وزارت امور خارجه چین در بیانیه‌ای به محورهای نشست سه‌جانبه معاونان وزرای امور خارجه ایران، روسیه و چین اشاره کرد که موضوع احیای توافق هسته‌ای از طریق مذاکرات وین از محورهای اصلی آن بوده است.

با ایران و روسیه تعامل بر سر مذاکرات هسته‌ای را افزایش می‌دهیم

به گزارش همشهری‌آنلاین به نقل از ایسنا، وزارت امور خارجه چین امروز با انتشار بیانیه‌ای درباره نشست سه‌جانبه معاونان وزیران امور خارجه چین، روسیه و ایران نوشت: روز 15 نوامبر، ما ژائو معاون وزیر امور خارجه چین نشستی در قالب ویدیوکنفرانس با سرگئی ریابکوف معاون وزیر امور خارجه روسیه و علی باقری کنی معاون وزیر امور خارجه ایران داشت. طرفین در این نشست تبادل نظر عمیقی درباره مسئله هسته‌ای ایران داشتند و به اتفاق نظر گسترده‌ای دست یافتند.

طبق این بیانیه، چین، روسیه و ایران هماهنگی و تعامل را برای اطمینان از این که مذاکرات ازسرگیری احیای توافق هسته‌ای در مسیر درستی پیش برود و برای رسیدن به نتایجی مثبت در اسرع وقت، تقویت خواهند کرد.

 باقری در ارتباط ویدیویی شب گذشته با همتایان روسی و چینی‌اش با اشاره به روابط جمهوری اسلامی ایران، جمهوری فدراتیو روسیه و جمهوری خلق چین و همسویی مواضع سه کشور در موضوعات مختلف بین المللی، سیاست اصولی سه کشور در ترویج چندجانبه گرایی، مقابله با یکجانبه گرایی را مورد تاکید قرار داد و اظهار داشت: تحریمهای ظالمانه آمریکا علیه ایران، هزینه مقابله با یکجانبه گرایی است.

باقری ضرورت لغو کلیه تحریم های مغایر با برجام و اقدامات متناقض با قطعنامه 2231 به صورت قابل راستی آزمایی و در راستای انتفاع اقتصادی ایران از عادی سازی روابط اقتصادی و تجاری ایران را شرط لازم موفقیت مذاکرات پیش رو برشمرد.

معاونان وزیران امور خارجه روسیه و چین نیز در این تماس ویدئویی ضمن تاکید بر ضرورت تداوم رایزنی ها و هماهنگی ها میان سه کشور در موضوعات مختلف، اقدام یکجانبه آمریکا در نقض توافق و اعمال مجدد تحریم‌ها بر ضد ایران را عامل اصلی بروز مشکلات موجود بر سر راه اجرای توافق ایران و پنج به علاوه یک دانستند.

کد خبر 637965

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha