهاد میگردداداراتی که امکان دور کاری درآنها میباشد،50% ایام کاریشان رادورکاری اعلام نمایندتا با کاهش تردددرشهرآلودگی هوا درشهر تهران کاهش یابد.انشاالله
  • الف پ IR ۰۱:۳۹ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۹
    0 0
    هوای پاک برای همه س .و هوای ناپاک خواه ناخواه همه را درگیر کرده و خواهد کرد.هر کس هر ایده ای داره امیدوارم هر چه زودتر اجرایی بشه.حالا چه با ایجاد فضای سبز چه با راه انداختن وسایل نقلیه برقی چه با بالا بردن کیفیت سوخت مصرفی ماشینها و از همه مهمتر ایجاد و اجرای طرح ترافیک با اصول و برنامه نه اینکه هر کی دوس داشته باشه طرح بخره .با این کار جیب یه سری پر میشه ولی همه درگیر این هوای آلوده میشیم
  • داود CA ۰۶:۵۲ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۹
    0 0
    کی صبح میشه؟!!!!...