در حالی که «شکارچیان روح» با فروش ۴۴ میلیون دلاری در گیشه‌های آمریکا کارش را شروع کرد و فیلم جدید ویل اسمیت فقط حدود ۵ میلیون دلار فروخت، جیمز باند پرفروش‌ترین فیلم هالیوودی سال شد.

«شکارچیان روح: زندگی پس از مرگ»

به گزارش همشهری آنلاین،  مهر به نقل از ورایتی نوشت:  «شکارچیان روح: زندگی پس از مرگ» که ادامه‌ای بر فیلم کلاسیک کمدی علمی-تخیلی دهه ۱۹۸۰ است در آخر هفته اولین اکرانش به فیلم اول گیشه‌های آمریکا بدل شد و این صدرنشینی را با فروش ۴۴ میلیون دلاری از نمایش سه روزه در ۴۳۱۵ سالن سینما کسب کرد.

در سطح بین‌المللی نیز «شکارچیان روح: زندگی پس از مرگ» از نمایش در ۳۱ بازار خارجی ۱۶ میلیون دلار کسب کرد تا مجموع فروش جهانی خود را به ۶۰ میلیون دلار برساند. این فیلم را جیسون ریتمن کارگردانی کرده و با بودجه ۷۵ میلیون دلاری ساخته شده است. در این فیلم پل راد، کری کون و مککنا گریس نقش‌آفرینی کرده‌اند.

استقبال از شکارچیان روح در گیشه | فیلم ویل اسمیت نفروخت

این نتیجه بهتر از چیزی است که پیش‌بینی می‌شد و نشان دهنده این است که خانواده‌ها مایلند به سینماها برگردند مشروط بر اینکه چیز به درد بخوری وجود داشته باشد. زدن واکسن‌های کووید به کودکان یکی از دلایلی است که خانواده‌ها با سینما آشتی کرده‌اند. با این حال درام بزرگسالانه‌ای چون «شاه ریچارد» با بازی ویل اسمیت در باکس آفیس شکست خورد تا نشان دهد در این موقعیت هر فیلمی با اقبال روبه رو نمی‌شود.

«شاه ریچارد» محصولی از کمپانی برادران وارنر با بازی ویل اسمیت در نقش پدر ونوس و سرنا ویلیامز اسطوره‌های تنیس آمریکا از نمایش در ۳۳۰۲ سالن سینما تنها ۵.۷ میلیون دلار کسب کرد. این فیلم که با بودجه ۵۰ میلیون دلاری ساخته شده با نقدهای مثبت روبه رو شده و شانس زیادی در فصل جوایز سینمایی به ویژه برای بازی ویل اسمیت دارد.

این در حالی است که هم‌زمان این امکان برای تماشاگران این فیلم وجود دارد که بتوانند آن را در منزل و از طریق اچ‌بی‌او مکس تماشا کنند.

«شاه ریچارد» پس از «ابدی‌ها» محصول مارول و «کلیفورد سگ بزرگ قرمز» در مکان چهارم باکس آفیس آمریکا جا گرفته است.

پس از ۲ هفته صدرنشینی، «ابدی‌ها» که به جایگاه دوم سقوط کرده این هفته ۱۰.۸ میلیون دلار دیگر از نمایش در ۴۰۵۵ سالن سینما به دست آورد تا مجموع فروشش را به ۱۳۵.۸ میلیون دلار در آمریکا برساند. «کلیفورد» هم در دومین هفته اکرانش ۸.۱ میلیون دلار دیگر فروخت تا این فیلم خانوادگی را به فروش ۳۳.۵ میلیون دلاری برساند.

«تل ماسه» با فروش ۳ میلیون دلار در رتبه پنجم پرفروش‌ترین‌ها قرار گرفت و مجموع فروشش در آمریکا را به ۹۸.۱ میلیون دلار رساند. انتظار این است که این فیلم که دنی ویلنوو آن را ساخته در هفته آینده از مرز ۱۰۰ میلیون دلار عبور کند.

این آخر هفته یک نقطه عطف مهم برای جیمز باند ثبت شد و «زمانی برای مردن نیست» با فروش ۷۳۴ میلیون دلار در سراسر جهان از «F۹» با فروش ۷۲۵ میلیون دلار جلو زد و به پرفروش‌ترین فیلم هالیوودی سال بدل شد.

کد خبر 639050

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha