مجموع نظرات: ۱
یکشنبه ۲۳ آبان ۱۴۰۰ - ۱۱:۱۶
۰ نفر

سخنگوی سازمان مدیریت بحران کشور از وارد آمدن خساراتی به شهرستان‌های استان گیلان براثر بارش زیاد باران در این استان خبر داد و گفت: ۲۵۰ نفر از سیل‌زدگان در استان گیلان تحت تاثیر سیل قرار گرفتند که از طریق سازمان هلال احمر مورد حمایت اقدامات امدادی قرار گرفتند.

سیل ـ مازندران

به گزارش همشهری‌آنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، علی بختیاری سخنگوی سازمان مدیریت بحران کشور اظهار کرد: ۱۳ شهرستان‌ رودسر، املش، لنگرود، سیاهکل، رودبار، شفت، فومن، صومعه سرا، رضوانشهر، لاهیجان، انزلی، رشت و تالش در استان گیلان درگیر سیل شدند.

او با بیان اینکه ۸۲ روستای استان هم درگیر سیل شدند، گفت: در این حادثه راه‌های روستاها دچار رانش و آب‌گرفتگی و همچنین آب‌شکستگی شدند که در برهه‌ای از زمان این مسیرها مسدود شده بودند و در حال حاضر مسیرهای مواصلاتی به روستاها توسط ماموران راهداری استان گیلان بازگشایی شدند.

بختیاری با اشاره به خسارت دیدن ۲۲ پل و آبنما تصریح کرد: ۳۱ واحد مسکونی و یک واحد تجاری مورد خسارت واقع شدند و ۲۶ نقطه در استان دچار رانش زمین شد که به احداث دیوار حفاظتی نیاز دارند.

سخنگوی سازمان مدیریت بحران کشور با اشاره به تخریب ۳۰ سردهنه کشاورزی در سطح استان گیلان افزود: ۲۲ هزار و ۴۰۰ مورد قطعی آب شرب در مناطق سیل‌زده ثبت شده است که بلافاصله اقدامات توسط شرکت آبفای استان گیلان برای وصل شدن آب مناطق دارای قطعی صورت گرفت، لذا در این باره اقدامات اضطراری برای تامین بسته‌های آب شرب مورد نیاز مردم صورت گرفت.

او ادامه داد: در ۲ روستای شهرستان رودبار تلفن مشترکان قطع شد و بلافاصله این قطعی نیز برطرف شد.

بختیاری افزود: در شهرستان صومعه‌سرا ۲۸ نفر از هموطنان به دلیل آب‌گرفتگی منازلشان توسط سازمان هلال احمر اسکان داده شدند. همچنین ۷ روستا در سطح استان دچار قطعی برق شدند که با اقدامات انجام شده این مورد نیز برطرف شد.

سخنگوی سازمان مدیریت بحران کشور با بیان اینکه ۴۸ خانوار در سطح استان تحت پوشش اقدامات و عملیات امدادی سازمان هلال احمر قرار گرفتند، گفت: ۲۵۰ نفر از سیل‌زدگان در استان گیلان تحت تاثیر سیل قرار گرفتند که از طریق سازمان هلال احمر مورد حمایت اقدامات امدادی قرار گرفتند. 

به گفته او، در حال حاضر یک مورد مفقودی در روستای کلاچای شهرستان رودسر داشتیم که یک مرد ۷۰ساله است و عملیات جستجو برای پیدا کردن وی توسط تیم‌های امدادی ادامه دارد.
 

کد خبر 637475

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار حوادث

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha