شرکت سوئدی استوری‌تل با سرمایه‌گذاری بیش از ۱۳۵میلیون دلار و خرید سایت آدیوبوکس (Audiobooks.com) وارد بازار کتاب‌های صوتی انگلیسی‌زبان شده است.

كتاب صوتي

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از روزنامه همشهری، بوکسلر گزارش داد که شرکت سوئدی استوری‌تل با سرمایه‌گذاری بیش از ۱۳۵ میلیون دلار و خرید سایت اودیوبوکس وارد بازار کتاب‌های صوتی انگلیسی‌زبان شده است. استوری تل (Storytel) شرکت سوئدی تولید کتاب‌های صوتی و دیجیتال وقتی در سال ۲۰۰۶ میلادی تاسیس شد، تنها کتاب‌های صوتی تولید می‌کرد؛ ولی حالا طیف کار خود را به کتاب‌های چاپی نیز گسترش داده و خودش را به‌عنوان یکی از قطب‌های انتشاراتی در اروپا مطرح کرده است.
 

فعالیت در ۱۶ کشور

استوری تل اکنون در ۱۶ کشور دنیا فعالیت دارد که اخیرا شعبه‌ای را هم در سنگاپور افتتاح کرده است. این شرکت بیشتر از اینکه یک انتشارات کتاب‌ با فرمت‌های مختلف باشد، به‌عنوان یک سرویس ارائه‌کننده کتاب‌های صوتی از طریق وب‌سایتش معروف است و همین سرویس کتاب صوتی باعث شهرت آن شده است. به‌گفته یوناس تلاندر رئیس استوری‌تل سوئد هم‌اکنون به‌خاطر افزایش کاربران تلفن همراه و دستگاه‌های صوتی دیگر بیشتر تمرکز این شرکت روی تولید کتاب‌های صوتی و ارائه آن از طریق وب‌سایت شرکت است. هرچند استوری‌تل در سال‌های اخیر بیشتر انتشارات‌های معتبر کشور سوئد را خریداری کرده است؛ ولی تلاندر می‌گوید هنوز هم نقطه قوت شرکت ارائه کتاب‌های صوتی منحصربه‌فرد آن است.
 

پلتفرم جدید برای کتاب‌های صوتی

به‌گفته تلاندر این شرکت با خرید سایت اودیوبوکس گام مهمی در ورود به بازار کتاب‌های صوتی انگلیسی‌زبان برداشته است و مسئولان این شرکت امیدوارند بتوانند موفقیت بیشتری در این بازار کسب کنند. اودیوبوکس مهم‌ترین سایت خرید و فروش کتاب‌های صوتی در بریتانیا محسوب می‌شود که ناشران آمریکایی نیز بیشتر کتاب‌های خود را در آنجا می‌فروشند. تلاندر می‌گوید: یکی از اهداف شرکت استوری‌تل ورود به بازار کتاب‌های انگلیسی زبان بود که سرمایه‌گذاری در سایت اودیوبوکس گام مهمی در این زمینه است؛ چون آنها سهم بزرگی در بازار کتاب‌های صوتی در انگلیس و آمریکا دارند و به این واسطه می‌توانیم بقای خود را در بازار کتاب‌های صوتی انگلیسی زبان تضمین کنیم. وی افزود: تیم استوری‌تل در حال ایجاد یک پلتفرم جدید برای گوش‌دادن به کتاب‌های صوتی توسط کاربران مستقیم سایت اودیوبوکس است و امیدواریم این امکان بتواند راحت‌تر از قبل کتاب‌های صوتی را در اختیار مشتری‌ها قرار دهد و به این منظور در حال مذاکره با ناشران کتاب‌های صوتی در انگلیس و آمریکا هستیم.

کد خبر 638799

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha