حجت الاسلام والمسلمین منتظری گفت: از سال گذشته تاکنون جمع زندانیانی که در اثر تلاش بسیجیان آزاد شده اند ۲۹۶۸ زندانی است.

دادستان كشور

به گزارش همشهری‌آنلاین به نقل از ایسنا، به مناسبت آیین آزادسازی زندانیان جرائم غیرعمد به مناسبت هفته بسیج صبح امروز با حضور حجت الاسلام و المسلمین محمد جعفر منتظری دادستان کل کشور، سید محمد حسینی معاون پارلمانی و حقوقی ریاست جمهوری، سردار غلامرضا سلیمانی رئیس سازمان بسیج مستضعفین، حجت الاسلام والمسلمین موسوی معاون اول دادستان کل، سعید عمرانی معاون قضایی دادستان کل و رئیس بسیج حقوقدانان کشور برگزار گردید.

منتظری در این مراسم ضمن تبریک هفته بسیج به همه بسیجیان، اظهار کرد: برای امام راحل حضرت امام خمینی (ره) که این یادگار عظیم و شجره طیبه بسیج را غرس کردند و امروز از ثمرات آن همه ما بهره می‌جوییم و نیز شهدای کشور علی الخصوص شهدای بسیج، علو درجات را دارم.

وی گفت: بنده در برابر عظمت این نهاد سر تعظیم فرود می‌آورم و امیدواریم که بتوانیم به شایستگی دین خود را به شهدا ادا کنیم.

دادستان کل کشور با اشاره به آیه‌ای از سوره مائده اظهار کرد: خداوند در قرآن کریم می‌فرمایند که ای کسانی که ایمان آورده اید اگر کسی از مسیر اسلام برگردد جای نگرانی نیست، چون خداوند متعال قومی را می‌آورد که ویژگی‌هایی دارند همچون آن‌ها خدا را دوست دارند و خداوند آن‌ها را دوست دارد و در برابر مومنین خاضع و خاشع هستند و در برابر کفار و دشمنان با اقتدار می‌ایستند و در راه خدا جهاد می‌کنند و از ملامت ملامتگران خوف و نگرانی ندارند و پیامبر اکرم (ص) در خصوص شان نزول این آیه به سلمان فارسی و هموطنانش اشاره می‌کند و می‌فرمایند این مرد و هموطنان او قومی هستند که اسلام را زنده خواهند کرد و این ویژگی‌ها را خواهند داشت

وی گفت: بنده اعتقاد دارم که یکی از مصادیق قطعی این آیه و حدیث، شجره طیبه بسیج و بسیجیان است. شجره طیبه‌ای که چهار دهه است همه ما برکات و آثار آن را می‌بینیم باید در برابر این عظمت خشوع کرده و به افرادی که در این عرصه در حال مجاهدت هستند آفرین گفت. افرادی که در برابر استکبار و دشمنان با اقتدار می‌ایستند و سینه سپر می‌کنند و در مقابل مردم و مستضعفین خاضع و فروتن هستند.

حجت الاسلام و المسلمین منتظری اظهار کرد: شهید عزیز قاسم سلیمانی یک نمونه شاخص از این شجره طیبه است که در برابر دشمنان، پر ابهت و با اقتدار و در برابر ضعفا و مسلمانان جهان بسیار فروتن و مردمی بود.

دادستان کل کشور بیان داشت: خوشا به حال آنان و شما و کسانی که مسیر حاج قاسم سلیمانی را طی می‌کنید و درود بر همه بسیجیان و رهبر بزرگوارمان که این مسیر را هدایت و این بسیجیان جان بر کف را فرماندهی می‌کنند.

منتظری با اشاره به نهضت خدمت مومنانه، اظهار کرد: یکی از مصادیق خدمت مومنانه که بسیج به آن می‌پردازد همین بحث کمک به آزادی زندانیان است. بسیج یک روز گرفتاران در سیل و زلزله را نجات می‌دهد و امروز گرفتاران در پشت میله‌های زندان را نجات می‌دهد.

وی گفت: بر اساس گزارشات و آمارها از سال گذشته تاکنون جمع زندانیانی که در اثر تلاش بسیجیان آزاد شده اند ۲۹۶۸ زندانی بوده است که مبلغ بدهی این افراد حدود ۳۷۸ میلیارد تومان بوده که با تلاش و زحمت بسیجیان این عدد به ۶۴ میلیارد رسیده و با پرداخت این مبلغ حدود ۳۰۰۰ زندانی آزاد شده اند.

دادستان کل کشور اظهار داشت: در مرحله دوم از نهضت خدمت مومنانه دو هزار و سی نفر از زندانیان گرفتار مالی در حال آزاد شدن هستند و ۴۰۵۵ نفر نیز در لیست انتظار هستند که ان شاءالله آن‌ها هم از بند زندان آزاد خواهند گردید.

وی گفت: بنده به عنوان مدعی العموم و کسی که وظیفه قانونی دارد از این همه تلاش و مجاهدت تشکر و قدردانی می‌کنم.

کد خبر 639057

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha