گیاهان آپارتمانی طبیعت را به داخل خانه می‌آورند. خانه را رنگی از سبزی می‌بخشند و بخش‌های بی‌روح خانه را ملایم و زیبا می‌کنند. گیاهان حتی می‌توانند هوای بهتری در خانه ایجاد کنند.

گیاهان آپارتمانی

به گزارش همشهری آنلاین، بعضی از گیاهان محلی هستند و نگهداری‌شان شرایط ویژه‌ای دارد، اما این ترفندها به طور کلی می‌تواند به شما کمک کند، گیاهانتان را سالم نگه دارید:

گیاهان را با شرایط نوری خانه تطابق دهید

گیاهان در نیاز به نور متفاوت هستند. بعضی‌ها به نور زیاد احتیاج دارند که می‌توانید آن را مقابل پنجره رو به جنوب در خانه پیدا کنید. بعضی دیگر از گیاهان در نور ملایم صبح و در مقابل پنجره رو به شرق رشد می‌کنند. فاصله از پنجره می‌تواند بر قدرت نور و کیفیت آن تأثیر بگذارد و موضوع را پیچیده کند. شدت نور بسته به فصل متغیر است، اما به طور حتم تمام گیاهان آپارتمانی با نور بیرون بهترین عملکرد را دارند. بعضی از گیاهان به نور کم‌تری احتیاج دارند، ولی بهتر است گیاهان را با شرایط نوری که در آن بهترین رشد را دارند، مطابقت دهید. گیاهانتان به شما نشان می‌دهند که آیا به نور بیشتر یا کم‌تری نیاز دارند. نور زیاد معمولا برگ‌های سبز را زرد می‌کند و حتی اگر آب کافی داشته باشند، پژمرده می‌شوند. اگر هم نور کافی دریافت نکنند، برگ‌هایشان را از دست می‌دهند و سفت می‌شوند.

گلدان مناسب انتخاب کنید

مهم است که اندازه، جنس و حتی رنگ مناسب را برای انتخاب گلدان در نظر بگیرید.

از خاک گلدان مرغوب استفاده کنید

خاک گلدان خوب با ایجاد تعادل در هوادهی، تغذیه و نگهداری رطوبت، ریشه‌های سالم‌تری پرورش می‌دهد. این خاک گل خوب را می‌توانید از مراکز پرورش گل تهیه کنید.

به اندازه کافی به گیاه آب بدهید

گل‌های آپارتمانی به آبیاری مکرر و کامل نیاز دارند. تمام ریشه را خیس کنید و بگذارید آب اضافه از زیر گلدان خارج شود. نگذارید آب راکد بیشتر از یک یا ۲ روز در زیرگلدانی بماند. این کار باعث بیماری‌های مختلف در ریشه می‌شود. اجازه دهید قبل از آبیاری دوباره خاک گلدان کاملا خشک شود برای این که رطوبت خاک را اندازه بگیرید، انگشتتان را حدود ۵ سانتیمتر داخل خاک فرو کنید. اگر خشک بود، زمان مناسبی برای آب‌دهی است. حتی می‌توانید با بلند کردن گلدان متوجه شوید که آیا خشک هست یا نه. زمانی که خاک هنوز خیس است، گلدان سنگین است و به تدریج که خشک می‌شود، سبک‌تر می‌شود. برای این که از تشکیل نمک در خاک جلوگیری کنید، هر ماه یا هر ۲ ماه یک بار گلدان را با آب زیاد آبیاری کنید.(۴ یا ۵ بار گلدان را از آب پر کنید) اگر گلدان را دخل سینک ظرفشویی بگذارید، این کار را راحت تر انجام می‌دهید.

کوددهی و کنترل آفات

آب‌دهی مرتب باری بیشتر گیاهان آپارتمانی مورد نیاز است، اما این کار مواد مغذی را از خاک خارج می‌کند. با کوددهی منظم این کمبود را جبران کنید. حشراتی مثل شته‌ها، فلس و مگس سفید می‌توانند در خانه مسئله‌ساز شوند. به طور مرتب گیاهانتان را بازرسی کنید تا متوجه نشانه‌هایی از این حشرات شوید و اگر لازم بود، آن را درمان کنید.

رطوبت را افزایش دهید

شرایط داخل خانه می‌تواند برای گیاهان خشک و کشنده باشد. آنها را از وسایل گرمایشی، درگاه‌ها و پنجره‌های باز دور نگه دارید. گلدان‌ها را در جاهایی از خانه که مرطوب هستند، مثل آشپزخانه و حمام (اگر نور کافی دارند) بگذارید.

برگ‌ها را تمیز نگه دارید

خاکی که روی برگ گیاهان آپارتمانی می‌نشیند، نور را محدود می‌کند و حشرات را در خود نگه می‌دارد. برگ‌ها را با دستمال مرطوب پاک کنید و اگر هوا سرد نیست، آنها را در حیاط بشویید.

کد خبر 639155

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار مهارت‌های زندگی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha