شنبه ۶ آذر ۱۴۰۰ - ۲۰:۴۶
۰ نفر

هفته‌نامه‌ی دوچرخه: عجیب نیست که تهران کمی ساکت شده باشد؟ به گزارش شرکت کنترل کیفیت هوای تهران، تهران در دوران کرونا، «ساکت‌»تر شده است.

عكس: مهدى بيات

براساس این گزارش، با اعلام ورود ویروس کرونا به کشور در اوایل اسفندماه سال ۱۳۹۸ و اعمال محدودیت تردد در شهر از طرف دولت، میانگین تراز صوتی ایستگاه‌های ثابت سنجش صوت نیز در طول روز و شب تحت‌تأثیر قرار گرفت و نسبت به دو سال قبل از آن، روند نزولی را نشان داد. یعنی در ساعت‌ها و شرایط گوناگون بین یک تا سه دسی‌بل کاهش سطح تراز صوت نسبت به دوره‌ی مشابه در سال‌های قبل را داشتیم.

«الهام کریمی»، کارشناس صوت شرکت کنترل کیفیت هوای تهران به خبرگزاری ایسنا گفت: «از آن‌جایی که صدای ناشی از ترافیک جاده‌ای، بیش‌ترین سهم را در زمینه‌ی آلودگی صوتی داراست، با شیوع ویروس کرونا، اجرای برنامه‌های قرنطینه‌ی سراسری، وضع قوانین ترافیکی و به‌دنبال آن، کاهش تردد وسایل نقلیه، آلودگی صوتی نیز تحت‌تأثیر قرار گرفت.

کارشناس صوت شرکت کنترل کیفیت هوای تهران ادامه داد: «راه‌کارهایی مانند سیاست خودداری از بوق‌زدن، جایگزینی حمل‌ونقل شخصی موتوری با حالت حمل‌ونقل فعال مانند پیاده‌روی و دوچرخه‌سواری برای سفرهای کوتاه، مدیریت پارکینگ و محدودکردن وسایل نقلیه پر سر و صدا و انجام اقدامات آرام‌کننده‌ی ترافیک می‌تواند علاوه بر کاهش آلودگی صوتی، انتشار گازهای گلخانه‌ای را نیز کاهش دهد.


عکس: مهدی بیات/ آرشیو عکس روزنامه‌ی همشهری

کد خبر 639421

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha