توسعه فناوری بلاک چین و سرعت بالای پذیرش ارزهای دیجیتال یکی از هیجان انگیزترین اتفاقات مهم حوزه فناوری و مربوط به زندگی امروزی مردم دنیاست. همانطور که می‌دانید بلاک چین یک دفتر دیجیتال کل توزیع شده، غیر متمرکز و عمومی است که پتانسیل حل بسیاری از مشکلات دنیای واقعی را به صورت آنلاین دارد.

آینده ارز دیجیتال

بسیاری از مردم می دانند که فناوری بلاک چین زیربنای پروژه رمز ارز بیت کوین و سایر ارزهای دیجیتال است. اما پتانسیل این فناوری بسیار گسترده‌تر می‌باشد؛ قراردادهای هوشمند دیجیتال می‌توانند نه تنها بخش مالی، بلکه حوزه‌های بیمه، زنجیره تامین، تدارکات و بسیاری موارد دیگر را نیز متحول کنند.

لازم است بدانید که سال ۲۰۲۱ یکی از مفیدترین و در عین حال پرحادثه ترین سال‌ها در صنعت بلاک چین و بازار ارز دیجیتال بود. دولت ایالات متحده اعلام کرد که هیچ برنامه ای برای ممنوعیت بیت کوین و فعالیت در بازار کریپتوکارنسی ندارد. رگولاتورهای ایالات متحده همچنین درباره نحوه تنظیم منصفانه استیبل کوین‌ها بحث و ETF آتی بیت کوین را تایید کردند. و مهمتر از همه، کشور السالوادور اولین کشوری بود که بیت کوین را به یک ارز قانونی تبدیل کرد. اما توجه داشته باشید که سال ۲۰۲۱ فقط پیش نمایشی از آنچه در سال ۲۰۲۲ خواهیم دید، می‌باشد. به لطف همه زمینه های ایجاد شده در این سال، ما در ادامه این گزارش پنج روند اصلی بازار که در سال آینده اجرا می شوند را برای شما آورده‌ایم. تمام این فاکتورها به تسریع پذیرش ارزهای دیجیتال کمک خواهد کرد.

تایید ارزهای دیجیتال در کشورهای دیگر دنیا

اولین رویداد مهمی که احتمال وقوع آن در سال ۲۰۲۲ بالاست، پذیرش رسمی ارزهای دیجیتال در سایر کشورهای دنیاست. در سپتامبر ۲۰۲۱، السالوادور اولین کشوری بود که بیت کوین را به عنوان ارز قانونی به رسمیت شناخت. اگر نمی‌دانید بیت کوین چیست؟ باید بگوییم اولین رمز ارز بازار مالی کریپتوکارنسی می‌باشد که در بستر بلاک چین طراحی و ساخته شده است. بر اساس آنچه در سرتاسر جهان می بینیم، به احتمال زیاد شاهد این موضوع خواهیم بود که کشورهای بیشتری کریپتوکارنسی را تایید کرده و از آن در  سیستم مالی خود استفاده کنند. همچنین در سال آینده، احتمالاً شاهد این موضوع خواهیم بود که برخی از مناطق در اروپا قوانین خود را با نام چارچوب بازارهای دارایی‌های رمزنگاری شده (MiCA) وضع کنند.

آینده ارز دیجیتال | بررسی وضعیت بازار کریپتوکارنسی در سال ۲۰۲۲

در پی این اقدام ممکن است که دارایی‌های دیجیتال به عنوان نماینده دیجیتالی ارزشمند یا حقوقی تعریف شوند که در این حالت به صورت الکترونیکی و با استفاده از دفتر کل توزیع شده منتقل و ذخیره شوند. به طور کلی زمانی که کشورهای بیشتری تنظیم مقررات ارزهای دیجیتال را آغاز کنند، یک اثر دومینویی ایجاد می‌شود که دولت‌های دیگر را هم وادار خواهد کرد تا بازار ارزهای دیجیتال را در سیستم‌های مالی و اقتصادی خود جاسازی کنند. کارشناسان این حوزه همچنین معتقدند که رمزارزها در زندگی ما به یک هنجار تبدیل خواهند شد. در یک نظرسنجی اخیر، ۵۴ درصد گروهی از کارشناسان ارزهای دیجیتال بر این باور بودند، لحظه‌ای که بیت‌کوین جایگزین ارز فیات می‌شود و از امور مالی جهانی پیشی می‌گیرد، تا سال ۲۰۵۰ اتفاق خواهد افتاد.

پر رنگ شدن نقش بازارهای مالی سنتی در ارزهای دیجیتال

سال ۲۰۲۱ شاهد ورود انبوهی از سرمایه گذاران سنتی بودیم که به روشی معنادار در فضای ارز دیجیتال قدم گذاشته‌اند، در ماه مارس، مورگان استنلی اولین بانک بزرگ ایالات متحده، به مشتریان خود خدمات سرمایه گذاری در بیت کوین را ارائه داد. حتی بزرگترین مدیر دارایی جهان - بلک راک - اولین اقدامات خود را برای فعالیت در فضای کریپتوکارنسی انجام داد. این اقدامات تازه آغاز سرمایه گذاری موسسات مالی سنتی در فضای کریپتوکارنسی هستند. در سال ۲۰۲۲، شاهد ورود موسسات مالی بیشتری به این بازار خواهیم بود.

کاربردهای متنوع کریپتوکارنسی

سال ۲۰۲۱ یک سال تبلیغاتی برای توکن‌های غیرقابل تعویض (NFT) بود، تا سپتامبر ۲۰۲۱، مجموع ارزش فروش NFT ها در بازار آثار هنری به میزان ۷۷۴ میلیون دلار رسید. با استفاده از فناوری بلاک چین می‌توان آثار هنری و زمان ثبت شدن آنها را دقیق مشخص کرد که هرگز قابل جعل نیست، زیرا دفتر کل بلاک چین توسط هزاران رایانه در سراسر جهان نگهداری می‌شود، بنابراین اکنون می‌توانیم کاربرد این تکنولوژی را در موارد دیگر و برای ساختن دنیایی پایدارتر پیدا کنیم. بنابراین پیش بینی می‌شود که در سال ۲۰۲۲، شاهد این موضوع باشیم که فناوری‌های بلاک چین، هویت دیجیتالی ما را ایمن‌تر کرده و مدیریت آن را آسان‌تر می‌کند.

تنظیمات مقرارت سراسر برای ارزهای دیجیتال

سال ۲۰۲۱ برای صنعت ارزهای دیجیتال از نظر تنظیم کردن قوانین شفاف در استفاده از این صنعت بسیار مهم و عالی بود. انتظار می‌رود در سال آینده نیز شاهد این موضوع باشیم که مقرراتی شفاف تر در سراسر دنیا برای استفاده راحت تر از ارزهای دیجیتال وضع شود، تا در نهایت به شرکت‌های فعال در این حوزه اجازه فعالیت با خیال راحت تری داده شود. در صورت وضع قوانین شفاف در کشورهای مختلف، صرافی‌های ارز دیجیتال قادر خواهند بود که خدمات و محصولات بهتری را ایجاد کنند. جالب است بدانید که کشورهای اروپایی از جمله بریتانیا در حال تبدیل شدن به رهبران این حوزه در ایجاد مقررات منصفانه و پایدار برای ارزهای دیجیتال هستند. لندن، نیویورک، میامی، ویلنیوس، سنگاپور و سن سالوادور نیز ممکن است در سال آینده به مراکز جهانی قانونی ارزهای دیجیتال تبدیل شوند.

حساب پس اندازهای رمز ارزی

یکی دیگر از مواردی که اهمیت استفاده از ارزهای دیجیتال را بیشتر از همیشه می‌کند، ایجاد حساب پس انداز و سپرده گذاری  با بیت کوین و اتریوم و استیبل کوین‌هاست. با این روش می‌توانید درآمد غیرفعال و با بازده بالا داشته باشید. دو تحلیلگر ارشد JPMorgan در سال جاری اعلام کردند که سرمایه گذاری در ارزهای دیجیتال به عنوان منبع درآمد برای سرمایه گذاران بزرگ و کوچک به زودی مورد توجه بیشتری قرار خواهد گرفت. بر اساس گزارشی که از این تحلیلگران منتشر شده است، در حال حاضر سپرده گذاری در ارزهای دیجیتال به صورت سالانه حدود ۹ میلیارد دلار درآمد ایجاد می کند.

آینده ارز دیجیتال | بررسی وضعیت بازار کریپتوکارنسی در سال ۲۰۲۲

در نظر داشته باشید، زمانی که اتریوم ۲.۰ عرضه شود، پذیرش سهام در فضای DeFi بیشتر خواهد شد. این موضوع می تواند باعث شود که پرداخت های سهام در سه ماهه پس از راه اندازی به ۲۰ میلیارد دلار افزایش یابد و تا سال ۲۰۲۵ این رقم به ۴۰ میلیارد دلار برسد. این موضوع یک کلاس دارایی کاملاً جدید است که به اعتقاد ما راهی عالی برای افرادی است که از دارایی‌های دیجیتال خود برای کسب درآمد استفاده کنند و این روند در سال ۲۰۲۲ بیشتر خواهد شد. شما می‌توانید نرخ دقیق قیمت رمز ارزها را با ابزار ماشین حساب ارز دیجیتال به صورت لحظه ای محاسبه کنید، تا درک بهتری از میزان سود دریافتی خود داشته باشید.

نتیجه گیری

به گزارش وب سایت ارز تودی، درپی افزایش مشارکت سرمایه‌گذاران جهانی، انتظار داریم در سال ۲۰۲۲، پلتفرم‌های فعال در بازار کریپتوکارنسی که برنامه‌های مدیریت ریسک و انطباق قوی را حفظ می‌کنند، همچنان موفق باشند. بدون شک مدیریت ریسک، انطباق و امنیت سایبری از موضوعات داغ سال آینده خواهند بود، زیرا قانون گذاری‌ها در کشورهای مختلف همچنان ارزهای دیجیتال را در حوزه قضایی خود تا حد امکان امن و ایمن می‌سازند. سال ۲۰۲۱ را می‌توان سال خوبی برای ارزهای دیجیتال در نظر گرفت، اما برای آنچه در سال ۲۰۲۲ ممکن است رخ بدهد، هیجانات زیادی وجود دارد.

کد خبر 639787

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار بازار

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha