معاون رئیس‌ جمهوری در امور زنان و خانواده گفت: در هفته‌های آینده، از برنامه جامع معاونت که از روز اول شروع به تدوین آن کردیم، رونمایی خواهیم کرد. در این برنامه که کارشناسان و گروه‌های کاری در حال تدوین آن هستند، از نظرات متخصصان توانمند این حوزه نیز استفاده شده است.

معاونت امور زنان و خانواده

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، دکتر انسیه خزعلی، در نخستین دیدار خود با اتحادیه‌های دانشجویی که عصر دیروز در محل حوزه هنری برگزار شد، اظهار کرد: کارگروه‌های تخصصی در دو بخش توانمندسازی زنان و آسیب‌زدایی مشغول فعالیت هستند. بخشی از توانمندسازی مرتبط با تغییر الگوها، ارتقای فرهنگ، مساله‌ هویت و سبک زندگی ایرانی اسلامی است. بخشی از توانمندسازی نیز مرتبط با زنان بدسرپرست، سرپرست خانوار و خودسرپرست است که حاصل تجرد قطعی زنان است و متاسفانه روز به روز این مساله در حال افزایش است.

وی افزود: در کارگروه مرتبط با آسیب‌زدایی به مسائلی همچون طلاق، خودکشی، اعتیاد، خشونت و آسیب‌هایی که زنان با آن مواجه هستند، پرداخته می شود. همچنین پیگیر مشاوره‌های رایگانی هستیم که پیش، حین و پس از ازدواج نیز ارائه شود.

لایحه هفت ماده‌ای معاونت زنان پیرامون ارتقای ساختار معاونت و مشاوران امور بانوان

معاون رئیس‌جمهوری در امور زنان و خانواده با بیان اینکه یک لایحه هفت ماده‌ای را به دولت ارسال کردیم که در کمیسیون اجتماعی مجلس در حال بررسی است، اظهار کرد: این طرح برای این است که موقعیت دستگاه‌هایی که مرتبط با معاونت هستند مثل مشاوران وزارتخانه‌ها و استانداری‌ها که هم تصمیم‌ گیری‌های استان‌ها و وزارتخانه‌ها و هم انجام بسیاری از کارهای اجرایی بر عهده آن‌هاست، بهبود یابد و امکان داشته باشند که به صورت جدی وارد عمل شوند.

وی افزود: یکی از مواردی که به عنوان وظیفه برای این‌ پست ها قرار داده شده این است که پیوست خانواده در همه قوانین و دستورالعمل‌هایی که در استان‌ها و وزارتخانه‌ها تصویب می‌شود، وجود داشته باشد.

خزعلی با بیان این که یکی از موارد درخواستی این طرح روز گذشته در جلسه هیات دولت توسط رئیس جمهوری اعلام شد، تصریح کرد: ما خواسته بودیم مشاوران یا مدیرکل‌های زنان وزارتخانه‌ها و استانداری‌ها با هماهنگی معاونت زنان انتخاب شوند که دیروز رئیس جمهوری، دستور آن را صادر کرد.

معاون رئیس‌جمهور افزود: اگر این لایحه مصوب شود، معاونت زنان که شأن سیاست‌گذاری دارد می تواند یک بازوی کارآمد در حوزه اجرایی داشته باشد و طرح‌ها را به سرعت عملیاتی کند.

کد خبر 639130

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار خانواده

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha