مجموع نظرات: ۰
سه‌شنبه ۲۵ آبان ۱۴۰۰ - ۱۱:۴۹
۰ نفر

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان همدان گفت: جاده کوهستانی همدان - تویسرکان از مسیر گنجنامه به دلیل ریزش برف و نداشتن ایمنی کافی، با دستور شورای تامین استان تا پایان فصل زمستان مسدود شد.

جاده برفی

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، صفر صادقی راد اظهار کرد: هر سال با آغاز فصل سرما و ریزش برف، جاده قدیمی گنجنامه - تویسرکان به دلیل پیشگیری از وقوع حوادث رانندگی، از هر ۲ طرف بسته می‌شود.

وی اظهار کرد: با توجه به مصوبه شورای تأمین و ستاد بحران استان همدان مبنی بر تشکیل کارگروهی در خصوص بستن این مسیر، موضوع در دستور کار راهداری و پلیس راه قرار گرفته است و این اقدام با هماهنگی فرماندار همدان و تویسرکان انجام شد.

وی ادامه داد: با توجه به ریزش برف و نبود امکان برای بازگشایی این جاده کوهستانی، احتمال بروز سوانح رانندگی از جمله خروج خودرو از مسیر اصلی و سقوط در پرتگاه وجود دارد.

صادقی راد افزود: این مسیر به دلیل شیب های تند، پیچ های خطرناک و پرتگاه های خطرآفرین، همه ساله با نزدیک شدن به فصل زمستان با ریختن خاک یا قرار دادن نیوجرسی مسدود می‌شود.

وی اضافه کرد: شهروندان می‌توانند به جای جاده گنجنامه - تویسرکان، از مسیرهای جایگزین «همدان - جوکار - تویسرکان» و یا «همدان - اسدآباد - تویسرکان» برای تردد استفاده کنند.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان همدان گفت: جاده گنجنامه - تویسرکان ۳۵ کیلومتر نسبت به جاده همدان - جوکار - تویسرکان کوتاهتر است به همین علت شاهد استقبال رانندگان برای تردد از این مسیر هستیم.

وی اضافه کرد: با وجود بارش باران در بیشتر نقاط استان، دیگر مسیرهای جاده‌ای استان باز است و شهروندان به راحتی می‌توانند در این مسیرها تردد کنند.

صادقی راد افزود: تیم‌های راهداری استان همدان در حالت آماده باش هستند تا در صورت ریزش برف و یا آبگرفتگی جاده‌ها، مسیر را بازگشایی کنند.

وی ادامه داد: همه راهدارخانه‌ها، تجهیزات و ماشین آلات راهداری زمستانی، برای مقابله با حوادث احتمالی، آماده هستند.

بر اساس گزارش اداره کل هواشناسی استان همدان، بارش باران از امروز سه شنبه در این استان آغاز می شود و ساعات عصرگاهی به اوج خود می رسد و در گردنه‌ها احتمال ریزش برف نیز وجود دارد.

کد خبر 637843

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار استان‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha