دوشنبه ۱ آذر ۱۴۰۰ - ۰۹:۱۳
۰ نفر

رئیس سندیکای تولیدکنندگان کاغذ با بیان اینکه کاغذ روزنامه داخل کشور تولید نمی‌شود، گفت: افزایش قیمت و کمبود کاغذ روزنامه موجب شده چاپ روزنامه به صرفه نباشد.

کاغذ

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از مهر، چند وقتی است که مدیران مسئول روزنامه‌ها و مطبوعات چاپی نسبت به کمبود و گرانی کاغذ گلایه دارند؛ به گونه‌ای که برخی از آنها اعلام کرده‌اند که با وضعیت موجود توان ادامه کار و چاپ ندارند.

این در حالیست که در هفته‌های اخیر محمد مهدی اسماعیلی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و معاونت مطبوعاتی وی فرشاد مهدی‌پور طی چند جلسه و در چند تریبون از حل مشکل کاغذ با رفع موانع واردات و تاکید بر تولید داخلی آن سخن گفته و وعده‌هایی مبنی‌بر مرتفع شدن این مورد داده بود.

در این رابطه، ابوالفضل روغنی، رئیس سندیکای تولیدکنندگان کاغذ و مقوا اظهار کرد: کاغذ روزنامه داخل کشور تولید نمی‌شود؛ از سویی دیگر نیز حجم مصرف کاغذ روزنامه نسبت به ۳ تا ۴ سال پیش به شدت کاهش یافته و از آن طرف نرخ ارز صعودی شده است، از این رو واردات کاغذ روزنامه چندان مقرون به صرفه نیست.

وی افزود: یک شرکت داخلی قبلاً کاغذ روزنامه تولید می‌کرد به دلیل عدم استقبال فعالان مطبوعات دیگر تولید نکرد؛ با شرایط امروز امکان حمایت از تولید داخل وجود دارد و می‌توان با تولید داخل، تا حدودی مشکلات روزنامه‌ها را حل کرد.

روغنی یادآور شد: با توجه به نوسانات نرخ ارز و پروسه طولانی واردات کاغذ، واردات این محصول فاقد ارزش است.

رئیس سندیکای تولیدکنندگان کاغذ و مقوا گفت: در حال حاضر عرضه خاصی در حوزه واردات کاغذ روزنامه انجام نمی‌شود و آن مقدار عرضه‌ای هم که داریم بسیار گران است؛ در واقع کاغذ گران قیمتی به دست مطبوعات چاپی می‌رسد از این رو مسئولان روزنامه‌ها و مطبوعات اعلام کرده‌اند که چاپ به صرفه نیست.

کد خبر 638908

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 7
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • IR ۰۹:۵۸ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۱
    8 1
    واقعا کی روزنامه میخونه بابا جمع کنید روزنامه ها رو ... کاغذم هدر ندید
  • عدالت IR ۱۰:۲۵ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۱
    5 1
    خدا را شکر بی خود تر از روزنامه نداریم فقط اوضاع مملکت را خرابتر می کنن و آرامش را از مردم می زدایند
    • کارگر چاپ IR ۱۸:۱۹ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۱
      1 1
      میدونی چند هزار نفر از اینکار نون میخورن بدبختی ما اینه مشکل فرهنگی داریم الان در حال حاضر ژاپن با اون پیشرفت در تکنولوژی روزنامه دارد که روزانه یک میلیون دویست تیراژ داره و مردم ژاپن برای گردش کاری و تقسیم روزمره امور زندگی همنوع خود روزنامه میخرند
  • IR ۱۰:۲۵ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۱
    3 1
    روز نامه کاغذی لازم نداریم
    • US ۱۹:۱۸ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۱
      0 0
      اینکه درشریط بسیار بد اقتصادی همه قرار گرفته اند شکی درش نیست روزنامه باید منعکس کننده بدبختی ها وتورم ودزدهای کلان وبی عدالتی هادرجامعه باشد بی عدالتی که همواره که توسط دولت ها ونورچشمی ها الخصوص دولت فعلی به اجرا گذاشته شده دولتی راکه بجای مهارتورم خود بیشترتورم رادامن زده وارزش دلار را به بالای 28هزارتومان رسانده دولت بجای اینکه قیمت هارا به حالت سابق برگرداند با بالا بردن قیمت دلار وانرژی زندگی مردم را بدترازگذشته نمود حال وظیفه روزنامه نگار چیست اگر حرف بزند دچار مشکل میشود و اگر حرف نزد ازدرون منفجر میشود
  • فرزاد IR ۱۰:۲۸ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۱
    1 2
    دنباله اون حرف دوست عزیز .... اگرم جمع نمی کنید ... لا اقل خیلی خیلی محدود کنیم
  • امیر IR ۱۰:۴۹ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۱
    3 1
    حتی دکه روزنامه فروشی هم روزنامه نمی خواند کلا تعطیل کنید بسیار بهتر است .