همشهری آنلاین: رییس مجلس شورای اسلامی در تماس‌ با روسای مجلس جمهوری آذربایجان ، بحرین و لبنان خواستار اتخاذ راهکارهای مناسب از سوی این کشورها جهت خروج ملت فلسطین از شرایط دشوار کنونی شد

به گزارش ایسنا، رئیس مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگویی تلفنی با اوکتای اسداف رئیس مجلس ملی جمهوری آذربایجان، خواستار اتخاذ تدابیر جدی و عملی از سوی کشورهای اسلامی برای حل مساله فلسطین شد.

لاریجانی محدودیت‌های شدید اخیر رژیم صهیونیستی علیه مردم ملت مظلوم فلسطین را محکوم کرد و افزود: رژیم صهیونیستی با تشدید جنایات علیه مردم فلسطین شرایط دشواری را برای آنان تحمیل کرده است.

وی تاکید کرد: ضرورت دارد تمام کشورهای اسلامی به عنوان یک وظیفه اسلامی با توسل به اقدامات سیاسی و دیپلماتیک در جهت رفع محدودیت‌ها علیه مردم مظلوم فلسطین گام بردارند.

اوکتای اسداف نیز ضمن تایید شرایط دشوار حاکم بر مردم فلسطین در سرزمین‌های اشغالی یادآور شد: مجلس ملی جمهوری آذربایجان تاکید دارد که تمام کشورهای اسلامی باید در دفاع از مردم فلسطین و رهایی آنان از مشکلات موجود در کنار یکدیگر بایستند.

در ادامه این گفت‌وگو رئیس مجلس شورای اسلامی بر لزوم تحکیم مناسبات دو جانبه تاکید کرد و در مقابل، رئیس مجلس ملی جمهوری آذربایجان نیز خواستار توسعه روابط و همکاری فی‌مابین شد.

همچنین رئیس مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگوی تلفنی با "خلیفه‌بن‌احمد الظهرانی" رئیس مجلس بحرین، اظهار داشت: رژیم صهیونیستی رفتار وحشیانه‌ای را در قبال مردم فلسطین پیش گرفته است و با اعمال محدودیت‌های شدید، زندگی را بر مردم مظلوم فلسطین دشوار ساخته است.

لاریجانی با بیان این که اقدامات غیرانسانی رژیم صهیونیستی علیه مردم فلسطین در غزه حاکی از اوج بحران‌های داخلی در آن و تلاش این رژیم برای فرافکنی مشکلات درونی خود است، خاطرنشان ساخت: کشورهای اسلامی باید تمام تلاش‌های سیاسی و دیپلماتیک خود را برای کمک به مردم فلسطین و رفع محدودیت‌های فراروی آنان به کار گیرند.

وی یادآور شد: امروز دفاع از مردم فلسطین به عنوان عضوی از پیکره جهان اسلام یک وظیفه اسلامی است. مجلس شورای اسلامی از مقاومت مردم فلسطین در برابر تجاوزات رژیم صهیونیستی همواره حمایت کرده است.

در ادامه این گفت‌وگو هم‌چنین "خلیفه‌بن‌احمد الظهرانی" رئیس مجلس بحرین ضمن تقدیر از مواضع جمهوری اسلامی ایران در قبال مساله فلسطین و دفاع از مقاومت مردمی این کشور در مقابل تجاوزات رژیم صهیونیستی گفت: مقامات سیاسی و مردم بحرین همواره ستایشگر نقش تاثیرگذار جمهوری اسلامی ایران در دفاع و حمایت از مردم فلسطین بودند.

وی در ادامه اظهار داشت: بحرین تمام تلاش خود را برای کمک به مردم فلسطین و حمایت از تلاش‌های دیپلماتیک جمهوری اسلامی ایران در این خصوص به کار خواهد برد.

در این گفت‌وگو هم‌چنین ضرورت توسعه مناسبات فی‌مابین مورد تاکید قرار گرفت و رییس مجلس بحرین از دکتر لاریجانی برای سفر رسمی به منامه دعوت به عمل آورد که رییس مجلس شورای اسلامی ضمن پذیرش آن ابراز امیدواری کرد این سفر در موقع مناسب انجام پذیرد.

رئیس مجلس شورای اسلامی ظهر امروز نیز در یک گفت‌وگوی تلفنی با نبیه بری رییس مجلس نمایندگان لبنان پیرامون آخرین تحولات فلسطین و اقدامات غیرانسانی رژیم اشغالگر قدس علیه مردم مظلوم فلسطین مذاکره و رایزنی کرد.

لاریجانی با بیان این‌که مساله فلسطین مساله‌ ریشه‌ای جهان اسلام است، اظهار داشت: آنچه که امروز بر سرزمین فلسطین می‌گذرد، یک جنایت بشری است که خسارات فراوانی به مردم بی‌گناه و مظلوم فلسطین می‌زند.

لاریجانی در ادامه با اشاره به تشدید فشارهای رژیم اشغالگر قدس به مردم بی‌گناه فلسطین و شرایط دشوار کنونی در سرزمین‌های اشغالی، ضرورت اقدام هماهنگ کشورهای اسلامی بر علیه رژیم صهیونیستی را یادآور شد و افزود: شرایط امروز فلسطین نیازمند برداشتن گام‌های بزرگ‌تری از سوی کشورهای اسلامی در جهت حمایت از مردم مظلوم فلسطین است.

وی تصریح کرد: بی‌تفاوتی در مقابل اقدامات غیرانسانی رژیم اشغالگر قدس، این رژیم را به تشدید فشارهای خود بر مردم بی‌گناه فلسطین تشویق می‌کند.

بر اساس این گزارش، نبیه بری رییس مجلس نمایندگان لبنان نیز در این گفت‌وگو شرایط امروز فلسطین را دردناک توصیف کرد و گفت: مردم فلسطین با مشکلات فراوان و مصایب بی‌نظیری مواجه هستند که حتی یهودیان که مدعی شرایط دشوار در اردوگاه‌های نازی هستند، چنین شرایط دشواری نداشتند.

وی ضمن قدردانی از حمایت‌های جمهوری اسلامی ایران از مردم مظلوم فلسطین بر ضرورت وحدت و انسجام گروه‌های فلسطینی در مقابل رژیم صهیونیستی تاکید کرد.

کد خبر 63878

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز