شهردار تهران گفتک جامعه از یک‌سو به دلیل نبود و فقدان شهید فخری‌زاده دچار خسران می‌شود اما به تعبیر دیگر، او حی و حاضر است و خدمات این شهید به جامعه بعد از شهادتش زیاد است.

علیرضا زاکانی

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از شهر، علیرضا زاکانی شهردار تهران شب گذشته ۷ آذرماه در اولین سالگرد شهادت دانشمند هسته‌ای محسن فخری‌زاده با حضور در خانه این شهید والامقام با خانواده وی دیدار و گفتگو کرد.

شهردار تهران با بیان اینکه فراق این شهید سعید برای همه سخت است، گفت: فراق شهید فخری‌زاده برای خانواده او غیرقابل تصور است، اما شرایط تا زمانی مشخص در دست انسان است و از جایی به بعد دیگر دست انسان نیست.

شهردار تهران با تاکید بر این نکته که تصور این حادثه (شهادت شهید فخری‌زاده) سخت و غیرقابل تصور افزود: زمانی که خداوند بخواهد و اراده کند فردی را بپذیرد، او را به بهترین نحو می‌پذیرد و صبر آن را نیز می‌دهد.

زاکانی با اشاره به گوشه‌ای از خاطرات دوران دفاع مقدس ادامه داد: به یاد دارم در زمان جبهه نزدیک به ۱۵، ۱۶ نفر از رزمندگان شهادت خود را پیش‌بینی کرده بودند و زمانی که در احوالات ‌شرایط شهید فخری‌زاده دقت می‌شود، او همانی است که به نقطه‌ای رسیده بود که دیگر برایش مَنیتی وجود نداشت.

وی تصریح کرد: جامعه از یک‌سو به دلیل نبود و فقدان شهید فخری‌زاده دچار خسران می‌شود اما به تعبیر دیگر، او حی و حاضر است و خدمات این شهید به جامعه بعد از شهادتش زیاد است و ان‌شاءالله با سیدالشهدا محشور باشد و از نعمات الهی بهره ببرد و نیم‌نگاهی نیز به ما داشته باشد.

زاکانی با بیان اینکه عزت، افتخار و هویت خود را از این شهیدان می‌گیریم، گفت: جای شهید فخری‌زاده بسیار خالی و فقدان او سخت است، اما از جایی به بعد خدا فرد را می‌برد زیرا عشق دوطرفه‌ای بین خدا و مخلوق شکل می‌گیرد.

کد خبر 640074

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهردار

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha