پلیس هلند یک زوج مبتلا به کرونای ورودی از آفریقای جنوبی را که از هتل محل قرنطینه گریخته بودند تا از این کشور خارج شوند، بازداشت کرد.

Netherland

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از گاردین این زوج شامل یک زن پرتغالی و یک مرد اسپانیایی، روز جمعه پیش از ممنوعیت پروازها از آفریقای جنوبی به علت شیوع سویه‌ی اومیکرون وارد فرودگاه شیپول آمستردام پایتخت هلند شدند و پس از مثبت شدن آزمایش کرونای یکی از آنها در یک هتل نزدیک فرودگاه ایزوله شده بودند.

این زوج هنگامی که روز یکشنبه بعدازظهر سوار یک هواپیمای دیگر شده بودند تا از فرودگاه شیپول آمستردام به اسپانیا بروند، بازداشت شوند.

سخنگوی نیروی پلیس ملی هلند اعلام کرد که این زوج تقریبا بدون سروصدا و مقاومت کردن از هواپیما پیاده شدند.

این زوج در بیمارستان ایروله شدند و به خاطر زیر پا گذاشتن مقررات قرنطینه هلند تحت تعقیب قرار گرفتند.

در مجموع ۶۲۴ مسافر با دو پرواز شرکت هوایی ملی هلند (کی‌ال‌ام)‌ از شهرهای ژوهانسبورگ و کیپ تاون روز جمعه صبح وارد آمستردام شده بودند.

این افراد برای چهار ساعت درون هواپیماهایش نگه داشتند تا آزمایش ویروس کرونایشان انجام شود. از کسانی که آزمایش منفی داشتند خواسته شد که خودشان را پنج روز در خانه‌هایشان قرنطینه کنند و بعد آزمایش دوباره بدهند و به افرادی که مسافر ترانزیت بودند، اجازه ادامه سفرهایشان داده شد.

۶۱ مسافر از میان این مسافران که آزمایش‌شان مثبت شده بود، با همراهانشان در یک هتل در نزدیکی فرودگاه ایزوله شدند. در ۱۳ نفر از این افراد سویه‌ی اومیکرون شناسایی شد.

وزیر بهداشت هلند از همه افرادی که در روزهای اخیر از آفریقای جنوبی وارد این کشور شده‌اند،خواستند در کوتاه‌ترین زمان ممکن آزمایش کرونا بدهند.

کد خبر 640178

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سرگرمی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha