برایان گو، معاون رئیس و رئیس هیئت مدیره استارت‌آپ خودروهای برقی چینی «ایکس‌پنگ» می‌گوید که این شرکت قصد دارد به یک خودروساز جهانی تبدیل شود و نیمی از خودروهای تولیدی‌اش را به کشورهای خارج از کشور صادر کند.

ایکس پنگ

به گزارش همشهری آنلاین و به نقل از وب‌سایت سی‌ان‌بی‌سی، گو در مصاحبه‌ای گفت: «به‌عنوان شرکتی که بر فرصت‌های جهانی تمرکز می‌کند، ما می‌خواهیم در درازمدت در تحویل متعادل باشیم؛ نیمی در چین، نیمی هم به خارج از چین.»

گو چارچوب زمانی خاصی برای دستیابی به آن هدف ارائه نکرد. برای مقایسه، تسلا مستقر در ایالات متحده در سه ماهه سوم گفت که بازار داخلی آن ۴۶.۶ درصد از کل فروش را به خود اختصاص داده است.

چین ۲۲.۶ درصد از فروش کلی تسلا را به خود اختصاص داده است که در مقایسه با سال گذشته که کمی کمتر از ۲۰ درصد بود، رشد داشته است. شرکت ایلان ماسک کارخانه‌ای را در شانگهای افتتاح کرد و درست قبل از شروع همه‌گیری در ژانویه ۲۰۲۰ شروع به تحویل خودروهای ساخت داخل کرد.

گو گفت که ایکس‌پنگ مستقر در گوانگژو امسال و سال آینده بیشتر در بازارهای بین‌المللی سرمایه‌گذاری خواهد کرد و انتظار دارد سال آینده وارد سوئد، دانمارک و هلند شود.

این استارت‌آپ ارسال خودرو به نروژ را در دسامبر ۲۰۲۰ آغاز کرده است.

بیشتر بخوانید:

استارت‌آپ ایکس‌پنگ (XPeng) در سال ۲۰۱۴ راه‌اندازی شده و تولید کننده خودروهای برقی است.

کد خبر 639391

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فناوری‌

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha