دوشنبه ۱ مهر ۱۳۸۷ - ۱۹:۳۹
۰ نفر

همشهری‌آْنلاین: گروه فاخته به سرپرستی رضا موسوی‌زاده و خوانندگی حسین علیشاپور در روزهای 12 و 13 مهرماه در فستیوال موسیقی شهر آستارا خان کنسرت می‌دهد.

موسوی‌زاده که علاوه بر آهنگسازی، نوازندگی تار و سه‌تار گروه را بر عهده دارد، ضمن اعلام این خبر به همشهری آنلاین گفت: در این کنسرت گروه های بزرگی از 30 کشور دنیا حضور دارند که در میان آن‌ها گروه‌های موسیقی از کشورهای حوزه دریای خزر نیز اجرای برنامه دارند.

وی افزود: اگر چه قاعده حضور گروه‌ فاخته در کنسرت ها خارج از ایران، تقلیل گروه به نصف است،‌اما در این فستیوال به صورت کامل دعوت شده و حضور پیدا خواهیم کرد.

وی اعلام کرد : در این فستیوال قطعاتی از ساخته های خودم بر روی اشعار مولوی ، یک قطعه از ساخته های استاد «روح الله خالقی» و دو قطعه از «پژمان پارس مهر» نوازنده سنتور گروه را اجرا می‌کنیم.

موسوی زاده در خاتمه اعلام کرد: به احتمال زیاد کنسرت مستقلی را نیز در شهر مسکو اجرا خواهیم کرد.

گروه فاخته پیش از این هم اجراهایی در ترکیه و کره جنوبی ترتیب داده و اجرای سال گذشته‌اش در تالار وحدت با اقبال عمومی روبرو شده بود.[گروه فاخته؛فراتر از انتظار]

حسین علیشاپور خواننده گروه هم که به تازگی همکاری با گروه فاخته را آغاز کرده است،‌از شاگردان زنده یاد همایون‌پور است و پیش از این هم در جشنواره موسیقی فجر با گروه مشرق و گروهی زیز نظر محسن نفر و گروه دیگری به اجرای برنامه پرداخته بود.[آوازخوانی مکتب دیده؛‌گفت وگو با حسین علیشاپور]

کد خبر 64000

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز