پنجشنبه ۴ آذر ۱۴۰۰ - ۰۸:۲۰
۰ نفر

در بحبوحه نگرانی‌های فزاینده در مورد یک درگیری جدید در مقیاس بزرگ بین روسیه و اوکراین، ظاهراً دست‌کم یک دستگاه تانک روسی T-80 در کریمه با یک زره ویژه عجیب و غریب مشاهده شده است.

تی80

به گزارش همشهری آنلاین و به نقل از وب‌سایت درایو، زره‌هایی از این نوع اخیراً به‌طور فزاینده‌ای بر روی تانک‌های روسی ظاهر می‌شوند و به نظر می‌رسد که هدف اصلی آنها دفاع مقابل حملات مهمات انتحاری و سایر هواپیماهای بدون سرنشین مسلح باشد. این راه حل که بخشی از روند گسترده‌تر بهبود دفاع برای تانک‌های روسی است، شاید از تخریب‌های انجام شده توسط مهمات پهپادی در جریان درگیری سال گذشته در قره‌باغ الهام گرفته شده باشد، اگرچه ممکن است که دست‌کم خسارت‌های وارده و اثربخشی برخی از موشک‌های هدایت شونده را کاهش دهد.

قفس یا سازه‌های صفحه‌مانند مذکور که به بالای برجک تانک‌های روسی اضافه شده‌اند، سازه‌های فلزی خامی هستند، شبیه زره‌های برش که به وضوح برای محافظت در برابر حملات مستقیم از بالا در نظر گرفته شده‌اند. به طور سنتی، حفاظت از تانک‌ها بر کناره‌ها و جلوی بدنه و برجک متمرکز شده است. در حالی که زرهی که در ویدیویی که طبق گزارش‌ها در کریمه گرفته شده می‌بینیم یکی از رایج‌ترین طرح‌ها است. البته مشخص نیست که این کار آیا به‌صورت آزمایشی انجام گرفته یا اینکه تانک‌های تی80 روسی به این زره مجهز شده باشند.

عکس | یک زره عجیب برای تانک تی80 روسی

برخی دیگر نیز گفته‌اند که این صفحه نصب‌شده در بالای تانک، پاسخی به تهدید ناشی از موشک‌های هدایت شونده ضد تانک پیشرفته یا موشک‌های ATGM مانند Javelin آمریکایی هستند که از بالا به سمت هدف حمله می‌کنند و اکنون اوکراینی‌ها به آن مجهز هستند.

در حالی که روزگاری شکار تانک‌ها از هوا برعهده بالگردهای تهاجمی بود، اما در جنگ‌های نوین امروزی پهپادها این وظیفه خطیر را برعهده گرفته‌اند. برخی از آنها به‌وسیله موشک‌های‌شان تانک‌ها را هدف قرار می‌دهند و برخی دیگر نیز خود را به تانک می‌کوبند.

تانک تی80، ساخته اتحاد جماهیر شوروی از سال 1976 به خدمت گرفته شده است و پس از فروپاشی این کشور، توسط روسیه تولید آن ادامه داشته است.

کد خبر 639473

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فناوری‌

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha